Gå till innehåll

Ruterkung pottar PLO och spelar lite FLT


Ruterkung

Recommended Posts

Kunde inte riktigt sova i natt så jag låg och tänkte lite på hur man ska spela låga par.

 

 

alla fi är löspassiva.

 

Hand 1:

 

 

:4h::4d:

 

Alla foldar till dig i SB och du höjer, BB synar.

 

Flop: :Ad::9s::8c:

 

Du bet, BB raise, du ?

 

Hand 2:

 

:4h::4c:

 

Du höjer på knappen, SB synar, bb foldar.

 

Flop :9s::8s::2d:

 

SB donkar, du ?

 

 

Hand 3:

 

:6s::6c:

 

Du höjer på knappen, sb synar.

 

Flop: :5s::8s::9d:

 

Sb check, du bet, Sb raise, du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Här kommer en graf från prima. Gick bättre än det ser ut, backade nämligen 85 BB på 0.5/1 men plussade ~105BB på 1/2.

 

Får se om det funkar nu...

 

http://s44.photobucket.com/albums/f40/brodern/?action=view&current=Prima-081406.jpg&refPage=&imgAnch=imgAnch1

 

 

Mötte en trevlig spelare med :)

 

Hand 1:

 

$1.00/$2.00 Fixed Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: JIM8370 ($67.25)

Seat 2: dumbozo ($81.36)

Seat 3: _brodern_ ($42.50) [dealer]

Seat 4: jammyascanbe ($39.65) [small blind]

Seat 5: ddubwa ($90.56) [big blind]

Seat 6: jlad42 ($115.50)

 

Hole cards: 7 :spade: 8 :spade:

 

Pre-flop:

jlad42 folds, JIM8370 folds, dumbozo calls $1.00, _brodern_ raises to $2.00, jammyascanbe raises to $3.00, ddubwa folds, dumbozo folds, _brodern_ calls $3.00

 

Flop: 10 :spade: 9 :spade: 2 :diamond: (2 players)

jammyascanbe bets $1.00, _brodern_ raises to $2.00, jammyascanbe raises to $3.00, _brodern_ raises to $4.00, jammyascanbe calls $4.00

 

Turn: J :club: (2 players)

jammyascanbe bets $2.00, _brodern_ raises to $4.00, jammyascanbe raises to $6.00, _brodern_ raises to $8.00, jammyascanbe calls $8.00

 

River: 2 :club: (2 players)

jammyascanbe bets $2.00, _brodern_ raises to $4.00, jammyascanbe raises to $6.00, _brodern_ calls $6.00

 

jammyascanbe shows: 4 :heart: 5 :diamond:

_brodern_ shows: 7 :spade: 8 :spade:

_brodern_ wins $42.50 from the main pot

 

 

 

Hand 2:

 

 

$1.00/$2.00 Fixed Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: JIM8370 ($67.25)

Seat 2: dumbozo ($80.36)

Seat 3: _brodern_ ($64.00)

Seat 4: jammyascanbe ($19.15) [dealer]

Seat 5: ddubwa ($90.06) [small blind]

Seat 6: jlad42 ($114.50) [big blind]

 

Hole cards: A :diamond: A :spade:

 

Pre-flop:

JIM8370 folds, dumbozo folds, _brodern_ raises to $2.00, jammyascanbe calls $2.00, ddubwa completes, jlad42 calls $2.00

 

Flop: 4 :club: 8 :spade: 2 :heart: (4 players)

ddubwa checks, jlad42 checks, _brodern_ bets $1.00, jammyascanbe calls $1.00, ddubwa calls $1.00, jlad42 folds

 

Turn: 2 :club: (3 players)

ddubwa checks, _brodern_ checks, jammyascanbe bets $2.00, ddubwa raises to $4.00, _brodern_ raises to $6.00, jammyascanbe calls $6.00, ddubwa calls $6.00

 

