Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

** The Strand [Hold em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Eva15 sitting in seat 1 with $47.59

- EVERARD100 sitting in seat 2 with $203.82

- AteNie sitting in seat 3 with $37.00

- Lousygambler sitting in seat 4 with $189.00 [Dealer]

- tripleace165 sitting in seat 5 with $27.00

- danny99 sitting in seat 6 with $272.13

- Hero sitting in seat 7 with $248.10

- MikesDman sitting in seat 8 with $190.00

- ICE1972 sitting in seat 9 with $290.28

- penfoldo sitting in seat 10 with $95.00

tripleace165 posted the small blind - $1.00

danny99 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Hero: Ace of Hearts, Ace of Clubs

Hero called - $2.00

MikesDman folded

ICE1972 called - $2.00

penfoldo folded

Eva15 called - $2.00

EVERARD100 called - $2.00

AteNie raised - $12.00

Lousygambler folded

tripleace165 folded

danny99 called - $12.00

Hero raised - $52.00

ICE1972 folded

Eva15 folded

EVERARD100 called - $52.00

AteNie went all-in - $25.00

danny99 folded

** Dealing the flop: 2 of Hearts, 4 of Clubs, 8 of Hearts

Hero went all-in - $196.10

EVERARD100 went all-in - $151.82

** Dealing the turn: 7 of Clubs

** Dealing the river: 5 of Diamonds

Hero shows: Ace of Hearts, Ace of Clubs

EVERARD100 shows: 8 of Clubs, 8 of Spades

AteNie shows: 10 of Hearts, 10 of Clubs

EVERARD100 wins $125.00 from the main pot

EVERARD100 wins $458.64 from side pot 1

End of game 414265334

Spelar jag fel någonstans här ? e de korrekt och calla med 88 i de här läget ?

* RP, tidigare "Spelae jag fel?" och bort med resultat - QoS *

Postad

Humm.

Beror mycket på.

Hur har du spelat innan, hur har han spelat innan? Om du har spelat som en maniac, då spelar du rätt. Har du spelat väldigt tight så är det småfarligt spelat.

Om du spelat tight, då bör han förstå att han är uppe mot AA (eller möjligtsvis KK). Din limp-raise känns verkligen som det. Allså synar han och hoppas att få in din hela stack mot en stark träff för honom. Dvs, din AI på floppen kommer endast få syn av händer som slår dig. Inget annat. Nu finns det ju för all del inte mycket att be för. Floppen kommer väl ungefär så som man vill ha en flopp när man sitter på AA.

Väldigt svårt. Men har du spelat tight och han därmed sätter dig på AA/KK, då är din bet på floppen måhända lite väl stor. Du överbettar potten i ett läge där du enbart kommer få syn av bättre händer. Lite farligt?

Har du däremot spelat löst förut, då är det klockrent spelat. Då finns det ingen anledning för dom att sätta dig på AA, och både 88/TT kommer förmodligen syna en låg flop i tron att du är tom (AK eller bluff).

Men som sagt... lite tvekis till överbettet på flop beroende på hur du spelat. Typ.

Postad

E 88 berrättigad om jag spelat uber tight ?. den här snubben va ju en mega fisk inget snack om saken. har han odds på 88 om han vet jag har AA ? kan jag lägga AA om han går all in ?. tveksamt spel av AA sure e inne i en dålig period dock med mycke utdrag.

Postad

Flop bettet spelar ingen roll då du aldrig kan folda här.

Ända som skulle kunna gå att göra vore check syna för att kanske få bet av QQ men jag tycker du gjorde rätt.

Hans spel är endast berättigat om ni båda skulle sitta med ~€400 i stacken.

Postad

Har du spelat tight är inte 88 rätt att syna med. Han synar 50 för att ta ytterligare 150 från dig... Men så ofta vinner han inte. Så om du är tight (vilket sätter en trolig HD till kanske: 60% AA, 30% KK, 10% annat) är det fel av honom att syna med 88. Ditt bet är för stort för det.

Om du spelat tight och han är en lös tomte, då spelar du rätt. Synar han ofta med så pass liten chans.... tja då är det ju bara att bomba. Å andra sidan, vilka händer kommer han syna med på floppen då?

Postad
Flop bettet spelar ingen roll då du aldrig kan folda här.

Visst. Men är det inte lite beroende på vad vi möter också? Jag skulle tro att en mindre bet, strax under pott, skulle få de flesta missar att folda. Det är ju beorende på motståndet. En mindre bet skulle kunna få en del händer att syna/trycka som annars hade foldat, samtidigt som det får de som foldar att folda ändå. Överbettet är ju inte helt fel. Men det tar ju bort en chans för oss att agera.