Gå till innehåll

NLT - Trn, Ska jag ställa in?


Recommended Posts

Sitter på en tight bord, totalt 32 spelare. Freezout NL Hold'em.

Har 5300 i chips, började med 10.000.

 

Hittar QK off, tidig position, min första riktiga hand på en timme, har spelat fyra händer innan totalt...

 

Höjer 4 ggr BB och får syn av två.

 

Flopen kommer: 4 8 8

 

Jag checkar och det blir en roundcheck.. Är lite rätt för setet men inte jätterädd..

 

Turn kommer Q...

 

Här ställer jag in....

 

Kommentarer innan resten av handen kommer :) ?

 

Edit: Blindsen 300/600, snart växling till 600/1200

 

Just det, han direkt till höger om mig är chipleader med säkert 20 000 och den andre som synar sitter med lika få marker som jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var floppen regnbåge?

Om den var det finns väl en viss risk för att nån slowpläjjat 888. (skulle färgdrag ligga ute så försöker väl 99% av spelare avsluta potten här). Men om alla har tajtat så kanske inte någon synar 4bb med A8... eller så är det nån som tycker att bordet varit tajt för länge och just växlat tempo - går in med just A8. Nä, risken ligger nog i att se någon med AQ eller kanske KK, AA som någon slowspelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är väl dags att ställa in i det läget med så lite chips kvar.... Vet dock inte om jag hade ställt in pre-flop. Kanske, kanske inte.... förmodligen inte eftersom risken för ganska liten utdelning (alla lägger sig) alternativt springa på ett par eller ett ess hos nån med ett större lass chips är ganska stor. Tycker nog det var jävligt kallt att vänta in turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är väl dags att ställa in i det läget med så lite chips kvar.... Vet dock inte om jag hade ställt in pre-flop. Kanske, kanske inte.... förmodligen inte eftersom risken för ganska liten utdelning (alla lägger sig) alternativt springa på ett par eller ett ess hos nån med ett större lass chips är ganska stor. Tycker nog det var jävligt kallt att vänta in turn.

 

Om han visste Q skulle komma där var det kanske kallt, annars förstår jag inte hur man kan missa o trycka allin på floppen.

 

Vill han verkligen ha synpreflop som du säger? Med KQ är det alldeles utmärkt att bara ta blindsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om blindarna är 300/600 borde du ju degat in preflop som några andra sagt. Har du nu fått två syn på din preflophöjning och fått en gratis turn som ger dig topp-par med K-kicker ska degen in. Har nån AQ eller en 8 är det tråkigt, men med din ministack finns det inga andra spel i en pott som har så mkt döda pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om blindarna är 300/600 borde du ju degat in preflop som några andra sagt. Har du nu fått två syn på din preflophöjning och fått en gratis turn som ger dig topp-par med K-kicker ska degen in. Har nån AQ eller en 8 är det tråkigt, men med din ministack finns det inga andra spel i en pott som har så mkt döda pengar.

 

mmm... Då kn jag berätta att när jag blivit synad så lägger jag upp min QK...

 

Spelare 1 som synar visar: AQ

Spelare 2 som synar visar: AQ

 

Well.... Rivern hjälper ingen och jag är ute :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...