River: K :spade: (3 players)

ddubwa checks, _brodern_ bets $2.00, jammyascanbe calls $2.00, ddubwa completes

 

_brodern_ shows: A :diamond: A :spade:

_brodern_ wins $33.50 from the main pot

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Hur lägger man in bilderna direkt? Är det inte länken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i hela friden hittar du såna givmilda kamrater? :shock:

 

Just de kamraterna var på prima, men jag har ett ännu bättre ställe där de finns ännu bättre kamrater. B.la var det en som inte betade nötkåk/färg/set på river när jag checkade till honom :)

 

Sen när man lirar live har jag två andra kamrater, de donerar också bra. hmm vad hette de nu igen, fizkt och chicago? Nej, bzkt och miami var det visst :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade lite 3/6 idag. Stötte på en riktig idiot som tokplussade men höll på att tappa allt men då skulle han dra, dålig stil tycker jag :( . Jag backade bara 4BB på 3/6 bordet, låg ganska dåligt till hela tiden men vände till slut, dock plussade jag 20BB på 2/4 borden.

 

Sista handen på bordet och vad passar inte då bätre än ett litet par som jag tycker är förbenat svårspelade.

 

Ingen read på fi.

 

 

3 spelare vid bordet.

 

Jag: :3d::3s:

 

Preflop:

 

Jag (knappen) rasie, sb fold, bb syn.

 

 

Flop:

 

:Jc::Ks::9d:

 

bb check, jag bet, bb syn.

 

Turn:

 

:2c:

 

bb bet, jag ???

 

 

Går det ta den till SD utan read?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en riktig pissession på betfred nu, och inte nog med det, det ska starta om servrarna så borden stängs ner! Jag backade iallafall $260. Kunde itne träffa någonting och fick inga händer, och när jag säger att jag inte fick något, då menar jag verkligen det. Det kan de som har spelat mot mig någon gång intyga. Lyckades ändå träffa med AK två ggr och tog potten på floppen i den ena och förlorade mot en ful hand i den andra :(

 

 

Nu hittar man inte händerna man skulle lägga upp heller! Tog ut två händer där jag försvarade blindsen, varför ska Ipoker ha så förbannat dåliga HH?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att byta sida. Blir nog antagligen Ongame och/eller wpx. Var väldigt nära att dega in på B2B men i sista stund kom jag på att det inte finns några bord där. Iofs är det väl ganska bra att spela där om man förlorar då det sällan finns bord så då förlorar man ju inte så mycket :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs är det väl ganska bra att spela där om man förlorar då det sällan finns bord så då förlorar man ju inte så mycket :)

Intressant lösning på det hela. Vad tror du om Vegas007 eller vad det där 3d-stället heter? Där finns inga spelare alls, måste vara omöjligt att förlora :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs är det väl ganska bra att spela där om man förlorar då det sällan finns bord så då förlorar man ju inte så mycket :)

Intressant lösning på det hela. Vad tror du om Vegas007 eller vad det där 3d-stället heter? Där finns inga spelare alls, måste vara omöjligt att förlora :)

 

haha, det var ingen dum idé. Nästa gång jag är i downswing ska jag nog börja lira där. Men jag är ju i downswing nu, då passar det kanske bra att sätta in penga rdär. Tror du $10 räcker för att inte torska allt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska det bli en bättring i denna dagboken som mer eller mindre INTE har handlat om poker. Bytte till Pokerstars idag och det kommer bli lättare att lägga upp handhistorys så jag ska försöka hitta några intressanta. Någon som kan datorer? Varför finns inte alla mina händer i PT?! Tur att jag tog copy/paste till ett textdokument...

 

Hand 1:

 

Read på spelaren; Fi har tidigare i en hand kört på stenhårt med 44 på T52J5 bräda där vi cappade flop och jag synade ner sedan med 66.

 

PokerStars 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is SB with 7spade.gif, 6club.gif.

3 folds, Hero raises, BB calls.

 

Jag gillar att stjäla, fel?

