Das Reich Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 600+ spelare. Nyss reducerat från 3 till 2 bord och därför ingen känsla för bordet ännu. Ligger 14 utav 19 kvar med 9BB i stacken. Nu utspelar sig följande: Das Reich: BB (2K) A7 UTG+1 (15BB) Raise 4K rundfold till Riket som synar. Flopp: K Q 4 Resonerar som följer: Killen har (troligast först): - raisat med (antagligen bättre) A - raisat med pocket pair - raisat med Kx - raisat med any two Min dryga 30% flushchans gör att jag bestämmer mig och C/R'ar killen all-in direkt på floppen. Rätt eller fel? Har annars inte bråttom med 9BB, brukar gå att blindsteala så fold - även PF - var också ett alternativ. * Specifik hand, flytt till HA - QoS * Citera
spyse Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 Hur stora är blindsen? 1k/2k ? Jag skulle nog ställa på floppen i det här läget, potten är tillräckligt stor för att du ska vilja plocka den direkt. Dessutom vill du inte ha syn eftersom det är som du säger draget går in 1/3. Om du c/r på floppen så kommer nog fi att syna med vad han än har träffat med. Citera
Das Reich Postad 24 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2006 Hur stora är blindsen? 1k/2k ? ... Om du c/r på floppen så kommer nog fi att syna med vad han än har träffat med. 1/2K blinds - japp Jo visst var det lite hjärnsläpp. Nu kände han sig potcomittad och synade mycket riktigt. Kan fold PF ha varit det allra bästa? Låta andra få blindsteala i fred och hanka sig fram på samma sätt själv? BTW - C/R som (semi)bluff med scary flop - Det fungerar bättre mot bättre spelare och hade nog ingen plats i just den här turneringen. Citera
Kenny_Roger Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Klurig hand tycker jag. Har du väl synat pre-flop (vilket jag tycker är fel med din stack mot ett UTG-raise) kan jag inte se hur du ska lägga dig nu. Problemet är att om du check-raisar blir FI mer eller mindre commited och ställer du spelar du enligt mig med mer eller mindre öppna kort. Är inte svårt att sätta dig på ett drag i såda fall. Å andra sidan vore det fortfarande dumt av honom att syna med A9 eller liknande så du kan lika gärna ställa in direkt. Citera
Recommended Posts