BLIZT Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Hej! Jag har smugit omkring på forumet ett tag nu utan att skriva någonting, men nu känns det som det e dags att skriva mitt första inlägg. Denna dagbok kommer i början endast handla om enbordsturneringar, för att senare utökas även till flerbordsturneringar. Eftersom detta är mitt första inlägg kan det vara på sin plats med en liten presentation av mig själv och vad jag spelat hittills. Jag är 22 år, bor och pluggar i Lund. Nu över till vad som är intressant. Jag började i somras med att sätta in $20 på någon sida och ganska omgående förlora dessa. Detta repeterades en eller två gånger. Efter det tröttnade jag på spelandet, letade rätt på pokerforum och bonuswhores. Fick på detta sätt reda på att det fanns något som heter bonus och att jag inte haft en aning om hur jag spelat innan. Skaffade Winning Low Limit Hold 'Em och läste igenom denna. Satte sedan in $100 på Neteller och började jaga diverse bonusar på 0.5/1 fl sh. Detta gick bra och efter ett tag ansåg jag mig vara redo att gå upp till 1/2 för att snabbare kunna klara av bonusarna. Detta gick också bra men jag började tröttna en aning eftersom raken åt upp det jag vann. Gick givetvis plus p.g.a. bonusarna, men det kändes aningen drygt att inte vinna någonting alls på spelet. Jag hade väl spelat någon liten turnering innan, men inte direkt några resultat, men jag råkade anmäla mig till en 3€ rebuy satellit till en 50k guaranteed turnering. På något vis lyckades jag ta mig vidare och eftersom turneringen inte gick förens en månad senare hade jag tid att införskaffa Harrington on Holdem 1 & 2 och nästan läsa ut dessa. I turneringen gick det väldigt bra ända tills jag låg på 20:e plats med 100 kvar i turneringen. Då dog min uppkoppling och kom inte upp förens jag hade blindats bort. Detta resulterade i att jag precis kom itm och vann 300€. Beslutade mig för att dela upp pengarna på 3 sidor med bra utbud av en och flerbordsturneringar och se hur det gick. Det gick ganska bra vilket ledde till att jag slutade jag a bunusar ifall jag inte hittar någon som sticker ut. Resultat: Antal 1 2 3 ROI% Stars $10 100 16 15 21 32.66 Stars $20 33 4 8 3 23.97 Party $10 100 16 13 9 24.5 Party $20 278 36 35 36 17.59 Stars $25(turbo) 57 2 9 4 -34.21 Om någon vet ett annat sätt att skapa en tabell på så skulle jag vara mycket tacksam. Eller åtminstone något sätt att få bort "kod". Började med att spela 100 st $10 på Stars. Detta gick bra så jag testade $20 på Stars och även de få jag hann spela gick bra. Efter det testade jag $10 på Party och märkte att dessa gick mycket snabbare vilket fick mig att hinna med flera per timme. När jag spelat 100 st så flyttade jag även här upp till $20, och spelade där fram tills för några dagar sen. Då fick jag reda på att Stars infört sin VIP klubb och att man på det sättet skulle kunna få lite ”rakeback” på spelade turneringar. Tolkade det aningen fel vilket ledde till att det framstod betydligt bättre än det var. Kom även på att dom hade turneringar med snabbare struktur och bestämde mig för att testa dessa. Det gick inte bra alls, har haft några små motgångar innan över 50 turneringar med -10 % ROI eller så, men inte alls som detta. För tillfället spelar jag 4 turneringar samtidigt när jag spelar på Stars, och 4 - 6 när jag spelar på Party. Mål: Spela totalt 1000 $20 turneringar på Party och om jag har tillräckligt bra resultat (10+ % ROI ?) gå upp i nivå. Börja spela flerbordsturneringar med inköp på $20 - $30 eller $5 - $10 med återinköp. När jag vant mig vid dessa ska jag spela satelliter till turneringar med högre inköp. Är intresserad av sidor som har många turneringar med dessa inköp. Problemet nu är att dom alltid går fel tid på dygnet. Med mina 4 kvarvarande turneringsinköp på Stars ska jag försöka komma upp till vad jag låg på från början ($700). Vi kan ha en liten gissningstävling på hur många turneringar jag hinner spela innan pengarna är slut. Om jag lyckas med detta kommer jag nog fortsätta med $25 turneringarna och försöka samla ihop poäng att köpa en ny skärm eller nåt. Om jag ser någon bra bonus så kommer jag försöka cleara den på 1/2 fl sh. Målet med denna dagbok är i första hand att kunna diskutera händer jag är osäker på hur jag ska spela, men också mer generella strategier i enbordsturneringar. Jag kommer naturligtvis också redovisa en del resultat..