 

Flop: (4 SB) 2diamond.gif, 5club.gif, 3spade.gif(2 players)

Hero bets, BB calls.

 

En okej flop där jag troligtvis har 10 outs + att jag borde kunna bluffa bort honom rätt lätt.

 

Turn: (3 BB) 9heart.gif(2 players)

Hero bets, BB raises, Hero 3-bets, BB calls.

 

Hmm, han synar mig. Jag tror inte han har någonting så jag skjuter igen, jag har ju även fått ett öppetstegdrag nu. Han höjer mig men jag tror fortfarande att han inte har något, kan man trebeta som jag gör här? Jag har ju i vilket fall som helst gott om outs.

 

River: (9 BB) Qdiamond.gif(2 players)

Hero ???

 

Miss, vad ska jag göra? Dra av en desperat bet eller checka?

 

 

Hand 2:

 

Ny fi. Denna spelaren är ultragalen. Cappade pre med A2o och träffade A och bombade hela vägen. När denna handen utspelades så hade jag bara sett honom lira en hand innan(A2).

 

PokerStars 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is UTG with Jheart.gif, Kspade.gif.

Hero raises, 3 folds, BB 3-bets, Hero calls.

 

 

Flop: (6.50 SB) 3heart.gif, 3spade.gif, 5club.gif(2 players)

BB bets, Hero calls.

 

Ajaj, jag missar floppen och orkar inte gå in i ett raisekrig redan här men samtidigt vill jag itne vika direkt med tanke på hur aggressiv han har varit innan.

 

Turn: (4.25 BB) Tspade.gif(2 players)

BB bets, Hero raises, BB calls.

 

Missar turn med och försöker mig på en fuling vilket inte lyckas. Kan det vara rätt att höja en aggro spelare tom på turn? Han borde väl tro att jag är ganska stark och att få bort en del A är väl inte otroligt?

 

River: (8.25 BB) Kclub.gif(2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

Klonk!

 

Final Pot: 10.25 BB

 

Såhär i efterhand när jag har sett mer händer hur han spelade så är det kanske inte så smart om man inte gör en väääldigt tunn värdehöjning på turn.

 

 

Hand 3:

 

Detta är mot samma fi. Nu vet jag att han är en idiot som spelar 90% av alla händer och cappar med allt.

 

PokerStars 2/4 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is MP with 7club.gif, Aclub.gif.

UTG raises, Hero 3-bets, CO calls, 2 folds, BB calls, UTG caps, Hero calls, CO calls, BB calls.

 

jag ahr den perfekta positionen så jag kan isolera mig mot honom väldigt ofta. Ser inget fel att trebeta med A7s här. Tyvärr så vill två till vara med och bråka i potten.

 

Flop: (16.50 SB) Jheart.gif, 3club.gif, Jdiamond.gif(4 players)

BB checks, UTG bets, Hero raises, CO folds, BB folds, UTG calls.

 

Totalmissar floppen men det är inte omöjligt att de andra har gjort det heller. När fi betar ut så tar jag än en gång chansen att isolera mig mot honom, rätt/fel?

 

Turn: (10.25 BB) 2spade.gif(2 players)

UTG checks, Hero checks.

 

Miss och jag checkar tillbaka

 

River: (10.25 BB) Theart.gif(2 players)

UTG checks, Hero checks.

 

Check igen.

 

Final Pot: 10.25 BB

 

Det jag funderar på här är om man ska orka värdebeta turn/river här? Är handen bra spelad?

 

Jag har några mer händer men lägger inte upp dom nu. Ska jobba nu och sen är det Ljungbydagarna så då är det partaj!

 

Hade varit trevligt att få några kommentarer iallafall, även om det är; men snälla sluta skriva, ingen orka läsa din dagbok, det kan bli intressant om du lägger upp några intressanta HH's till skillnad från nu eller skön dagbok. Ja ni förstår :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hajj.

