Gå till innehåll

Ruterkung pottar PLO och spelar lite FLT


Ruterkung

Recommended Posts

***** Hand History for Game 6149218937 *****

$10/$20 USD Texas Hold'em - Friday, July 13, 19:29:42 ET 2007

Table Table 127466 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: trapdoor777 ( $1,353.66 USD )

Seat 5: gen2x0 ( $326 USD )

Seat 6: paketti62 ( $683.96 USD )

Seat 1: brodern ( $635.78 USD )

Seat 3: chicadame ( $92.04 USD )

Seat 4: dragon888666 ( $381 USD )

trapdoor777 posts small blind [$5 USD].

chicadame posts big blind [$10 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to brodern [ 3c 2s ]

dragon888666 folds

paketti62 folds

brodern raises [$20 USD]

trapdoor777 calls [$15 USD]

chicadame calls [$10 USD]

** Dealing Flop ** [ Jc, 9s, 5h ]

trapdoor777 checks

chicadame checks

brodern bets [$10 USD]

trapdoor777 calls [$10 USD]

chicadame folds

** Dealing Turn ** [ 9d ]

trapdoor777 bets [$20 USD]

brodern raises [$40 USD]

trapdoor777 folds

brodern does not show cards.

brodern wins $138 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

vad`?

 

Att inte klarar av nätpoker. Det är helt enkelt inte min grej. Jag kan bara inte ta det någorlunda seriöst. Jag är, och kommer alltid förbli en livespelare. Jag har varken tålamodet, tiden eller orken för att kunna spela. Jag är helt enkelt inte byggd för nätspel. Jag klarar helt enkelt inte av nätpoker. Jag vet att jag spöar de nivårerna jag vill spela men jag gör inte det på nätet. Jag är ingen pokerspelare och jag kommer aldrig att bli en pokerspelare. Jag spelar poker för att ha kul och inget annat. Jag hade kanske kunnat dra in X$K i månaden men jag klarar bara inte av att spela nätpoker.

 

Jag lägger inte ner dagboken helt utan kommer fortsätta posta en herrans massa skit men jag kommer trappa ner på "nätgrindern".

 

Jag har inte "gulat" eller nåt sånt då pengar inte har varit något problem för mig utan jag tycker bara nätpoker är segt och tight. Jag vill ha äkta spel, jag vill kunna köra 6-7 bets med J/Q/K/A hög och det finns bara som jag har märkt, än så länge i våra homegames. Jag är inte längre den personen som vill vinna $X K varje månad utan jag vill ha kul den tiden jag spelar. Jag tycker inte det är kul när allt har blivit så tight. Som en lös spelare känns det hårt att spela näpokoker. Allt är bara för tight och dött.

 

För att citera det jag sa till Miami innan; "Den enda jag hade kunnat spelat nl med är Stu Ungar då han verkar vara en som vågar dega lite".

 

När man som mig, endast spelar poker för nöjes skull, så klarar iallfall inte jag av nätpokern. Poker för mig är något som ska vara kul.

 

När/om jag börjar spela nätpoker igen så kommer det vara PLO/MTT eller FLT 5/10 - 10/20 då jag inte orkar någonting annat.

 

Tyvärr dog nätpoker för mig idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bestämt mig för att göra ett seriöst försök på livespelet och försöka dra in 20K. Jag hoppas jag kan snitta 7K i månaden så skulle tro att det tar ca 3-4 månader för mig att klara det.

Nu till helgen skulle vi lira och jag hoppas jag kan få in 20h och tror inte det är omöjligt att hitta 5K plusset med lite tur och lite No Limit:-) .

 

Jag har faktiskt fört statistik på mitt livespel under drygt ett år och snittar ca 65 kr per timme vilket skulle vara 7-8BB/100 eller nåt.

 

Man ska ju aldrig lova för mycket men jag ska lägga upp några händer från de flesta sessionerna jag lirar, frågan är ju bara hur länge man orkar göra det.

 

Nätspelet kommer jag ta en paus från på obestämd tid men kommer väl komma tillbaka till det om ett tag, om jag orkar ta det seriöst. Jag känner att jag måste gå in med samma inställning jag hade för drygt ett år sedan; dvs att döda allt motstånd.

 

:h::s::d::c:

 

20K kvar till målet

 

Shuffle up and deal!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första sessionen avslutades igår och hittade en småjobbig hand.

 

Okej, här kommer förutsättnignarna;

 

Vi är fyra vid bordet. Fi som jag är uppe mot är tight och aggressiv. Han har väl 28/25/2.61 i livspel med 4 spelare. Spelar han en hand så bombar han alltid stenhårt eller viker på flop. Om han får för sig att syna flop så är det endast för att han sitter på något han ska syna ner med eller floata. Till skillnad från oss andra så drar han inte till RR färg eller något obskyrt tredjepar. Turn betar han andraparet+/eller heltom (sällan) och river betas bara stål.

Jaja, här kommer handen.

 

CO folds, Button (fi) bet, sb fold och jag sitter i bb med :8s::7s: och synar.

 

Flop: :Tc::7c::3c:

 

Jobbig flop med tanke på att antingen kommer han vika direkt om jag donkar oh han är tom eller så kommer han höja mig med alla par och Q+ färgdrag. Checkar jag kommer han checka tillbaka många heltomma händer och beta händerna han höjer mig med plus någar mer färgdrag kanske.