BLIZT Postad 24 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2006 Då var det dags för mitt andra inlägg. Igår gick jag in för att spela bort mina sista pengar på Stars vilket jag lyckades med efter 6 turneringar, oturen höll alltså i sig Efter det spelade jag ca 10 turneringar på Party utan att någonting speciellt hände. Ca +-0 på Party.. Idag tänkte jag börja jobba tillbaka min Starsförlust och satte igång med spelandet. Hann med 27 turneringar. Tyvärr verkar downswingen ha smittat av sig till Party. 18 % ITM, 3 förstaplatser och 2 tredjeplatser blev det. Ska ta 2 handhistorier från dagen session, får hoppas det inte blir alltför mycket förtäckta badbeat-historier över dom. Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t15 (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx MP2 (t1120) MP3 (t880) CO (t800) Button (t350) SB (t770) BB (t800) UTG (t800) UTG+1 (t895) Hero (t1585) Preflop: Hero is MP1 with A:club:, A:spade:. 2 folds, Hero raises to t45, 1 fold, MP3 calls t45, 1 fold, Button calls t45, 2 folds. Innan floppen gör jag en standardhöjning, skulle kunnat vara lite större men det spelar mindre roll. Flop: (t157.50) Q:diamond:, Q:heart:, J:spade: (3 players) Hero bets t125, MP3 calls t125, Button calls t125. Lite småjobbig flopp, men väljer ändå att betta ut cs 2/3 pott för att försöka ta hem det direkt. Tyvärr så synar båda vilket jag inte riktigt räknat med. Turn: (t532.50) 9:spade: (3 players) Hero checks, MP3 bets t200, Button calls [t180] , Hero calls t200. Turn är en 9a vilket antagligen inte hjälpt någon om dom inte skulle sitta på 10 K och dra till stegen. Här vet jag inte riktigt om jag borde betta ut igen eller bara checka. Valde iaf att checka och tänkte lägga mig om någon bettade. Men när han bara mesbettar börjar jag undra vad han har. Om han har en dam borde han höja mer för att skydda sig mot stegdraget, så hans bet känns antingen som han har stegen och vill få betalt, eller att han försöker köpa potten billigt när jag knackar. Sen när knappen också callar borde jag väl ha lagt mig, men har svårt att släppa essen mot en så pass låg höjning. River: (t932.50) 3:club: (3 players) På rivern blir det bara rundcheck. Final Pot: t932.50 Results in white below: Hero has Ac As (two pair, aces and queens). MP3 has Th Qs (three of a kind, queens). Button has Kc Kd (two pair, kings and queens). Outcome: MP3 wins t932.50. Vad som stör mig mest är att knappen vill slöspela sina kungar före floppen, annars hade vi kunnat bli av med MP3 så jag hade vunnit Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t30 (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx MP3 (t785) CO (t785) Button (t785) SB (t1055) BB (t1060) UTG (t700) UTG+1 (t625) UTG+2 (t420) MP1 (t1035) Hero (t750) Preflop: Hero is MP2 with T:spade:, T:heart:. 3 folds, MP1 raises to t90, Hero calls t90, 3 folds, SB calls t75, 1 fold. När MP1 höjer 3bb väljer jag att syna med mina tior, här är det väl ungefär varannan gång jag synar. Flop: (t300) 9:heart:, 8:heart:, 2:spade: (3 players) SB checks, MP1 bets t150, Hero raises to t375, SB folds, MP1 calls t225. Bra flopp för mig, det enda jag är rädd för är om han sitter på överpar, men hade jag trott han hade det så hade jag inte synat innanfloppen. Enda problemet med min höjning är att den är alldeles för liten, skulle ha höjt honom allin för att undvika att ge honom odds för att syna med sina överkort. Turn: (t1050) 2:heart: (2 players) MP1 checks, Hero calls [t285] , MP1 calls t285. Turnen känns också bra för mig, det kommer en möjlig färg men det är inget jag tänker på så jag stoppar in mina sista slantar. River: (t1335) 3:heart: (2 players) Final Pot: t1335 Results in white below: MP1 has Ah Kh (flush, ace high). Hero has Ts Th (flush, ten high). Nu råkade han ha både färgdrag och 2 överkort på floppen, vilket antagligen hade lett till att han fått odds att syna även om jag gått allin där. Outcome: MP1 wins t1335. Resultaten kommer redovisas från och med dagbokens start. Stars: -117 (kommer ej ta med den längre eftersom pengarna är slut där) Party: -178 (39 turneringar spelade)
