variance_beta Postad 27 Januari , 2006 Rapport Postad 27 Januari , 2006 Väldigt ofta när man t.ex. höjer PF med Q-Q, K-K och A-A hamnar man i situationer där man har överpar på floppen och den okände motståndaren höjer/check-höjer ens flopp-bet. Finns det några bra tumregler här? Känns ofta som att både re-raise och fold är fel. Jag spelar 10-bord, 50, 100 och 200$ No Limit. Citera
Nidson Postad 27 Januari , 2006 Rapport Postad 27 Januari , 2006 Med fullstora stackar finns det tyvärr inget bra svar på din fråga, både fold, reraise och syn kan vara rätt spel. Floppens struktur, din image, fi:s spelstil, position och stackstorlek är några av de parametrar som man får analysera för att kunna ta ett bra beslut i den specifika handen. Citera
Kenny_Roger Postad 27 Januari , 2006 Rapport Postad 27 Januari , 2006 Heads upp på en till synes ofarlig bräda är mitt standardspel syn-all in. D v s syna flopphöjningen och låt honom betta ut turn också. Bra mycket bättre än att gå all in direkt enligt mig då man nästan bara får syn av en bättre hand isåfall. Ibland ger man dem kanske ett free card som gör att man blir slagen men desto oftare låter man dem skjuta ordentligt med topp/mellan-paret eller en bluff. Multiway är jag mycket försiktigare och brukar ge upp om jag får hyfsat motstånd. Ibland blir man kanske bluffad eller utbettad av en något sämre hand men jag tror att jag i längden sparar pengar på det. Check-raise-bluffar är ganska ovanliga på min nivå så om någon checkhöjer min träffade AK när jag bettat ordentligt lägger jag mig oftast. Vill helst inte backa hela min stack med ett par om flera personer har fått se floppen. Citera
Jack_Knife Postad 1 Februari , 2006 Rapport Postad 1 Februari , 2006 De drag som finns till ditt förfogande är följande, call, fold eller raise. Eftersom att trådskaparen påpekade att raise eller fold är fel så torde svaret vara tämligen enkelt= sit out eller call.... Känns lite hugget som stucket vilket jag väljer beronde på read, utan read så sitter jag oftast ut. Hoppas detta tips hjälper någon! Citera
Recommended Posts