Gå till innehåll

DaPine tar sig i kragen och grindar 30$ SnG

Recommended Posts

• Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Lirade precis 10 SnG. Gick inte så bra, hade kalla kort, blev utdragen en del och lirade inte speciellt bra. Bara ta nya tag för imorrn ska jag grinda en jäkla massa :D Lirar jag inte minst 30 st blir jag besviken ;)

Denna sessionen:

Antal SnG: 10

Resultat: -300

ITM: 20%

ROI: -54.5%

Totalt:

Antal SnG: 10

Resultat: -300

ROI: -54.5%

Postad
Lycka till ;) är oxå inne på sng fast på lägre nivåer än så länge men intressant dagbok! :D hoppas på intressanta HH

Tack :D Kommer en bunt med HH:s nu :)

HH 4:

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: nofeartm (3075)

Seat 2: Poison_X (1170)

Seat 4: DaPine (1785)

Seat 9: rackcoon (2095)

Seat 10: laughpro (1875)

rackcoon posts big blind (150)

** Dealing down cards **

Dealt to DaPine [ Th, Ad ]

laughpro raises (300) to 300

nofeartm folds.

Poison_X folds.

DaPine raises (1785) to 1785

DaPine is all-In.

rackcoon folds.

laughpro calls (1485)

FI hade AQ

HH 5:

Seat 7 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: nofeartm (2910)

Seat 2: Poison_X (660)

Seat 4: DaPine (1635)

Seat 7: CzechRase (975)

Seat 9: rackcoon (1720)

Seat 10: laughpro (2100)

rackcoon posts small blind (75)

laughpro posts big blind (150)

** Dealing down cards **

Dealt to DaPine [ 8d, 8c ]

nofeartm calls (150)

Poison_X folds.

DaPine raises (1635) to 1635

DaPine is all-In.

CzechRase folds.

rackcoon folds.

laughpro folds.

nofeartm folds.

HH 6:

Seat 6 is the button

Total number of players : 8

Seat 1: DomerCajun (955)

Seat 2: Palehose13 (2470)

Seat 3: ANightBird (1075)

Seat 4: jbreitlow (1215)

Seat 5: DaPine (920)

Seat 6: wadebelak02 (1330)

Seat 7: LukB_A_Lady (740)

Seat 9: NUTS_HAWG (1295)

LukB_A_Lady posts small blind (50)

NUTS_HAWG posts big blind (100)

** Dealing down cards **

Dealt to DaPine [ 6h, 6d ]

DomerCajun raises (250) to 250

Palehose13 folds.

ANightBird folds.

jbreitlow folds.

DaPine folds.

Kommer mera HH:s imorrn men kommentera gärna dem hör först. Kommer imorrn skriva hur jag tänkte..

Postad

Provar att kommentera dina HH lite. Jag spelar dock mest på 11-22 nivån, så tolka det hur du vill.

HH 4: Här foldar jag varje gång om inte FI har höjt och sen foldat för omslag i princip varje hand. Din stack är riktigt skaplig, blindsen är inte så höga och du har en skräphand mot de flesta händer som FI höjer med. Släng släng.

HH 5: Det här gillar jag och borde göra mer sånt själv. Har han nu trappat med en limp så är det väl så. Oftast händer dock det som precis skedde och 375 chips är mums.

HH 6: Foldar återigen alltid här. Du har råd att vänta lite till och mot en UTG raise med lika stor stack har du troligast en coinflip som bäst.

Postad

Första handen, fold. Du vill inte trycka med 11 bb efter en raiser med en sån skithand som AT. Bättre att trycka med J4o först in istället.

Andra handen, helt rätt tycker jag.

Tredje handen tycker jag också du spelar rätt. Han som höjer är shortstacked och har antagligen ett monster, annars hade han ställt in. :)

Postad

Upplever just nu min tyngsta period någonsin pokermässigt :( Allt gå åt helvete. Har torksat ca 18 coinflips av 20. och mängder där jag dominerat FI hårt. Och sen ett antal tuffa beats och dålig tajming. Tex när jag floppar set med 10,10 har nån floppat färg med 9,7 soooted. Sen trycker jag all in pre med mycket efter en limp, han blixtsynar med q4 sooted och floppar färg. Sen om jag trycker från Sb med A3 har BB Ak, det har hänbt typ 7 gånger och jag har inte dragit ut en gång, sen när jag bluffat all in tar dem syner med K4, Q7 och annat skräp. Förstår inte hur folk på allafall 50$ SnG kan va så otroligt dåliga :? Sen synar dem också mer än gärna all in med coinflip. Men dock är det ju dem som ska försörja mig i framtiden, så jag får väl ha lite tålamod med dem ;) I sånna här lägen får man verkligen bekänna färg och se om man har psyket som krävs