BLIZT Postad 26 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2006 Har nu spelat två dagar med bättre, men blandade resultat. I förrgår hann jag med 18 turneringar, och hade en fantastisk ROI på 1.01%. Betydligt bättre än senaste veckan iaf. Igår kändes det bättre, jag kunde vinna en del jämna lägen och vissa saker gick min väg, spelade 34 turneringa, ganska låg ITM, men bra placeringar (6, 4, 1). Tänkte också spela någon MTT, och hittade en $20 på party med ca 500 deltagare. Spelade tight och bra i början, dvs foldade allt jag fick. När jag väl fick en bra hand och ville vara med, märkte jag att det var FL. Kan tycka FL kan vara ganska trevligt ibland, men i turneringar är det inte kul. Åkte ut ganska snabbt eftersom jag var uttråkad och överspelade det mesta jag fick. Slutligen några halvintressanta handhistories, verkar som det är något litet fel på handkonverteraren, men det går iaf att läsa. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Denna handen är egentligen inte speciellt intressant, men jag undrar lite vad man borde göra i detta läge. Eftersom han kan ha i stort sett vad som helst här är det är EV+ i att syna(bara dog mot pocketpar), men jag har alltid svårt att syna mot större stackar som går allin i slutet av en turnering. Vill helst inte syna ut mig. Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx Hero (t1000) SB (t1932) BB (t2910) UTG (t948) MP (t1210) Preflop: Hero is Button with A:diamond:, K:diamond:. 1 fold, MP calls [t1210] , Hero calls [t1000] , 2 folds. Flop: (t300) 6:spade:, Q:spade:, 8:club: (2 players) Turn: (t300) 4:heart: (2 players) River: (t300) K:spade: (2 players) Final Pot: t300 Results in white below: MP has Tc Td (one pair, tens). Hero has Ad Kd (one pair, kings). Outcome: Hero wins t300. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t30 (8 handed) FTR converter on zerodivide.cx Button (t680) Hero (t1400) BB (t858) UTG (t979) UTG+1 (t540) MP1 (t1483) MP2 (t770) CO (t1290) Preflop: Hero is SB with Q:spade:, Q:diamond:. UTG calls t30, 1 fold, MP1 calls t30, 2 folds, Button calls t30, Hero raises to t150, 1 fold, UTG folds, MP1 folds, Button calls t120. Får QQ i smallblind efter en hel hög limpare och höjer upp till 150 för att bli av med de flesta. En lite mindre stack synar dock. Flop: (t390) 6:heart:, 4:heart:, K:heart: (2 players) Hero calls [t1265] , Button folds. Mycket tråkig flopp för mig, vet inte riktigt vad jag ska sätta honom på för hand som han limpar med men sen synar en såpass kraftig höjning. Skulle kunna tänka mig att han kan ha nån mellanpocket. Väljer iaf att sätta honom allin o ge honom ett svårt beslut om han inte träffat bra. Om jag knackat och han ställt så hade jag blivit tvungen att lägga mig, skulle om detta varit mer könsamt i längden? Final Pot: t390 Results in white below: No showdown. Hero wins t390. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Här är en hand jag inte alls är nöjd med hur jag spelat, synar bara passivt ner handen. Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t30 (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx Hero (t645) BB (t613) UTG (t182) UTG+1 (t1375) MP1 (t1300) MP2 (t730) MP3 (t730) CO (t1710) Button (t715) Preflop: Hero is SB with 6:spade:, 6:club:. 2 folds, MP1 calls t30, 4 folds, Hero completes, BB checks. Lågt pocket i sb och en syn innan - given syn för setvärde. Flop: (t90) 7:heart:, 4:spade:, 7:club: (3 players) Hero bets t80, BB folds, MP1 raises to t160, Hero calls t80. Inte helt kass flop, bara fyror, en sjua och högre pockets som har mig slagen, så jag höjer pot. Får omslag på 80 till och här vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Känns som jag valde det absolut sämsta alternativet att syna. Borde antagligen lagt mig eller ställt in. Turn: (t410) J:diamond: (2 players) Hero checks, MP1 bets t100, Hero calls t100. Här synar jag av någon anledning 100 till, och om jag inte lagt mig innan borde jag iaf göra det nu. River: (t610) 4:diamond: (2 players) Hero checks, MP1 checks. Final Pot: t610 Results in white below: Hero has 6s 6c (two pair, sevens and sixes). MP1 has Th Td (two pair, tens and sevens). Outcome: MP1 wins t610. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Resultat: Detta inlägg: +136 (11,89% ROI) Totalt: -42 (-2,10% ROI)
