Gå till innehåll

2-7TD - Starthänder Deuce To Seven Triple Draw?


Sarek

Recommended Posts

Jag skulle bli tacksam om det finns det någon vänlig skäl som kan något om 2-7 3-draw och som vill ge några standardtips?

 

Det finns naturligtvis olika spelstilar, men vilka starhänder bör man spela vid ett fullt bord ? Finns det några enkla tumregler om hur man förväntas spela (som man iof sig då och då bryter mot för att förvirra motståndarna), som t ex att höja före bytet med ett juste tvåpar i vanlig draw. Jag hittar inget om detta på nätet.

 

Jag har endast spelat 2-7 3-draw en gång och har inte läst något om spelet, men fick intuitivt uppfattningen att 9 till Ess kastas inför första bytet. Hur gör man med 8:an? Sedan blir det ju mer komplext. Kanske finns det några klassiska riktlinjer?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite funderingar.

 

Om man har ett tvåkortsdrag till hjulet (alltså 75432) så är jag rätt säker på att man ska ta det på första draget om man ska spela. Alltså om du har K8523 så skulle jag tro att man ofta ska slänga K8 vid första draget. Vid andra eller tredje draget så slänger man oftast bara kungen med samma hand.

 

I övrigt så är den bästa draghanden 7432 om jag minns rätt, då har man 4 outs till en smooth 76, 4 outs till nötterna samt 4 outs till en 87. Alltså har man 12 outs till riktigt vettiga händer.

 

Med en hand som 5432 så har man 4 outs till nötterna och 4 outs till en mjuk 8:a. Med den här handen så har man bara 8 outs till vettiga händer och 8:an är inte så jäkla bra.

 

Med en hand som 6543 så har man bara 4 outs till en 8-låg som inte ens är den bästa möjliga 8-lågen. Det är inte alls någon särskilt lyckad hand.

 

6532 är bättre eftersom man kan dra till en 8-låg och även en hyffsad 7-låg.

 

I övrigt så kan ni kolla lite på http://www.twodimes.net hur händer står mot varandra vid sista köpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
I gårdagens slaskturnering blev jag lite konfunderad över denna starthand två gånger:

x7653

 

Hur spelbar är denna hand egentligen, och ska jag bara byta x i första bytet, eller ska jag byta både x och 6?

Släng ett men ta det lugnt om du fyller 4an, en 8a funkar däremot fint och en 2a är kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I gårdagens slaskturnering blev jag lite konfunderad över denna starthand två gånger:

x7653

 

Hur spelbar är denna hand egentligen, och ska jag bara byta x i första bytet, eller ska jag byta både x och 6?

Jag skulle inte spela den mot en höjning utanför mörkna i första taget. Handen har bara fyra kort till en stark hand och fyra kort till en skräppåtta.

 

Om du räknar på hur många vettiga händer den kan göra och hur kul de kommer att vara att beta på tredje och femte gatan tror jag att det syns att handen är rätt trist.

 

Är potten dessutom höjd innan så är ju sannolikheten rätt hög att åtminstone en av dina tvåor är död.

 

Kort sagt tycker jag den ser mycket bättre ut än den är. Jag föredrar 752 rejält mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...