Gå till innehåll

Frågor, händer före och efter floppen!


Apelsinjuice

Recommended Posts

Nu är det såhär att jag har spelat poker i 3 veckor för pengar. I början plussade jag mycket, men sedan gick jag ner, gick upp, ner, upp, ner, ner. Har ca 1.80 dollar, för lite för att spela cashgame eller sng eller något alls på sidan.

 

Jag anser mig ha spelat ganska bra, vilket inte kan vara rätt eumed att jag har förlorat.

 

Dock har jag kommit på plats 28 i en turnering med 1500 deltagare (vann $1 :lol: ) och även på plats 489 (tror jag, ialla fall under 500) i en turnering med 5000 deltagare. Jag var även chiplead i några minuter. 2a i ca 10 minuter! Så jag kan väl inte ha spelat alltför dåligt?

 

Nu har jag lite frågor:

Vilka starthänder ska man egentligen spela? Jag spelar ganska få, men jag tror ända att jag spelar för många. Detta är nog ett ca vad jag spelar:

AA, KK, AK-AJ, KQ-K10(k10 i sen position), QJ, J10... lite mer också beroende på position. Tex 89s i sen... och även pockets QQ-77, även 1 call med 66-22 (dessa brukar jag slänga efter flopp)

Antar att jag ska slopa några utav dessa händer? Vilka?

 

Hur troligt är det att jag ska lägga AKs i en flop som tex: 2-3-8. om jag höjt innan floppen och fått 3 calls. Jag menar, i låg limit som jag spelar så hakar ju viss på med vad som helst. (regnbåge då!)?

 

Min signup bonus har aldrig kommit till mitt konto på DreamPoker, varför? Skulle ta upp till 1 dag, men jag signade upp för någon vecka sedan! Ska klura lite på det efter jag postat detta.

 

Något särskilt som jag borde tänka på när jag spelar låg limit? Tex att räkna på potten, det är något jag ofta glömmer, ska tänka på det i fortsättningen. Men men, detta får vara nog just nu. Återkommer i tråden med fler frågor för det hjälpande! :D

 

Föresten, säger man Beta (som en hest som betar, vilket jag säger) eller uttalar man det Betta, som mina kompisar säger att det är.... vilket är det? Gärna en länk på bevis eller något så jag kan visa det för dem!!!

 

hoppas namnet på tråden passar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på dig!

Jag tycker att dina starthandskrav verkar vettiga om du spelar Fixed Limit på nivåer med lösa bord. (No limit kan jag inte.)

Du KAN ha spelat bra i tre veckor och förlorat. Det troliga är väl dock att du begår något misstag i ditt spel. Kanske har du för svårt att släppa en medioker hand eller överspelar toppar med halvdan kicker. Svårt att säga utan att veta mer om hur du beter dig efter floppen och hur de bord du brukar välja har varit.

För övrigt bör du preflop slänga händer som t ex 78s eller 44 även i sen position om det inte är ett gäng limpers (folk som bara synat preflop utan att höja) tycker jag.

 

EDIT: Kul stavning på "i och med" ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan säga hur jag spelar preflop.

 

Höjer med (4xBB oftast): AK, AQ, KQ, AA, KK, QQ, JJ, TT

Återhöjer med: AA, KK, QQ

Limpar med: 22-99 (fortsätt bara om man träffar set), Ax suited. AJ, ibland några SC om jag vill festa till det.

 

Beroende på position, motstånd och höjningar så går vissa händer bort/läggs till. Brukar ligga på 20% sedda floppar på ett 10-manna bord.

 

Att lägga AK om du inte träffar tycker jag absolut inte du ska göra. Om du är först att agera eller om det checkas till dig, betta runt pot. Detta förutsatt att inte brädan ser jättefarlig ut och inte för många motståndare. Spela som om du har AA. Får du syn o utan att träffa på turn kan du checka.

 

Så enligt mig spelar du vettiga händer. Sen gäller det ju att våga göra de där potbetsen oxå när potten är lika stor som din stack och du sitter på en bra hand. Slutligen kan jag tillägga att jag hoppas du lirar no limit för FL har jag inte en aning om :)

 

**Kul grej**

Precis när jag skulle klicka "skicka meddelande" med denna post poppade ett pokerfönster upp o ville att jag skulle agera. Jag klickar på "call" som låg precis ovanpå skicka. Synade en all-in med 6-9os och dubblade upp. Tackar vi för :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

**Kul grej**

Precis när jag skulle klicka "skicka meddelande" med denna post poppade ett pokerfönster upp o ville att jag skulle agera. Jag klickar på "call" som låg precis ovanpå skicka. Synade en all-in med 6-9os och dubblade upp. Tackar vi för :)

Alltid +EV att sitta på pf.nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren.

Aglo, jag ska definitivt alltid sitta på pf.nu när jag spelar, vinsten ska ju vara maximal :) Fölusten minimal.

 

Eumed att ni säger att jag spelar bra starthänder så ska jag fortsätta med det och försöka slänga mediokra händer tidigare. Tack för tipsen :)

 

Ska nog plugga lite poker snart igen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prefloppspelet verkar du ju ha fått ivf hyfsad koll på. Men efter bara tre veckor bör det ju finnas en hel del att utveckla ändå. Gissningsvis finns det säkerligen luckor i postfloppspelet också.

 

Nästa steg borde vara att köpa en pokerbok som passar den nivån och vilken typ du spelar på. Spelar du t.ex. låg nivå Fixed Limit hold 'em så rekommenderar jag Small stakes hold 'em (Miller, Sklansky, Malmuth). Är det NL så bör du fråga någon annan. Utöver detta så är det ju bara läsa så mycket som möjligt i forum som detta och eventuellt hitta några bekanta med samma intresse som du kan diskuttera med irl.

 

Angående bonusen så tycker jag du ska ta kontakt med dom och klaga. Händer inget så skulle jag byta site och utnyttja något annat erbjudande.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prefloppspelet verkar du ju ha fått ivf hyfsad koll på. Men efter bara tre veckor bör det ju finnas en hel del att utveckla ändå. Gissningsvis finns det säkerligen luckor i postfloppspelet också.

 

Nästa steg borde vara att köpa en pokerbok som passar den nivån och vilken typ du spelar på. Spelar du t.ex. låg nivå Fixed Limit hold 'em så rekommenderar jag Small stakes hold 'em (Miller, Sklansky, Malmuth). Är det NL så bör du fråga någon annan. Utöver detta så är det ju bara läsa så mycket som möjligt i forum som detta och eventuellt hitta några bekanta med samma intresse som du kan diskuttera med irl.

 

Angående bonusen så tycker jag du ska ta kontakt med dom och klaga. Händer inget så skulle jag byta site och utnyttja något annat erbjudande.

 

Lycka till!

 

Jag har läst pokerhandboken, läser den nu en andra gång (5e utgåvan) och Winning Low Limit Holdem. Sedan har jag även läst ganska mycket korta saker som jag fått tag på via internet (vettiga sådanna alltså!), jag funderar även på att köpa en ny bok, men vet inte vilken..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...