BLIZT Postad 11 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2006 Var ett tag sedan det blev någonting skrivet här sist. Har berott på lite olika anledningar som t.ex. ett nedåtsving på 30 inköp som hade förvandlat dagboken till en badbeat tråd. Under den tiden var det helt omöjligt att vinna någonting. en dag när jag spelade 30 turneringar blev det 1 förstaplats, 1 tredjeplats och 11 fjärdeplatser. Och jag synade inte ut mig på en enda av dessa fjärdeplatser. Nu har det dock vänt och de senaste 73 turneringarna spelade under 2 dagar har slutat på $800 plus. trots detta är har jag flest fjärdeplatser under denna tid Kommer gå upp till $30+3 när jag har 100 inköp för dessa och har spelat 1k 22or. Kommer sedan gå ner i nivå om jag för under 100 inköp för nivån under den jag spelar på. Vet att detta är ganska hårda bankrullekrav, men jag kan verkligen inte bli av med pengarna, och har även upplevt neråtswings på 30 inköp på både party och stars. Har på lite olika ställen läst om Acceler-8-tor som pågår på party för tillfället. Skulle vara trevilgt att få vara med i den och på så sätt motivera sig till att spela lite mera. När jag mailade dem fick jag reda på att man tyvärr måste vara vip för att kunna vara med, och för att bli det måste man samla player club points. Tyvärr har jag varit lat och inte orkat anmäla mig till player club vilket har lett till att jag inte fått några poäng. Har nu anmält mig och fått reda på att jag måste samla ihop ca 4500 poäng för att bli vip. Har tom lyckats hitta en handkonverterare som fungerar bra med partys SnGs PartyPoker, Big Blind is t30 (9 handed) Converter on pregopoker.com UTG (t1865) UTG+1 (t980) MP1 (t760) MP2 (t835) MP3 (t150) CO (t875) Button (t920) Hero (t770) BB (t845) Preflop: Hero is in SB with Q J UTG folds, UTG+1 folds, MP1 folds, MP2 folds, MP3 folds, CO folds, Button folds, Hero raises to t75, BB calls t60 Alla foldar fram till mig och jag höjer upp till 3bb för att ta den, men får tyvärr syn. Flop: (t180) 4 2 Q (2 players) Hero bets t90, BB raises to t180, Hero calls t90 Träffar TP med ok kicker och väljer att betta halv pot. Får en minihöjning mot mig och väljer att syna denna. Vet inte vad jag borde göra här, känns aningen vekt att lägga sig för en sådan liten höjning, men vill inte höja mer med denna handen. Turn: (t540) 4 (2 players) Hero checks, BB bets t575 (All-in), Hero folds Checkar med planen att syna en inte altför stor bet, och får en allin mot mig. Vet inte vad jag ske göra här, men väljer iaf att lägga mig. Vet inte alls vad jag ska göra här.
Jackrabbit Slim Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Får man fråga vad herrn heter på Party eftersom jag också hänger på 22orna för tillfället och gärna slipper sitta med allt för många bra spelare?
BLIZT Postad 12 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2006 Det lustiga är att man gärna får lov att fråga... Jag kjan svara att du inte behöver undvika mig för jag är inte speciellt bra o ganska vek fisk...så bara betta om du vill vinna!!! Men om du tvunget vill veta så heter jag Blizt med X antal z (tror det är 4) iremmats: precis, vad ska han ha, men jag väljer ändå att lägga mig vilket bevisar huir vek jag är!! har spelat 17 st idag föresten. +$8...jag är sjukt nöjd!!!
Moleskin Postad 12 Februari , 2006 Rapport Postad 12 Februari , 2006 Tjena! Fattar inte hur jag kan ha missat den här dagboken, ska lätt följas från och med nu. Tråkigt att det går segt för tillfället Lycka till i fortsättningen!