 

Nu spelar jag mest 3/6, men det är ju ungefär samma...

 

Men hursom hade lagt den PRE alla dagar i veckan!! Om jag inte hade haft en read på FI som vääärldens slaskigaste.

 

Det enda du slår, är ju om FI inte tar sig till showdown pga att du visat sån styrka. Average FI höjjer ju ofta PP 44-10,10 eller starka ess UTG.

 

Nu när du spelat som du gjort PRE tycker jag iof att det är rätt att isolera mot CO och BB, men definitiv skjutit igen på turn för att repr högt PP.

 

Vad finns det för värdebet på rivern? Att han höjt med QK, eller Ax, lägre än 7? Tror ej du har ngn foldEV pga pottodsen.

 

EDIT:

 

Oj, gick för snabbt. Glöm det jag skrivit! Såg ej att det var en maniac. Detta spelet gäller mot average. Mot en maniac hade jag nog spelat likadant, förutom att jag hade värdebettat rivern definitivt. A-hög står sig ofta mot såna pellar!

 

//D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1.

 

Stjäla är skoj och rätt, så länge du inte gör det alldeles för ofta. Beror ju på motståndaren från fall till fall, om han är bra på att försvara sin BB eller inte. Är väl egentligen bara att pröva sig fram.

 

Jag förstår egentligen inte varför du 3-betar på turn, efter att ha raisat dig så känns det tveksamt att han ska lägga sig, om det är det du är ute efter. Om du vill ha in pengar, så känns det som du övervärderar din hand. Visst har du många outs, men det är ju bara rivern kvar.

 

På river kanske ditt 3-bet ger resultat, om du betar så kanske han lägger sig, men jag tror han har åtminstone ett par.

 

Hand 3.

 

Isoleringen är bra spel. Check är också bra. Värdebet är jag osäker på, känns tveksamt eftersom idioter är lite svårlästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1. Mot såna här knäppgökar vill man gärna till SD, jag skulle nog välja en hand med bättre SD-värde än 67o. Vet inte om det är fel att sr här men du behöver inte välja hand efter hur bra implied odds den har för han kan säkert betala av till A-högt, 7 högt är nog mer tveksamt.

 

Vet inte hur mkt FE du har på turn? Är det massor är din linje säkert bra. Om du inte tror han foldar kan det vara idé att hålla potten liten om man är ur position och sitter med ett drag som har 0 i SD värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tänkt lite på 76o. Höjer spelare på låga nivåer när de är tomma på turn för att de tror att du har missat och kan vika? Jag brukar tänka så när jag har överkort och kör på men oftast är det ju stål man är uppe emot. Hur uppfattar ni höjnignar på turn? Iofs var detta en aggro snubbe och det var därför jag tänkte att han har nog kapacitet att bluffahöja turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några nya händer. Tack för kommentarerna allihopa också!

 

Hand 1:

 

MP har inte gjort mycket väsen av sig tidigare. Button är konstig. Bland annat så cappar han flop och turn + leder ut river med AT mot min KJ på AQTK8 med 3 klöver ute. Oftast har han hyffsade händer men överspelar alla tvåpar.

 

PokerStars 2/4 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with Tdiamond.gif, 8heart.gif.

UTG calls, MP raises, 1 fold, Button calls, SB calls, Hero calls, UTG calls.

 

 

Flop: (10 SB) Tspade.gif, 8diamond.gif, 4heart.gif(5 players)

SB checks, Hero checks, UTG checks, MP bets, Button raises, SB folds, Hero 3-bets, UTG folds, MP caps, Button calls, Hero calls.

 

Bingo! Vad har folk? Överpar?

 

Turn: (11 BB) 6spade.gif(3 players)

Hero checks, MP checks, Button bets, Hero raises, MP calls, Button 3-bets, Hero caps, MP calls $8 (All-In), Button calls.

 

Nu är en stege möjlig men tror inte att någon har det. Tror att jag kan leda med mitt toptvåpar, button är som sagt kapabel att köra på såhär med alla lägre tvåpar.

