Gå till innehåll

PL Sökö - Överaskande straight!


Kraxe

Recommended Posts

Så här dum kan man vara. Jag borde insett, iallafall efter hans första reraise, att något var galet. Kunde ju bara inte tro att han spelade som han gjorde med en femma i hålet. Var övertygad om antingen ett äss eller en till sjua.

 

Game # 014,973,848 - Soko Half Pot Limit EUR 0 - 0.50 Bring-In - Table "Edmonton"

Game ended Saturday 2004-Oct-23 11:19:48 PM GMT

 

Players:

Lammi (EUR 12.25 in seat 1)

Balroque78 (EUR 59.75 in seat 4)

Kraxe (EUR 64.75 in seat 8)

 

Lammi was dealt: ?? - 3c

Balroque78 was dealt: ?? - 7s

Kraxe was dealt: Jd - Jh

 

Kraxe Bring-In (0.50)

Lammi Call (0.50)

Balroque78 Raise (1.00)

Kraxe Call (0.50)

Lammi Call (0.50)

 

Lammi was dealt: ?? - 3c - 4h

Balroque78 was dealt: ?? - 7s - 4s

Kraxe was dealt: Jd - Jh - Kd

 

Kraxe Check

Lammi Check

Balroque78 Bet (1.00)

Kraxe Call (1.00)

Lammi Fold

 

Balroque78 was dealt: ?? - 7s - 4s - 6d

Kraxe was dealt: Jd - Jh - Kd - 7d

 

Kraxe Bet (2.50)

Balroque78 Raise (5.00)

Kraxe Raise (10.00)

Balroque78 Raise (15.00)

Kraxe Raise (30.00)

Balroque78 All-In (37.75)

Kraxe Call (15.25)

 

Balroque78 was dealt: ?? - 7s - 4s - 6d - 3d

Kraxe was dealt: Jd - Jh - Kd - 7d - 8h

 

Balroque78 shows: 5s - 7s - 4s - 6d - 3d (a straight, seven high)

Kraxe didn't show: Jd - Jh - Kd - 7d - 8h (a pair of jacks)

 

Balroque78 wins: EUR 119.75 (with a straight, seven high)

Rake: EUR 0.75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var du gör det stora felet är här på andra gatan:

Balroque78 Bet (1.00)

Kraxe Call (1.00)

 

 

Väldigt uppenbart att han har färgdrag med ett litet kort framme och han får ett till i samma färg. Här måste du betta max, har jag läst honom fel o han sitter på 775 så kommer kanske rehöja eller fortsätta dra till tvåparet. Men reraise är så givet här.

 

Sen näom han hade synat som han förmodligen hade gjort i 1/2pott, det gör nästan alla med drag i 1/2 sökö.

 

Sen att betta ut på nästa är rätt men för lite för att få någon koll på vad dom har. Sen när han reraisar så måste du ana ugglor i mossen, finns ett kort som du är rädd för och endast det, vad du slår är endast bluff eller semifärgbluff. Syna där o dra in tvåparet, annars får man ta beslutet på rivern beroende på hur stort bet han gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första gatan: Du har nötterna, kontrahöj maximalt.

 

Andra gatan: Du har nötterna, höj maximalt än en gång.

 

Tredje gatan: Checka, syna sålänge han inte gör ett alldeles för stort bett (inte så troligt med tanke på hans tidigare aktioner)

 

Tyvärr måste jag säga att du spelade helt fel på varenda gata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med er helt och hållet. Anledningen till att jag bara synade var ju därför att jag var så övertygad om ett äss eller sjua i hans hål. Hade ju tänkt att raisa i senare läge, så att han får lite huvudbry. Brukar dessutom inte spela så här, utan det var endast en form av variation. Helt klart är dock att jag spelade helt galet när jag tokraisade och han följde med. Borde givetvis raisat fullt både på första och andra gatan. Ville bara visa hur fel det kan gå :lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte han ska maxhöja här på första gatan, i 1/2 tjänar man inte mkt på det eftersom man bara kan betta €1, då ger du bara dom upplysningar om din hand om du lirar tight, höjer du dock med mkt händer så är höjningen given.

Det är ju bara tre spelare, då bör man ju kunna höja på med två suitade överkort likaväl som par. Plus att pengarna måste in ganska tidigt om det ska kunna bli något powerbetande på senare gator, €1 nu gör rätt stor skillnad för betandet på fjärde och femte gatan.

 

För övrigt måste jag säga att jag är lite tveksam till tekniken att få in minimalt med pengar medan man ligger före och sedan skicka in allt när man ligger efter.

 

Angående betandet på fjärde gatan så verkar det väldigt optimistiskt. Vad sjutton skulle Balroque egentligen kunna ha där? Två av sjuorna är borta och det känns inte så troligt att han skulle rocka loss med ess högt eller par i sexor. En rätt bra tumregel för sökö är att inte re-raisa de potentiella nötterna utan väldigt bra anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju bara tre spelare, då bör man ju kunna höja på med två suitade överkort likaväl som par. Plus att pengarna måste in ganska tidigt om det ska kunna bli något powerbetande på senare gator, €1 nu gör rätt stor skillnad för betandet på fjärde och femte gatan.

 

Allt beror ju på gamet

- Hur tight

- Hur folk brukar lira stora kort kontra par

- Hur du lirar liknande händer

 

Tänkte inte riktigt på att det va 3-handed innan, då bör man kunna höja första rundan mkt aggresivare då man gör det med mkt annat än par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte han ska maxhöja här på första gatan, i 1/2 tjänar man inte mkt på det eftersom man bara kan betta €1, då ger du bara dom upplysningar om din hand om du lirar tight, höjer du dock med mkt händer så är höjningen given.

 

Tycker inte heller att en maxhöjning är tvunget - men i alla fall en liten höjning som i det här såpelet krävs för att bygga en pott, som man kan tvinga motståndarna att dra dyrt för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag noterar dessutom att ni spelar HALV potlimit.

Att beta max här är inte tillnärmelsevis lika skrämmande som vid potlimit.

Jag har bara spelat PL sökö, men jag har spelat ½PLT.

Min erfarenhet från ½PLT är att det liknar PLO, dvs massor med tomtar tycker att en maxbet är så billig att de synar.

Därför kommer ett omslag av dig på första rundan inte dra ut spelare, utan är till för att bygga pott, så en bet på 2:a rundan börjar svida hos de andra så att de lägger sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...