Postad
Upplever just nu min tyngsta period någonsin pokermässigt :( Allt gå åt helvete. Har torksat ca 18 coinflips av 20. och mängder där jag dominerat FI hårt. Och sen ett antal tuffa beats och dålig tajming. Tex när jag floppar set med 10,10 har nån floppat färg med 9,7 soooted. Sen trycker jag all in pre med mycket efter en limp, han blixtsynar med q4 sooted och floppar färg. Sen om jag trycker från Sb med A3 har BB Ak, det har hänbt typ 7 gånger och jag har inte dragit ut en gång, sen när jag bluffat all in tar dem syner med K4, Q7 och annat skräp. Förstår inte hur folk på allafall 50$ SnG kan va så otroligt dåliga :? Sen synar dem också mer än gärna all in med coinflip. Men dock är det ju dem som ska försörja mig i framtiden, så jag får väl ha lite tålamod med dem ;) I sånna här lägen får man verkligen bekänna färg och se om man har psyket som krävs

Håll ut, jag känner igen mig. Jag brukar gå ner till tex 30$ inköp när en sån period börjar och sen när flytet infunnit sig upp igen.

Det är megaskillnad på 30 och 50 nivån på Party.

Ska du lira ikväll elller??

Postad

Håll ut, jag känner igen mig. Jag brukar gå ner till tex 30$ inköp när en sån period börjar och sen när flytet infunnit sig upp igen.

Det är megaskillnad på 30 och 50 nivån på Party.

Ska du lira ikväll elller??

Jo ska försöka :D Vilken nivå lirar du vanligtvis på? Och hur många inköp har du droppat som mest på på typ 1 dag? Ska också gå ner till 30$, skillnaden är as stor på 30 och 50$, även om det finns kompletta idioter på 50$ också så finns det en del bra lirare... Ska lira en session till nu, är faktiskt inte tiltad, inte vad jag vet allafall ;)

Postad

En liten rolig sak hände i chatten efter att jag åkt. En har minibettat hela tiden och jag har retryckt på han förra handen så att han folda. Denna handen minibettar han till mig i BB, jag har A9 och trycker, efter lite stekande synar han med A7 suited och träffar färg, i chatten skrev dem efteråt att det var rätt åt mig, han spelade asbra och jag var en idiot som inte kunde lira :lol: Förresten så vann jag en SnG förut, 1 vinst på 30 försök, det ni ;) Känns som att jag blir straffd bara för att jag blivit seriös med dagbok och ordentlig bokföring :? Är det förresten nån som har en ROI eller ITM kurva för rätt många SnG som man kan få kika på?

Postad

Lirar normalt 50$, uppe och provar på 100$ ibland, ingen större skillnad tycker jag. 9 st i rad utanför är bedriften, nog inget ovanligt.

Jag har ca 200 st SnG sen året började som jag har statistik på, har siffrorna på andra burken, kollar sen och postar.

Postad
Lirar normalt 50$, uppe och provar på 100$ ibland, ingen större skillnad tycker jag. 9 st i rad utanför är bedriften, nog inget ovanligt.

Jag har ca 200 st SnG sen året började som jag har statistik på, har siffrorna på andra burken, kollar sen och postar.

OK, skulle va trevligt :D

Postad

Lirade två st 30$ och två st 50$. Vilken enorm skillnad det var. Dem är nog sämre på 50$, alltså dem tar massa cp syner all in men dem är allafall aggresiva vilket gört rätt svårt ändå, de vet också ganska bra hur man lirar på bubblan och retrycker ofta all in pre. På 30$ däremot är dem så oerhört svaga, dem kan ha 500 chips limpa in för 150 och sen folda för bet. På bubblan så är dem oerhört fega och man kan oftast utan förhinder bygga upp en fin stack genom mycket aggresivt spel. Blir till att lira 30$ några dagar nu och grinda tillbaks förlusterna :D Kommer inte lira nått under tidiga kvällen nu då jag ska umgås med vänner men jag ska däremot lira jela natten :D Skickar lite nya HH:s (med min tankegång) efter jag har ätit nu

Postad

KUL.

Börjar med att jag har tur 2 ggr. Gött tänkte jag nu vänder det. Men sen kommer en 6-7 bad beats och lite annat jofs så är självförtroendet nollat igen. Verkligen inget stämmer idag :(

Postad

Här kommer en uppdatering av resultat + några HH. Men resultatet är inte riktigt så dåligt som det kommer stå här. För jag har också lirat ihop med en polare några gånger och det har jag plussat typ 800$ på men det redovisar jag ej här... redovisar bara när jag lirar själv..

