Ruterkung Postad 30 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 30 April , 2006 Spelet idag gick bra, $210 plus. Var inne i en tung period under session när AA är chanslös mot A3 där den tredje 3 kommer på river. Fick en hålstege emot mig när jag även då höll på AA. Iofs gjorde även jag en fin utdragning med AJ vs AQ Eftersom det inte var några direkt svåra situationer så lägger jag upp några roliga händer istället. Trodde inte jag skulle ta denna. Party Poker 2/4 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with 7, T. CO posts a blind of $2. UTG calls, MP calls, CO (poster) checks, Button calls, SB raises, Hero calls, UTG calls, MP calls, CO calls, Button calls. Flop: (12 SB) 2, T, J(6 players) SB bets, Hero raises, UTG folds, MP folds, CO calls, Button 3-bets, SB folds, Hero caps, CO folds, Button calls. Turn: (11.50 BB) 9(2 players) Hero bets, Button calls. River: (13.50 BB) J(2 players) Hero checks, Button bets, Hero calls. Final Pot: 15.50 BB Results in white below: Hero has 7s Ts (two pair, jacks and tens). Button has 5s 9s (two pair, jacks and nines). Outcome: Hero wins 15.50 BB. Hand 2: Börjar dåligt men det löste sig Party Poker 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is Button with J, A. UTG calls, 1 fold, Hero raises, 1 fold, BB calls, UTG 3-bets, Hero calls, BB calls. Standard här. Fi kan ha allt möjligt, jag har lärt mig att inte sätta folk på AA/KK för att de limphöjer. Flop: (9.50 SB) 2, 7, Q(3 players) BB checks, UTG bets, Hero raises, BB folds, UTG 3-bets, Hero calls. Här vill jag se om fi har en hand, han trebetar och jag känner mig slagen men har rr färg och stegdrag + A ifall han har QK/KK. Viker ni för den sista beten? Turn: (7.75 BB) 3(2 players) UTG bets, Hero calls. Får färgdraget och synar River: (9.75 BB) 8(2 players) UTG bets, Hero raises, UTG calls. Klonk Final Pot: 13.75 BB Results in white below: UTG has Qd Ad (one pair, queens). Hero has Jc Ac (flush, ace high). Outcome: Hero wins 13.75 BB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 30 April , 2006 Rapport Share Postad 30 April , 2006 Med AJ där viker jag för hans floppbett. Han limp-reraisede preflopp och du har BB bakom dig och en skräpahand. Du hade ungefär 20:1 på den floppen. Flytet håller i sig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miami Postad 30 April , 2006 Rapport Share Postad 30 April , 2006 Standard här. Fi kan ha allt möjligt, jag har lärt mig att inte sätta folk på AA/KK för att de limphöjer. Dagens sanning, spela mot en kille som limphöjde A5o idag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 30 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 30 April , 2006 Med AJ där viker jag för hans floppbett. Han limp-reraisede preflopp och du har BB bakom dig och en skräpahand. Du hade ungefär 20:1 på den floppen. Flytet håller i sig? Jo, det är nog bara att vika på hans floppbet men jag tiltar sönder mig på folk som limpraisar, det enda som är värre är de som höjer pre och checkraisar flopp, så om ni ska vinna stort över mig så limphöj preflop och checkhöja flop Gyre, jag har aldrig haft flyt, jag måste jobba in alla träffar själv och det har tagit sin tid att lära sig det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Manny Postad 30 April , 2006 Rapport Share Postad 30 April , 2006 Me pay good money to learn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 1 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 Maj , 2006 ehh, $220 back på 130 händer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 1 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 Maj , 2006 Jag börjar gråta, hur kan jag tokbacka när alla spelar så här? Party Poker 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is UTG with A, K. Hero raises, 1 fold, Button calls, 2 folds. Flop: (5.50 SB) K, 8, A(2 players) Hero bets, Button calls. Turn: (3.75 BB) A(2 players) Hero bets, Button raises, Hero 3-bets, Button calls. River: (9.75 BB) K(2 players) Hero bets, Button raises, Hero 3-bets, Button caps, Hero calls. Final Pot: 17.75 BB Results in white below: Hero has As Kh (full house, aces full of kings). Button has 6s 8c (two pair, aces and kings). Outcome: Hero wins 17.75 BB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 1 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 Maj , 2006 Bra session, slutade efter en timme när utdragningarna blev för många, $350 back slutade det på, den sämsta dagen i min karriör så här länge... Började direkt med att jag torskade mot 54 som träffar river och 19 händer senare var jag back $100. Förlorade med nötfärg vs 2222 osv hela tiden. Sista handen, den var ändå inget mot allt annatt jag fick, kände bara att jag måste lägga ner efter det... Party Poker 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is Button with Q, Q. 2 folds, Hero raises, 1 fold, BB calls. Flop: (4.50 SB) 9, 9, J(2 players) BB bets, Hero raises, BB 3-bets, Hero caps, BB calls. Turn: (6.25 BB) A(2 players) BB checks, Hero bets, BB calls. River: (8.25 BB) 6(2 players) BB bets, Hero calls. Final Pot: 10.25 BB Results in white below: BB has 4h Ac (two pair, aces and nines). Hero has Qc Qd (two pair, queens and nines). Outcome: BB wins 10.25 BB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 1 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 Maj , 2006 Här ahr ni den fina grafen: http://s44.photobucket.com/albums/f40/brodern/?action=view¤t=FINT.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