BLIZT Postad 13 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2006 Hajsan, inte speciellt svårt att missa dagboken pga att den gärna flyr ner till andra sidan om man uppdaterar en gång i veckan Hade dock tänkt ändra på detta nu och försöka uppdatera aningen oftare när jag både får svar och pokern går bättre. Blev dock inget spel idag eftersom jag ägnade större delen av dagen med att vara bakis Ganska glad över att jag inte blev avstängd igår när jag passade på att tredubbla antalet inlägg kl 6 på morgonen... Heter BLIZZZZT på party men känns inte speciellt meningsfullt att undvika folk på den nivån eftersom det finns tillräckligt dåliga spelare på alla bord
Jackrabbit Slim Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 Har bara spelat en turnering med dig på sistone och har inte ens någon note så det var otroligt ospännande Jämför man med 11orna så är det grymt mycket vanligare att man spelar mot samma motståndare och kring 18 tiden när det inte är så mycket folk online har det fler gånger hänt att jag har 3-4 seriösa multitablers vid bordet och detta slipper jag gärna, var mest därför jag frågade
BLIZT Postad 14 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2006 Jo det kan stämma vid den tiden, men försöker för det mesta spela på natten. Enda problemet då är att turneringarna uppdateras så långsamt så när de kommer upp i listan är de redan fulla Spelade någon timme idag, ganska händelsefattigt pluss ca $37. Har även tänkt införa ett nytt mål och det är att spela minst 100 tuneringar /vecka. Borde inte vara speciellt svårt, men har ganska mycket för mig för tillfället. Hade en intressant hand som skulle visas trodde jag...men tyvärr trodde inte handen det, och passade på att inte kopiera sig när jag försökte. Har spelat ganska exakt 2/3 av turneringarna på $22+2, 334 kvar. Borde gå upp i nivå om någon vecka. Turneringar spelade vecka 7: 21
Moleskin Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Blir mycket roligare att följa om du lägger in resultatet under hur många turneringar du spelat! Sen antar jag att du går upp till $33 när du har rulle för det? Tror det är dumt att förbereda sig för mycket på ett datum när man "bör" fått ihop rulle ifall det skulle gå segt några dagar. Jaja, kör hårt!
BLIZT Postad 15 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2006 Då var spelandet för idag klart. Ska försöka lägga upp lite mer resultat. Jag går upp i nivå när jag har rulle till det och har spelat 1000 st på denna nivå. Har ca 300 kvar o tror inte det är några problem med att ha rulle till det när de är färdigspelade. Har egentligen rulle till 33:orna redan, men har bestämt mig för att jag ska ha spelat in pengarna till denna rullen på SnG's på party, så vad jag har på andra sidor räknas inte. Började dagen med att spela 13 st eller så utan nått vidare resultat, låg ungefär på -100. Sen körde jag en stund till på kvällen med kasst resultat. Precis innan jag skulle sluta bestämde jag mig för att köra ett set på 8 SnG:s. Just då passade min dator på att hänga sig så jag missade någon minut, dagens handnummer lyckades också försvinna då. Efter jag fått ordning på datorn så gick allt min väg, hamna HU på 4 av borden samtidigt och shorthanded på de andra, så det blev lite stressigt. Men lyckades ändå vinna 2 av dom komma tvåa på 2 och trea på en. Spelade totalt: 708st (13.93% ROI) Spelade idag: 42st (23.38% ROI) Spelade vecka 7: 63st
BLIZT Postad 20 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2006 Har inte blivit speciellt mycket spelat på sista tiden, har haft fullt upp med annat och när jag haft tid över har party passat på att bygga om sig. Nu har jag iaf testat de nya turbo SnG:s. Gillar dem inte men kan iofs bero på den sjuka mängd utdragningar jag råkat ut för. Påminner lite om när jag testade starsturbos och förlorade 30 inköp. Kanske borde spela de vanliga SnG:s, men känns som man får högre inkomst/timme på att spela turbo. Problemet med turbos som jag ser det är att när man kommit in i läget där man måste ställa för att försöka stjäla blinds så har max 3 pers åkt ut, och då blir det väldig svårt att undvika att någon synar. När man sen även får in pengarna medd KK mot 10 10 preflopp ett antal gånger och förlorar så blir det riktigt tungt. Lyckades trots detta klara mina 100 turneringar denna vecka. Ska testa turbos ett tag till, fortsätter det gå såhär kasst går jag nog över till vanliga. Statestiken stämmer inte så bra längre eftersom jag tagit med både den nya och gamla strukturen. Spelade totalt: 753st (10.88% ROI) Spelade idag: 45st (-33.33% ROI) Spelade vecka 7: 108st