 

River: (23 BB) 7heart.gif(3 players, 1 all-in)

Hero bets, Button calls.

 

Rätt att värdebeta?

 

Final Pot: 25 BB

 

 

Hand 2:

 

Okej, här har vi maniacen igen.

Bara så alla vet hur störd han är:

Han hade igna pengar kvar på rivern, därav att jag inte höjde

PokerStars 2/4 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is SB with 8spade.gif, 7heart.gif.

UTG calls, 2 folds, Button raises, Hero calls, 1 fold, UTG calls.

 

Flop: (7 SB) 3diamond.gif, 4heart.gif, 8diamond.gif(3 players)

Hero checks, UTG checks, Button bets, Hero raises, UTG folds, Button 3-bets, Hero caps, Button calls.

 

Turn: (7.50 BB) 8club.gif(2 players)

Hero checks, Button bets, Hero raises, Button 3-bets, Hero caps, Button calls.

 

River: (15.50 BB) 4diamond.gif(2 players)

Hero bets, Button raises, Hero calls.

 

Final Pot: 19.25 BB

 

Results in white below:

Hero has 8s 7h (full house, eights full of fours).

Button has Ac 9h (two pair, eights and fours).

Outcome: Hero wins 19.25 BB.

 

PokerStars 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is Button with Aclub.gif, Tdiamond.gif.

1 fold, MP raises, Hero 3-bets, 2 folds, MP caps, Hero calls.

 

Underbart att komma hu mot honom.

 

Flop: (9.50 SB) Adiamond.gif, 5diamond.gif, 8diamond.gif(2 players)

MP bets, Hero raises, MP 3-bets, Hero calls.

 

Får monsterträffen och anledningen att jag inte cappar är att jag inte vill "visa" honom mitt A. Jag hoppas att han tror jag är tom nu så jag kan få några extra BB på turn.

 

Turn: (7.75 BB) Jdiamond.gif(2 players)

MP bets, Hero raises, MP 3-bets, Hero calls.

 

Färgen också. Tänker igen att jag synar bara trebeten istället för att cappa för att hoppas jag kan få någon BB på river. Egentligen är det bättre att cappa turn och beta river om han checkar?

 

River: (13.75 BB) 3diamond.gif(2 players)

MP bets, Hero raises, MP calls.

 

Nu är färgen på ute vilket är bra för mig. Han komemr inte vika en ända hand nu.

 

Final Pot: 17.75 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1:

 

MP har inte gjort mycket väsen av sig tidigare. Button är konstig. Bland annat så cappar han flop och turn + leder ut river med AT mot min KJ på AQTK8 med 3 klöver ute. Oftast har han hyffsade händer men överspelar alla tvåpar.

 

PokerStars 2/4 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with T, 8.

UTG calls, MP raises, 1 fold, Button calls, SB calls, Hero calls, UTG calls.

 

 

Flop: (10 SB) T, 8, 4 (5 players)

SB checks, Hero checks, UTG checks, MP bets, Button raises, SB folds, Hero 3-bets, UTG folds, MP caps, Button calls, Hero calls.

 

Bingo! Vad har folk? Överpar?

 

Turn: (11 BB) 6 (3 players)

Hero checks, MP checks, Button bets, Hero raises, MP calls, Button 3-bets, Hero caps, MP calls $8 (All-In), Button calls.

 

Nu är en stege möjlig men tror inte att någon har det. Tror att jag kan leda med mitt toptvåpar, button är som sagt kapabel att köra på såhär med alla lägre tvåpar.

 

Jag skulle värdebettat. Känns som MP sitter på överpar, AK-AJ eller ev. AT och betar ut flop. Synen istället för raise på turn signalerar väl mer åt överpar alternativt toppar än överkort. Button höjer med toppar eller lägre tvåpar eventuellt T8 som du? Stege känns osannolikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...