 

Iallafall så blev det såhär:

 

Jag stekcheckar, fi betar.

 

Jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag slår bara helbluffen plus A högt färgdrag men då har han ändå position. Frågan är om man kan vika här mot en übertight spelare? Synar jag och checkar kommer han checka tillbaka alla händer jag slår och beta paren och kanske färgdrag.

 

Jag steker igen men väljer ändå att höja och får en trebet i ansiktet. Jag måste ändå syna och hoppas jag kan klonka något. Det jobbiga är att jag nu kan bli utbluffad med ett färgdrag.

 

Turn kommer :4y: och jag check-foldar.

 

Hur vill ni spela en sån här hand? Jag tycker den är jobbig rakt igenom. Hade jag mött en som hade spelat poker och inte korten så hade jag älskat den:-) .

 

 

Jag kom på att troligtvis bara kommer posta händer mot 2-3 spelare, två tighta och en konstig fisk. Har ju ett stört pokerförhållande med min bror som aldrig hade gått att analysera eftersom vi spelar enbart på tells, typ.

 

Som en hand, jag sitter på 33 och vi cappar preflop. Flop kommer 985, jag betar han höjer jag synar, turn K jag checkar han betar, jag höjer han trebetar jag 4 betar (vi kör utan cap) och han måste vika sin T2. Båda vet att vi har skit liksom. Eller som en annan rolig flop.

 

Jag har 95 och synar hans höjning, flop kommer AK3. Han betar och jag vet att han är sjukt tom men vad ska jag representera? Mot en annan är det ju bara att smälla på där och ta potten men jag vet att han vet att jag är tom också. Efter många om och men så får jag ta och folda. Jag säger att jag vet att du är tom men jag kan inte höja där. Han visar J2 och säger att det var synd "för jag hade ju kört på stenhårt", jag funderade att slowspela den. Puh, tur att jag orkade vika då sa jag:-D .

 

Det är så det ser ut hos oss, och det är inte för att vi är fulla:-) .

 

Jag plussade förresten 350 under den sessionen.

 

19650 kvar till målet nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite live i förgår och i går. Backade 1100 på nl i onsdags, usch vad jag är dålig på det... Hittade microplusset igår, upp 100.

 

Två roliga händer från gårdagens spel.

 

QJ vs Ax (Vi vet inte vilken kicker det var, men vi tror det var nån bra...) vs 76.

 

Vi cappar pre och flop kommer T85. Why not tänker jag, 10 outs plus att man har en helt ok hand liksom:-) . Alla tre lyckas hitta cappen. Turn blankar, tror det kan ha varit en femma till. Vi checkar runt. River blankar, jag checkar, brosan betar och den andre slänger. Jag steker ett tag men orkar inte vika, håller med att det är en halvmarginell syn. Han muckar 76:-) .

 

Den andra potten som jag tycker är lite konstig, att jag orkar vika något menar jag:-) .

 

Vi tar den på snabbspolning.

 

JT vs XX

 

raise syn pre

JTx flop, bet-raise, syn av mig.

 

Turn: x check

 

River: K jag c/r, fi trebetar jag viker. Jag blixtviker!

 

Förstår ni nu vilka tighta spelare vi möter när JAG orkar göra en sån fold!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick nyss in $130 på mitt Neteller account från WPX som jag hade glömt. Nu är det bara så att jag måste ringa och verifiera mig, får se när jag orkar göra det. Kan väl inte göra någon sakda om man inte ringer direkt?

 

Pengarna får jag se vad jag ska göra med. Blev lite sugen på att dega in de på nån prima site och lira nån turnering men de kan ju lika gärna vara på neteller någon månad till. Trevligt med tillskott i kassan iallafall;-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat 80 st 100 kr NL HU SnG mot brosan nu. Jag vinner med 43 - 37. Hade en ledning på 14 matcher som bäst men han kom tillbaka men sen rushade jag lite i slutet och stod som segrare. Bästa minnet är väl när jag vände 100 vs 5000 till vinst:-) .

 

 

18500 till målet. Måste skynda mig nu om det inte ska ta hela livet:-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, nu ska jag hitta orden för detta sjuka game jag spelat...

 

Jag inleder dagen med att spela 80:shock: HU SnG a´la 50bb. De gamsen gick hyffsat fort då det var; titta ner, titta upp, all in! Jaja, iallafall, nu har jag lirat 0.5/1 HU med cap på 300. Det var ett riktigt sjukt spel, typ all inn varannan hand. Jag satt och hetsade att brosan var för tight och inte kunde spela några marginela händer utan bara kunde spela AA-QQ. Sjukt svängit spel, vände 1,2K back till 2K plus dör att sluta 500 minus. Ska försköka hitta FL HU mot honom så har man 2K upp liksom:-) .

 

Btw;

 

Är sjukt sugen att fixa ett PF.nu ultimate slaskgame homegame. Har snackat med Miami med det och han är också sugen på det. Jag funderar på att fixa det, borde inte vara så svårt egentligen.

 

Öhh,, hittar inget avslut på denna posten så det får bli att HU rulez

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...