BLIZT Postad 21 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 21 Februari , 2006 Blev en del spelat idag också. Började med att spela turboturneringar, men detta gick lika dåligt som igår, så det fick bli vanliga turneringar istället. Körda kanske 10 av dessa, det var kul att ha lite längre tid på sig i början, men efter ett tag känndes det bara väldigt utdraget. Så det slutade med at jag bestämde mig för att köra turbos, finns dock en viss risk att detta kommer ändras andra gånger det går dåligt:) För första gången på ett tag har jag lyckats komma ihåg att spara en hand. Den är inte överdrivet intressant, men ändå lite att fundera på. Mitt största bekymmer med den nya strukturen är bubbelspelet. Innan var det max 5 spelare kvar när man gick över till push/fold. Nu är det ofta upp till 9 spelare när man har 5-10 bb kvar. Detta gör att jag blir väldigt osäker på vad som ska göras. Har funderat på att skaffa SNGPT för att få lite bättre koll på hur det ska spelas. Man ser varje post om bubbelspel på 2+2 referera till SNGPT, men här har jag inte sett det en enda gång. Beror det på något speciellt, eller bara på att det inte är överdrivet mkt SnG spelare här. Undrar iaf om det är någon som kan rekomendera det, kostar ändå $75 att köpa. PartyPoker, Big Blind is t40 (10 handed) Converter on pregopoker.com UTG (t1960) UTG+1 (t2000) MP1 (t2000) MP2 (t2000) MP3 (t2000) Hero (t2000) CO (t2000) Button (t2345) SB (t1960) BB (t1735) Preflop: Hero is in CO+1 with Q K UTG folds, UTG+1 folds, MP1 folds, MP2 calls t40, MP3 folds, Hero calls t40, CO folds, Button calls t40, SB calls t20, BB checks En som har synat innan mig, här spelar jag ganska olika kan både höja och syna och även lägga mig om dem ite är sooted Flop: (t200) T 2 J (5 players) SB bets t100, BB calls t100, MP2 raises to t395, Hero calls t395, Button folds, SB folds, BB calls t295 En ganske trevlig flopp för mig. SB och BB:s bet/call betyder antagligen inget speciellt, men sen höjer MP2 ganske rejält. Har svårt att lägga här eftersom jag har öppet stegdrag, runner runner färg och kanske 2 levande överkort. Så jag synar. Turn: (t1485) Q (3 players) BB checks, MP2 bets t1565 (All-in), BB folds Här träffar jag ett av mina överkort och får en allin för ca pott mot mig men en person att agera bakom mig. Har stegdrag och TP med ok kicker och väljer att syna eftersom det finns mycket han kan ha som jag slår, och har även outs ifall detta skulle behövas. Handkonverteraren har lyckats trolla bort mig här av någon anledning, men det var iaf så det gick till River: (t4615) 5 (2 players) Resultat: Han hade AJ i hjärter och jag vann. Spelade totalt: 795st (10.23% ROI) Spelade idag: 42st (-0.43% ROI) Spelade vecka 8: 42st
johansen Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 Kul dagbok att följa, spelar själv endast SnG's på party så det är intressant läsning. Tycker nya strukturen känns sämst, men har inte hunnit spela destomer med den då jag testat prima $10 SnG's ett tag. Prima hade dock för lite spelare och man fick ofta vänta 5 minuter innan man fick ihop folk till ett fulltable, sen har party helt klart mer fisk. Men primas struktur är dock bättre för mig med startstack på 1000 och 10/20 startblinds som dubblas var 10:e hand. K-Q handen hade jag spelat exakt som dig, synat preflop och synat floppen. Killen visar att han uppenbart har knekten och ger en bra implicita odds då han direkt trycker in när ett överkort kommer för att försvara (?) sin hand. Enda faran är väl smallblind som kan träffat triss i tvåor eller tvåpar och slår om, pocket knektar eller tior hade han nog höjt med. Bigblind känns inte farlig och får gärna sponsra potten eller lägga sig. Well, lycka till i fortsättningen!
BLIZT Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Tackar, kul att det verkar finnas fler som spelar på samma nivå här på forumet. Blev en del spelat idag, passade också på att införskaffa SNGPT. Känns som det är vissa situationer vad det gäller blindsteals som jag inte riktigt spelat optimalt. Hade en intressant hand angående detta, men vanan trogen så krashade min dator innan jag hunnit spara nummret. Dagens resultat blev ganska ok till slut, även om utdragningarna som vanligt var enormt många . Fick så pass bra hålkort att om turen hållt sig någorlunda normal så hade det varit en helt sjuk session. Aja ska inte klaga så länge jag går pluss . Blev inte speciellt mycket ITM idag, men en stark övervikt åt förstaplacerinar vägde upp detta. En sak jag märkt med den nya strukturen på party är att det blr mkt fler dåliga platser (8-10). Innan hade jag i stort sätt inga alls av dessa, men med tanke på att så pass många spelare är kvar när blindsen blvit höga är det svårt att undvika. Undra hur ens ROI kommer påverkas av detta. Har inte kommit på nåt jättebra sätt att använda SNGPT på. Skulle vilja att det fungerade så att jag kunde importera min pokertrackerdatabs och sen söka på handnummer jag varit osäker på och sparat. Nu måste jag ladda turneringsfilerna en och en och sedan leta upp den hand jag var intresserad av vilket är ganska omständigt. Får istället bli så att jag kollar igeon intressanta turneringar tills jag kommer på något vettigare sätt att använda programmet på. Spelade totalt: 841st (10.58% ROI) Spelade idag: 46st (16.60% ROI) Spelade vecka 8: 88st
Moleskin Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Skönt att det går bättre nu. Kommit upp på $33 sng än? Har tänkt hora hem bonusen på Victor Chandler genom att spela sng när jag tagit empirere-loaden. Blir samma som 80% rakeback då så du kan förbereda dig på att bli min live support
BLIZT Postad 25 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 25 Februari , 2006 Då var det dags för nästa badbeatinlägg, så de som inte gillar att läsa om sådant kan skippa detta inlägg . Kommer iofs också en lustig hand dår jag såg fel på mina kort...kan göra det värt att ta sig igenom resten . Spela ett kort pass igår på ca 20 turneringar med ok resultat (ca 15% ROI). Skulle försöka mig på ett längre idag när alla fulla spelare var på. Tyvärr verkar fulla spelare vara utrustade med sjuka mängder tur, så efter 30 spelade turneringar hade jag inte en enda förstaplats. Råkade ut för otroliga mängder badbeats, folk synade med vad som helst och drog sedan ut. Lyckades dock få en förstaplats innan jag slutade för dagen Sista turneringen var helt enorm, vi var 4 spelare kvar en var nere på 100 med blinds på 300/600, vann ca 10 allins med de mest otroliga händerna och sen bubblade jag. Näst sista turneringen hade jag en trevlig stack på 5k med ca 5 spelare kvar, får AJ o gör en reraise på en spelare som synar med A6 och träffar sexan. Handen efter ställer jag med jj, får syn ett lägre pp som träffar triss. Med de sista markerna försöker jag stjäla med en halvkass hand o blir synad. Speciellt Ax mot A med lägre kicker har jag förlorat varje allin med idag. Nu är det slut må badbeatsen för idag iaf Lyckades såklart kopiera fel hand, så den lustiga handen finns inte kvar. Den gick till ungeför såhär: En kortstack går allin för ca 1500 personen innan mig som täcker mig synar, och jag går allin med ATo som jag av någon anledning såg som AA. Det lustiga är den att jag inte fattade vad som hände och såg det som att han som täckte mig spelat sjukt dåligt. Trodde han synat med 2 random kort o träffat ett 2par eftersom det var det han vann på, när det i själva verket var jag som spelade helt snett. Lyckades även åka ut ur 2 turneringar på ganska dåligt spel . Gårdagens resultat väger iaf upp så det inte ser helt värdelöst ut, men ligger ändå $350 back sedan partys nya struktur. Kommer med största sannoplikhet vara tvungen att spela fler än 1k turneringar innan jag går upp i nivå eftersom jag är $1k ifrån rullen jag hade tänkt ha innan jag gick upp, men bara 100 turneringar kvar. Aja här kommer iaf en hand där jag är osäker på vad jag ska sätta FI på. PartyPoker, Big Blind is t200 (6 handed) Converter on pregopoker.com UTG (t4020) UTG+1 (t4193) CO (t1490) Button (t1450) SB (t5857) Hero (t2990) Preflop: Hero is in BB with 9 8 UTG folds, UTG+1 calls t200, CO folds, Button folds, SB calls t100, Hero checks Får se en gratis flopp från bb. Flop: (t600) 8 3 A (3 players) SB checks, Hero bets t607, UTG+1 folds, SB raises to t1214, Hero folds Träffar mellanparet, bettar pott och får en minihöjning på halv pott mot mig. Färgen känns troligast här om han skulle vara en nogorlunda rationell spelare. Om han haft ett A eller lågt set borde han minst höja pott för att skydda sig mot förgen. Men eftersom hälften av spelarna är fulla och resten ändå inte kan spela vet jag inte riktigt vad jag ska sätta honom på. Spelade totalt: 898st (9.03% ROI) Spelade idag + igår: 57st (-13.88% ROI) Spelade vecka 8: 145st
BLIZT Postad 27 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2006 Blev några turneringars spel idag, sitter på en dator utan pokertracker så får vänta med statistiken tills i morrgon. Lyckades spela ca 15 turneringar och ca $150 plus. Idag har jag haft rigtigt mkt tur i underlägen o ganska normalt i coinflips. Fortsätter det så här några dagar till så kan jag snart flytta upp . Har även satt upp ett nytt mål att de dagar jag spelar ska jag gå igenom och analysera minst 2 intressanta turneringar i SNGPT. Undrar även lite angående turboturneringarna. Ca 1/3 av alla turneringar är turbo, och de flesta från 2+2 som spelar SnGs seriöst och håller verkar spela1 dessa, vilket leder till att det blir mkt fler duktiga spelare vid samma bord som en själv. Skulle vara trevligt att identifiera dessa och skaffa sig någon read på dem. Någon som vet om Poker ace hud fungerar bra på nya party, var helt värdelöst på betan så har inte använt det på ett tag.