33$:

Antal SnG: 21

1:a: 3 st = 14.3%

2:a: 4 st = 19%

3:a: 1 st = 4.8%

ITM: 38%

ROI: 25.5%

Resultat: +177$

55$:

Antal SnG: 35

1:a: 1 st = 2.9%

2:a: 3 st = 8.6%

3:a: 3 st = 8.6%

ROI: -48.1%

Resultat: -925$

Postad

HH 7:

Seat 9 is the button

Total number of players : 4

Seat 3: DaPine (2005)

Seat 6: lipav (1685)

Seat 8: mmcbfd (2638)

Seat 9: Baal14 (1672)

DaPine posts small blind (100)

lipav posts big blind (200)

** Dealing down cards **

Dealt to DaPine [ Ks, 7h ]

mmcbfd folds.

Baal14 calls (200)

DaPine calls (100)- Completa här från SB känns givet.

lipav checks.

** Dealing Flop ** : [ 7s, 5c, 8h ]

DaPine bets (375)- Limparen lär inte ha träffat, möjligtvis kan BB ha en 8, men jag tror jag leder och bettar ut direkt.

lipav folds.

Baal14 calls (375)

** Dealing Turn ** : [ Tc ]

DaPine bets (350)- Lite farligt kort, men vet att jag blir bortbluffad om jag checkar.

Baal14 calls (350)

** Dealing River ** : [ 6c ]

DaPine checks.- Här gör jag mitt fel, ger han möjligheten att bluffa bort mig, blir ett tuff beslut..

Baal14 bets (747)

Baal14 is all-In.

DaPine Folds- Hmm, vad göra här?

Postad

HH 8:

Seat 6 is the button

Total number of players : 7

Seat 2: jdflyer51 (2850)

Seat 3: BklynSteeler (1700)

Seat 4: jim2248 (1680)

Seat 5: ralphj111 (900)

Seat 6: DaPine (1075)

Seat 7: KyHelen (915)

Seat 10: mrgoogles (880)

KyHelen posts small blind (75)

mrgoogles posts big blind (150)

** Dealing down cards **

Dealt to DaPine [ Js, Ad ]

jdflyer51 folds.

BklynSteeler raises (300) to 300

jim2248 folds.

ralphj111 folds.

DaPine raises (1075) to 1075- Hatar folk som minibettar, oftast så har dem en dålig hand då. Tror att jag leder och sätter press på honom.

DaPine is all-In.

KyHelen folds.

mrgoogles folds.

BklynSteeler calls (775)

Creating Main Pot with $2375 with DaPine

** Dealing Flop ** : [ 8h, 6c, 5d ]

** Dealing Turn ** : [ 9h ]

** Dealing River ** : [ 3c ]

** Summary **

Main Pot: 2375

BklynSteeler won 2375 with [ Qd Qs ]

Fel att trycka där?

Postad

HH 7: varför callar du på sb med K 7? om du träffar K vad ska du då göra? släpp skithänderna även fast du lagt sb! det är ju såna händer man inte vill spela lr har jag fel? :roll:

HH8: Tror bara jag hade callat där o hoppats på träff!

Nu är ju inte jag direkt "PRO" men hoppas kunna bidra med lite tankar iaf! ;)

Postad
HH 7: varför callar du på sb med K 7? om du träffar K vad ska du då göra? släpp skithänderna även fast du lagt sb! det är ju såna händer man inte vill spela lr har jag fel? :roll:

HH8: Tror bara jag hade callat där o hoppats på träff!

Nu är ju inte jag direkt "PRO" men hoppas kunna bidra med lite tankar iaf! ;)

Sant som du säger, är faktiskt kanske svagt att completa SB där, bättre och lägga den för det blir ju som sagt knivigt om det kommer en K.

HH 8: så känns det väldigt vekt att bara calla. Känns som all in eller fold är bästa.

Jag är ju inte heller en "PRO", men hoppas att med eran hjälp bli :D Så jag är tacksam för all feedback, positiv som negativ.

Postad

HH7 så känns det ju som du får lov att släppa handen när han synar din bet på floppen, är ju väldigt svårt att sätta honom på någon hand så som han spelat, väldigt skumt att han bara synar preflop med så höga blinds.

HH8 så är det ju bara ställa in eller folda som gäller, skulle nog valt att kasta handen här. hade väl vart en sak om han hade gjort ett minibet på knappen, då hade man kanske misstänkt en steal, men nu gör han det med 5 pers efter sig ;)

• Skapa nytt...