Gå till innehåll

NL - Hur stor blinds för hemma cashgame?

Recommended Posts

Postad

Instämmer med Trolldeg.

Om ni ska spela NLT 0,5/1 eller PLT 0,5/1 så bör inköpet vara 50kr.

Räkna med att folk I GENOMSNITT kommer att ha gjort 2st 50kr-inköp efter ett par timmar och man bör åtminstånde ha med sig 200kr.

Postad

Till skillnad ifrån anth tycker jag inköp skall ligga på 100kr vid ovan rekommenderade blinds. På så vis är starthänder så som 78s inte lika begränsade av de grunda stackarna.

Mended

Postad

Snackar ni om maximuminköp eller minimuminköp?

Själv tycker jag bara att minimuminköp är rationellt, men om ni har någon spelgalen kompis så kanske ni vill skydda honom genom ett tak på inköpet.

Postad
Snackar ni om maximuminköp eller minimuminköp?

I mitt fall min-inköp, det är meningslöst att spela med mindre än 50kr på den nivån.

Jag skulle gjort precis som Trolldeg och mended och börjat köpa in mig för 100kr, men så fort mina marker kryper under 100kr skulle jag gjort ett till inköp om 50kr.

men om ni har någon spelgalen kompis så kanske ni vill skydda honom genom ett tak på inköpet.

Problemet är att inköpstaket bör ligga betydligt högre än vad folk tror.

Det har hänt att jag gjort 5-6 inköp om 50bb i PLT/NLT innan det vände.

Dessutom:

har jag inte råd att göra fler inköp och mina marker sjunker under 100bb så går jag hellre hem än att spela shortstacked.

Och fick jag inte gör MINST 4 inköp under kvällens gång så skulle jag inte sätta mig ner och spela över huvudtaget.

Postad

Här hemma så kör vi med 300 marker för 50 kr, och då spelar vi NL.

Detta mest för att det bara ska vara kul och att dom andra är nybörjare, sen har vi en maxgräns på 4 inköp under kvällen, mao 200 pix

Blindsen vi kör med är 5/10

funkar väldigt bra

Postad
Här hemma så kör vi med 300 marker för 50 kr, och då spelar vi NL.

Detta mest för att det bara ska vara kul och att dom andra är nybörjare, sen har vi en maxgräns på 4 inköp under kvällen, mao 200 pix

Blindsen vi kör med är 5/10

Bara ni har kul så, men jag skulle vara rätt störd över att det var svårt att ha mer än 120bb i stacken. Måste ju bli en jäkla massa all-ins på det där sättet. Ett förslag kan vara att köra pot-limit istället så blir det åtminstone lite mer manövrerande.

Postad
Johan, kom upp till Stockholm och lira med oss nån gång.

Efter några timmar brukar det vara 1-2 i blinds med stackar på 200-500BB ;)

Det spelas väl aldrig 1-2 på klubben? Iofs så brukar stackarna vara rätt djupa på 5-5-borden också, speciellt efter att du kommer igång med inköpen :) Jag brukar känna mig shortstacked om jag sitter med 100bb efter några timmars spel när folk har köpt in sig några gånger.

Postad

Yepp, största anledningen för dessa pokerkvällar är att ha kul.

Eftersom alla andra är nybörjare så håller kvällen på ett tag förhoppningsvis.

En av killarna lyckades spela bort 3 inköp på en halvtimme, sen lugnade han ner sig lite :D

Och potterna blir inte så jätte stora eftersom man får växla marker mot pengar när man så många och att dom kanske tar slut av dom andra spelarna.

Jag hoppas alla förstod att det är 300 i marker, inte 300 marker, 300 i marker blev runt 30 marker har jag för mig...