BLIZT Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2006 Då var det färdigspelat för idag också . Mina mattekundskaper lyckades på något vis fly igår, hade spelat 13 turnetringar och $234 plus. Dagen session bjöd på sjuka svängningar. Började med att jag inte komm ITM någon gång alls. Då bestämde jag mig för att spela 4 till och sen fixa lite mat, och på de turneringarna kom jag upp i ca +-0 för dagen. Efter ätande fick jag för mig att testa spela turneingarna i set om 6 st, dvs jag startar 6 turneringar och väntar tills alla är klara innan jag startar upp nya. Spelade 2 set, dvs 12 turneringar och kom inte ITM en enda gång. Dock lyckades jag komma på 8 st fjärdeplatser. Detta är en av de få gånger jag tagit en paus för att jag inte tror jag klarar av att spela som jag borde. Klarar de flesta utdragningar utan att det påverkar mitt spel altför mkt, men detta var helt enormt. Pausen användes till att gå igenom 3 av fjärdeplatserna i SNGPT för att se om jag spelat kasst vilket inte var fallet. Kontrollerade även de 8 händerna jag åkte ut på. Sju av dem ställde jag och blev synad och en synade jag. Var favorit i en av dem, conflip i tre och dog i tre, vilket inte är så konstig fördelning med tanke på att jag bara synat en. Men att att jag förlorade alla var ändå ganska sjukt. Efter att jag lugnat ner mig en aning så körde jag 3 set till. I det första av dem passade turen på att vända, och jag hamnade HU i 4 av dem. Meningen med att köra set är att man ska ha åkt ut i några turneringar innan man kommer så här långt, för det blir aningen stressigt att spela HU på 4 bord samtidigt. När jag väl kommit så långt vände dock turen och jag slutade tvåa i alla fyra. Kan dock inte skylla allt på otur eftersom jag spelade ganska dåligt pga stress. Trots ingen vinst vände detta ändå upp dagsresultatet till svagt plus. De tolv sista turneringarna var ganska så ohändelserika, tror jag gick en aning minus på dessa. Blev ingen handanalys idag heller eftersom jag hade fullt upp med att vara irriterad på utdragningar . Spelade totalt: 945st (9.30% ROI) Spelade idag + igår: 56st (13.64% ROI) Spelade vecka 8: 158st Spelade vecka 9: 43st
BLIZT Postad 1 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2006 Spelade 55 turneringar idag, gick stadigt nedåt hela tiden och slutade på -$130. Känns aningen segt att skriva här när jag bara går minus hela tiden, men ska iaf försöka ett tag till. Ligger nu kminus 300 över 300 tunreringar sedan party bytt struktur. Detta är inte direkt jättefarligt, kan vända hur snabbt som helst, men måste också göra det . Ligger på riktigt många femte och sjätteplatser, är svårt att undvika dessa när blindsen ökar så snabbt. Vet att det är alldeles för litet antal turneringar för att dra några slutsatser, men känns som detta är ett av problemen jag har. Skulle egentligen också blivit en hand, men den var inte speciellt spännande och så orkar jag inte fixa den. Spelade totalt: 1009st (8.21% ROI) Spelade idag: 55st (-10.74% ROI) Spelade vecka 9: 98st
johansen Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Kör du snabba strukturen på party eller? Imponerande att du hinner lira så många varje dag, hur många bord kör du samtidigt?
iremmats Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Ang din 98o-hand. Jag brukar check-folda där.
Verdi Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Varför startar du alla samtidigt i set om 6? Då får du ju ett ganska stort handicap mot slutet om det går bra i flera samtidigt. Att sitta heads up eller 3 handed på 3-4 bord gör ju att man omöjligt kan få samma read som om man bara har ett eller två bord att koncentrera sig på. Jag tycker du borde starta de med en kvarts mellanrum eller så. I början sitter man ändå mest och foldar. Så då kanske man har två bord där man bara spelar bra händer, två bord där man är halvvägs och två bord där man slåss om pengarna. Varför bytte du bort Stars mot Party? Tycker du Stars tog för lång tid?
Recommended Posts