viriri Postad 1 Maj , 2006 Rapport Share Postad 1 Maj , 2006 Jag skulle råda dig att slänga Axo oftare pre-flop, eller i alla fall inte höja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 1 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 1 Maj , 2006 Jag skulle råda dig att slänga Axo oftare pre-flop, eller i alla fall inte höja. hmm, vad menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 2 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 Spelade 245 händer och plussade $30, förlorade en stor pot med AA sista handen när fi slowspelar ett set... Party Poker 2/4 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is MP with A, A. UTG posts a blind of $2. UTG (poster) checks, Hero raises, CO 3-bets, 3 folds, UTG folds, Hero caps, CO calls. Flop: (10.50 SB) 8, K, 3(2 players) Hero bets, CO calls. Turn: (6.25 BB) T(2 players) Hero bets, CO raises, Hero 3-bets, CO caps, Hero calls. Här är trebeten onödig va? River: (14.25 BB) J(2 players) Hero checks, CO bets, Hero calls. Det går inte hitta vik här trots att jag bara slår AK? Final Pot: 16.25 BB Results in white below: Hero has Ad Ac (one pair, aces). CO has 8c 8h (three of a kind, eights). Outcome: CO wins 16.25 BB. Hand 2: Hur dålig är min check på river? Om jag blir höjd är det fold som gäller då? Party Poker 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is Button with T, A. 1 fold, MP raises, Hero 3-bets, SB calls, 1 fold, MP calls. Flop: (10 SB) Q, 8, 6(3 players) SB checks, MP checks, Hero bets, SB folds, MP calls. Turn: (6 BB) A(2 players) MP checks, Hero bets, MP calls. River: (8 BB) 8(2 players) MP checks, Hero checks. Final Pot: 8 BB Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 2 Maj , 2006 Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 I den sista handen skulle nog jag ha betat river. Om han sitter på ett högt A så skulle han nog ha raisat turn. Jag tycker det är svårt att släppa den handen överhuvudtaget med tanke på att du träffade turn. Han kan till exempel sitta på en Q eller ett färgdrag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 2 Maj , 2006 Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 I den första handen... .. tycker jag varningsklockorna börjar ringa när han raisar turn. Jag tycker han gör ett standardspel på floppen med tanke på att det inte ligger några farliga drag ute. På det sättet får han ju in ytterligare ett BB i potten på turn. Han lär ju sätta dig på AA, AK, AQ, KK osv med tanke på din pre-flop raise. Just risken att du har KK är han väl helt enkelt beredd att ta. Jag hade spelat den precis som dig på flop och turn, däremot hade jag bara synat Fi's raise på turn. Edit: Att vika handen är ju nästan omöjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 2 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 I den första handen... .. tycker jag varningsklockorna börjar ringa när han raisar turn. Jag tycker han gör ett standardspel på floppen med tanke på att det inte ligger några farliga drag ute. På det sättet får han ju in ytterligare ett BB i potten på turn. Han lär ju sätta dig på AA, AK, AQ, KK osv med tanke på din pre-flop raise. Just risken att du har KK är han väl helt enkelt beredd att ta. Jag hade spelat den precis som dig på flop och turn, däremot hade jag bara synat Fi's raise på turn. Edit: Att vika handen är ju nästan omöjligt. Jag vet att trebeten på turn är ganska onödig när han skriker att han har set, däremot så har jag öronpropparna på mig så jag hörde inte att han skrek det... Jag tycker han spelar dåligt på flop och att han fick in extra bet är ju för att jag tiltar på mupapr som ska slowspela alla bra händer och bara höja på turn. Hade han gett mig action hade han iofs kanske fått in ännu mer av mig så jag får vara nöjd. Så här hade det blivit annars: Bet Raise Trebet Cap Turn: Bet Raise Trebet/syn Vet inte vad jag hade gjort där men det är inte helt omöjligt jag hade trebetat. Varför tycker du syn är bättre än raise på flop? Det säger ju ganska mycket om man bara höjer med sämre än triss på flop... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 2 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 I den sista handen skulle nog jag ha betat river. Om han sitter på ett högt A så skulle han nog ha raisat turn. Jag tycker det är svårt att släppa den handen överhuvudtaget med tanke på att du träffade turn. Han kan till exempel sitta på en Q eller ett färgdrag. Jag vet att min check är urusel, jag får skylla på att jag var badbeat skadad efter min session igår. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 2 Maj , 2006 Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 Varför tycker du syn är bättre än raise på flop? Det säger ju ganska mycket om man bara höjer med sämre än triss på flop... Nu sitter jag på jobbet så jag får skriva mer utförligt ikväll om det behövs I en flervägspott är det en självklar raise på floppen om du träffar trissen. Däremot i en HU-pott så får du ju in mer pengar om du raisar först på turn. Att blanda spelet är ju självklart en förutsättning för att det ska fungera att spela på det sättet. Sedan om du raisar först på turn och motståndaren väljer att syna ner så kommer han i fortsättningen ha stor respekt för dig om du spelar på ett liknande sätt igen. Det ökar bluffmöjligheterna i fortsättningen dvs. Men men, detta är bara mina åsikter. Kan ju tillägga att med en farlig bräda så är det ju alltid bättre att beta ut och raisa, men så var ju inte fallet här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 2 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 I en flervägspott är det en självklar raise på floppen om du träffar trissen. Däremot i en HU-pott så får du ju in mer pengar om du raisar först på turn. Börjar han mucka med mig på flop så kan han representera AK/KQ och göra så han får in extrabets på flop plus 2 turn istället för att säga att han har KK/88/KT och bara få 2 bets på turn. Nu var jag så tiltad på hans spel så det gick ju vägen denna gång men i längden känns det som ett dåligt spel. Ska iväg nu så det blev lite hastigt plus att jag är ganska dålig på att formulera det i skrift, vi tar det senare ikväll istället Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 2 Maj , 2006 Rapport Share Postad 2 Maj , 2006 Om han raisar på floppen så är det mindre troligt att han får in 2BB på turn. De enda fallen jag har sett av det brukar vara när båda sitter på riktigt starka händer. Oftast brukar det bli check-syn på turn, om man misstänker att Fi försöker köpa ett frikort på turn genom att raisa floppen så är det såklart en annan femma. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 3 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Jaha, det var ju lite jobbigt. Då har man precis skrivit klart posten när allt försvinner . Jag drar det i en lightversion istället Plussade $90 på 220 händer där den största potten kom mot "den spanska hunden" när han muckar med min floppade nötfärg Party Poker 2/4 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is CO with 5, A. UTG calls, 1 fold, Hero raises, Button 3-bets, SB caps, 1 fold, UTG folds, Hero calls, Button calls. Flop: (14 SB) 7, K, 8(3 players) SB bets, Hero raises, Button calls, SB 3-bets, Hero calls, Button calls. Turn: (11.50 BB) 4(3 players) SB bets, Hero raises, Button calls, SB calls. River: (17.50 BB) 8(3 players) SB checks, Hero bets, Button folds, SB calls. Final Pot: 19.50 BB Results in white below: SB has Js Jh (two pair, jacks and eights). Hero has 5h Ah (flush, ace high). Outcome: Hero wins 19.50 BB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Miami Postad 4 Maj , 2006 Rapport Share Postad 4 Maj , 2006 Jag hade cappat flop när det är 2 till med, dessutom är ju folk inte kloka= SB hade donkat turn och du hade fått in en höjning iallfall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 5 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 Maj , 2006 Jag hade cappat flop när det är 2 till med, dessutom är ju folk inte kloka= SB hade donkat turn och du hade fått in en höjning iallfall. Det kanske jag skulle göra men var samtdigt rädd att bli av med button då. Kanske jag blir ändå eftersom han får syna två bets på turn istället... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 6 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 Maj , 2006 Backade $150 idag. Är inne i en jobbig trend nu där allt skiter sig, speciellt AK och AQ. Ungefär +/- 0 efter 13000 händer. Party Poker 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with J, A. UTG raises, 2 folds, SB calls, Hero calls. Flop: (6 SB) 9, 4, A(3 players) SB checks, Hero checks, UTG bets, SB calls, Hero raises, UTG calls, SB calls. Turn: (6 BB) Q(3 players) SB checks, Hero bets, UTG raises, SB folds, Hero folds. Final Pot: 9 BB Är det rätt att slänga turn när jag blir höjd? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 7 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 Maj , 2006 Ingen som har några funderingar på handen? Var det bra spelat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 7 Maj , 2006 Rapport Share Postad 7 Maj , 2006 jag hade nog tagit den till showdown. betala av är en naturlig del av poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts