Gå till innehåll

Blizt spelar enbordsturneringar


BLIZT

Recommended Posts

Ojdå här har det varit folk i farten medans jag haft annat för mig.

 

Jag spelar för tillfället snabba strukturen på party, tar ca 25 min i genomsnitt, är lite olika hur många bord jag kör. För tillfället blir det 4 bord där jag startar så fort jag åkt ut eller set med fem bord där jag spelar tills jag är ute i alla. Kan nog klara köra 6 bord där jag startar hela tiden eller sets om 8, men är fortfarande lite ovan vid strukturen plus att jag inte vinner ännu vilket gör mig lite försiktigare.

 

Brukar för det mesta också check-folda denna hand mor två motståndare. Kan tänka mig försöka köpa potten om jag har position och det checkats till mig. Även mot en spelare försöker jag för det mesta köpa, beror lite på situationen. Mins inte riktigt anledningen till att jag gjorde det här, var trots allt en liten stund sedan :).

 

Anledningen till att starta 6 samtidigt är att för det mesta åker man ut i några av dessa innan man blir altför shorthanded och kan då koncentrera sig mer på varje bord. Problemet är som du säger om det råkar gå bra i många samtidigt. Har dock inte bestämt mig vad jag gillar mest än, och kör lite vad jag känner för. En annan anledning till att köra sets är att det är lättare med pauser innan man startar nya set. Anledningen till att jag bytte stars mot party första gången var att jag ville testa. Sedan bytte jag tillbaka till stars en gång men förlorade alla pengar så blev lite avskräckt. Finns dock en viss risk att jag går tillbaka pga att raken på turbos är betydligt lägre plus att deras viphistoria är värt ca 15% rb på nivång jag spelar.

 

Har inte blivit uppdaterat på några dagar nu, beror på att jag inte spelat så mkt, och även en mkt vacker hd + datorkrash.

 

Igår spelade jag ca 20 turneringar, gick riktigt bra i början tills jag låg på 4-5k i fyra olika turneringar med 5-6 pers kvar. Trodde jag skulle lyckas plussa riktigt bra eftersom jag redan låg aningen plus för dagen. Men på något sätt lyckades jag åka på 5-6 plats i alla fyra. Hade bra händer men någon storstack bestämde sig att syna mig med marginella händer. Efter det spelades bara ett fåtal till med halvkasst resultat. Gick torts detta inte speciellt mkt minus.

 

Idag började jag med att starta upp 4 turneringar, 2 min senare får jag en fin blå slärm, försöker starta om datorn, men den vägrar några gånger. Kopplar då in min reservdator och försöker få den att fungera vilket går efter några minuter, men hade inte klienten installerad vilket fördröjde mig ännu mer. När jag tillslut kom in så var blindsen uppe på 200/400 och jag satt med en stack på 1000-1500. Lyckades trots det komma tvåa i två av dem pga en utdragning och en coinflip ;).

 

Efetr det gav jag mig på min dator och skulle försöka fixa den bara för att upptäcka att en av mina hds verkar stendöd och resten av datorn ganska seg. Bestämde mig iaf för att formatera skiten, något som behövts mer än ett halvår. Under tiden jag formaterade passade jag på att spela 4 till med en förstaplats och en tredje som resultat.

 

Blir ingen statistik för tillfället eftersom jag behöver nya koder till all min pokermjukvara :P. Får hoppas någon orkar läsa mina långa osammanhängande inlägg ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkade läsa :)

 

Lagom segt med HD-krasch. Måste man köpa nya licenser till Pokertracker, PokerAceHud etc då? Och hela datorbasen med händer är också putz weg? Fy fan! Påminner en om att man kanske borde göra back-up med jämna mellanrum.

 

Du funderar aldrig på att grinda lite cashgame när sng går segt? Party är ju inte kända för att ha överdrivet bra motstånd där :D

 

Jaja, ha det gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej så farligt var det inte. Alla licenser har jag fortfarande, det är bara att maila och be dom inaktivera den gamla koden och skicka mig en ny. Min databas räddades innan formateringen, var en annan disk som krasha, c: formaterades bara. Låg lite bilder o sånt på den krashade hdn men har lyckats återskapa allt viktigt från den.

 

Angånede cashgame så har jag funderat, men får tillfället gör såelar jag nog det jag har koll på. Efter sommaren nån gång när jag har gott om pengar tänkte jag försöka lära mig spela lite cashgame och även möjligtvis lite PLO :P.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått nya koder till pokertracker och ace hud. Väntar bara på SNGPT. Tänkte lägga upp statistiken för de två föregående dagarna om någon nu är intresserad :).

 

Sedan hade jag tänkt hinna med att spela några turneringar innan det är dags för ül :D. Skönt att det blir svagt pluss ävven om det gärna får vara mer och över större antal. Undrar även om det är mer intressant om jag lägger upp resultatet sen den nya strukturen på party iställer för alla $22 jag spelat.

 

 

Spelade totalt: 1037st (8.09% ROI)

Spelade igår + förrgår: 28st (3.9% ROI)

 

Spelade vecka 9: 126st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär då var det färdigspelat för idag och hög tid att försvinna. Började fruktansvärt bra genom 2 förstaplatser, en andraplats och en tredje på de fyra första turneringarna. Gjorde dock 2 sjuka utköp mot högre PP med 2 låga kort för att få en av förstaplatserna, skönt att det är jag som klarar sådana saker för en gångs skull.

 

Efter detta borde jag nästan skutat för det gick så bra men det gjorde jag såklart inte. Lyckades komma utanför pengarna de nästföljande 6 turneringarna, men sedan avslutades det med två förstaplatser till.

 

Har för övrigt spelat mot den absolut sämsta HU spelaren som finns. När vi blev HU hade jag 15k och han 10k jag ställde med AJ o han synade med KQ och fick in stegen. Efter det så la han sig för varje bet. Han slog inte om en enda gång och höjde aldrig. Så jag stal hans blinds eller tog potten på floppen tills jag hade 17k. Då ställde jag med 66 och han syna med A3 och jag vann :P.

 

Aja första gången på länge jag lyckats plussa bra iaf. Hann tom med att förfesta en aning samtidigt, nu ska det dushas o sen försvinner jag. Får bara hoppas jag inte skriver altför många fylleinlägg när jag kommer hem, hitta precis ett sen sist som inte ens var roligt så jag var tvungen att ta bort det :P.

 

Spelade totalt: 1052st (8.71% ROI)

Spelade idag: 15st (51.52% ROI)

 

Spelade vecka 9: 141st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inte så mkt spelat som jag tänkt idag, aningen bakis. Slutade iaf på positivt resultat idag också :).

 

Har även hittat en bugg i pokertracker som bara verkar finnas för svenskar ;). Gjorde att jag var tvungen att skriva inköp på varje SnG för hand, men ska vara fixat till nästa uppdatering.

 

Lyckades även registrera mig till en satelit för milion dollar guaranteed på party. Var $6 + rebuy och inte så många startande så blev bara en plats till turneringen. Deft flöt på bra och spelarna var riktigt dåliga. Betaldes av med vad som helst, gällde bara att akta sig från att försöka bluffa vilket jag märkte några gånger :P. Kom till slut HU med 100k mot 500k och försökte på mig en bluff som blev nersynad med AJ utan träff på floppen. Kom tvåa och fick $260. Nästan tur att jag inte vann, käns som $640 i inköp till en turnering är aningen för mycket för mig som i stort sett aldrig spelar MTTs.

 

Vad som är lite oroande är att det finns 3-4 spelare som är med i runt 7% av mina turneringar var, och då försöker jag även undvika dem då och då. Är -$14 totalt sen partys nya struktur, kanske snart är uppe på pluss för första gången :P. Har inte blivit så mkt HHs på sita tiden har haft några bra men lyckas alltid trolla bort dem innan de är sparade.

 

 

Spelade totalt: 1075st (8.92% ROI)

Spelade idag: 23st (18.58% ROI)

 

Spelade vecka 9: 164st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det gått precis som vanligt, dvs ok spel, mycket utdragningar, men trots detta bara lite minus. Finns egentligen inte så mkt att säga, tror inte det är mitt spel som gör att jag inte vinner, även om det naturligtvis kan bli betydligt bättre.

 

Måste ändå få beklaga mig litegrann ;). En turnering fick jag in pengarna med pocketpar mot samma motspelare 5 ggr, vann en av dessa. De andra hade han ett överkort och ett under och satte sitt högre kort varje gång. Förlorade t.ex. även 99 mot Q9 som rivrade stege och AA mor QJ som satte färg.

 

Sådär då var det slutklagat, inte så mkt att göra åt det mer än att inte låta det påverka mitt spel, vilket jag int tror det gör, och fortsätta grinda :). Måste försöka bli bättre på att hitta intressanta händer för disskusion eftersom det var en av anledningarna till att jag startade skriva här.

 

Spelade totalt: 1110st (8.52% ROI)

Spelade idag: 35st (-3.9% ROI)

 

Spelade vecka 9: 199st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har även idag gått som vanligt, spelat ok poker men utdragningarna har varit många, och har vunnit fel coniflips. Varje gång jag hamnat i en conflip mot en annan storstack har jag förlorat den, och som storstack mot liten har jag lyckats vinna. Har egentligen inte spelciellt mkt mer att skriva, blir så tråkigt med mina klaganden. Har dock 3 händer, en som är lite tveksam vad som ska göras, en utdragning som blir ganska lustig med tanke på vad som skrivits i chatten, och en tredje som visar hur de flesta händer sett ut idag.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Får en gratis flopp och träffat TP, inte en chans att jag kan passa här när han ställer rakt av, mkt riktigt leder jag enormt, men det hjälper som vanligt inte :P

 

PartyPoker, Big Blind is t400 (4 handed) Converter on pregopoker.com

 

CO (t6410)

Button (t8940)

SB (t2460)

Hero (t2190)

 

Preflop: Hero is in BB with 9 :spade: T :diamond:

CO folds, Button calls t400, SB calls t200, Hero checks

 

Flop: (t1200) 4 :spade: 9 :club: 3 :heart: (3 players)

SB bets t2060 (All-in), Hero calls t1790 (All-in), Button folds

 

Turn: (t5050) 4 :heart: (2 players)

 

 

River: (t5050) J :heart: (2 players)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Konversationen gjorde iaf utdragningen lite roligare. Känns inte som jag kan lägga en så pass bra hand trots att det är den andra storstacken som ställer. Borde kanske gjort det då jag alltid förlorar viktiga allins ;). Antalet förlorade pp mot lägre pp i viktiga situationer idag har varit helt enormt...

 

PartyPoker, Big Blind is t600 (4 handed) Converter on pregopoker.com

 

CO (t1536)

Button (t8276)

SB (t4208)

Hero (t5980)

 

Button: i dont think any favorites have won in the last 6 showdowns

Hero: just as usual then ;)

 

Preflop: Hero is in BB with J :heart: J :club:

CO folds, Button raises to t8276 (All-in), SB folds, Hero calls t5380 (All-in)

 

rdh009: sucks when you are on the bad end though

 

Flop: (t14556) T :diamond: T :spade: 5 :club: (2 players)

 

 

Turn: (t14556) 6 :diamond: (2 players)

 

 

River: (t14556) 2 :spade: (2 players)

 

Button shows [ 6h, 6c ] a full house, Sixes full of tens.

 

Hero: yupp

Button: see

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Då kommer den sista handen som är den enda intressanta. Såklart vägrade handkonverteraren konvertera denna. Så får göra mitt bästa för hand. Button är en spelare i samma klass som mig, som jag även känner vilket gör det hela roligare att syna :P. Vet att han kan ställer med ganska många händer, men har antagligen 2 hyfsat höga kort iaf. SB Har iaf en bättre hand, antingen Ax, pp eller 2 höga kort. Om jag läger mig kommer jag antingen tvåa eller så har Button väldigt liten stack kvar. Om jag vinner så har jag stor chans att komma först. Tror nog att jag antagligen borde lagt mig men det är ju så kul att syna, och har ofta bästa hand här. Kan tillägas att Button som jag känner är ungefär på samma nivå som mig, har spelat lika många turneringar på samma inköp sen den nya strukturen och ligger på 25% ROI när jag ligger på negativ.

 

Seat 1: Button ( $8475 )

Seat 10: Hero ( $5190 )

Seat 9: SB ( $6335 )

Blinds-Antes(400/800-25)

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Qd Ah ]

Button is all-In.

SB is all-In.

BLIZZZZT is all-In.

** Dealing Flop ** [ Kd, 4d, 9s ]

** Dealing Turn ** [ 5h ]

** Dealing River ** [ 3d ]

Button shows [ Th, Qh ] high card king.

SB shows [ 4h, 4c ] three of a kind, fours.

Hero shows [ Qd, Ah ] high card ace.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Spelade totalt: 1135st (8.05% ROI)

Spelade idag: 25st (-12.73% ROI)

 

Spelade vecka 10: 25st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var jag plus totalt för första gången sen partys nya struktur. Tog endast 454 turneringar för +$52. Blir en effektiv timlön på ganska så exakt $0.91. Ska egentligen ligga på mellan $15 och $20 för att jag ska vara nöjd, men bättre än negativt iaf :).

 

Tycker inte det gåt jättemkt bättre än de föregående daganrna spelmässigt och så, men har haft tur på rätt ställe, och nästan alla ITM har varit förstaplatser (6, 2, 1).

 

Hade även idag intressanta händer som jag lyckades klanta bort, börjar bli aningen störigt eftersom utan handdisskussionerna har jag inte direkt mkt att komma med. Nu ska jag iaf försöka återskapa data från min krashade hd.

 

 

Spelade totalt: 1162st (8.51% ROI)

Spelade idag: 27st (27.95% ROI)

 

Spelade vecka 10: 52st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe SNGPT kan inte ge mig några HHs, men pokertracker kan även för turneringar. Problemet är bara att jag kopierar nummret på handen för att senare söka upp den i PT, men sedan klantar jag alltid bort det genom att starta om datorn eller liknande :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte blivit någon uppdatering på ett tag nu. I förrgår spelade jag en stund, men det gick kasst så jag orkade inte skriva någonting här. Igår gick det däremot bättre, men var så trött när jag slutade så blev inget då heller.

 

Hade hoppats på att mina resultat skulle vända när jag nu lyckats få till positivt resultat, men då började jag med att backa $160 på 23 turneringar. Spelade även igår mot alla fyllon, riktigt sjukt spel. Gäller att inte bluffa något alls, överbetta när man har något och inte bli utdragen. Lyckades med de två första, men några utdragningar blev det allt, men inte fler än jag klarade av :).

 

Har en intressant hand från gårdagens spel där jag lyckades med ett missclick som lönade sig, undrar hur ofta folk spelar på detta vis och om jag spelar fel när jag lägger mig.

 

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Hero (t1745)

UTG+1 (t3433)

MP1 (t2542)

MP2 (t1935)

MP3 (t3220)

CO (t1975)

Button (t1660)

SB (t1930)

BB (t1560)

 

Gör en höjning på ca 3bb, kanske aningen mesig, men resultatet blir iaf det jag ville, en spelare med mig.

 

Preflop: Hero is UTG with K:spade:, K:heart:.

Hero raises to t275, 5 folds, Button calls t275, 2 folds.

 

Inte den bästa floppen för mig, bettar ut ca 2/3 pott för att se om han har ett ess. Får en allin mot min och tänker lägga mig, men råkar klicka fel.

 

Flop: (t700) A:spade:, A:diamond:, Q:diamond: (2 players)

Hero bets t450, Button allin [t1385] , Hero calls t935.

 

Turn: (t2085) 4:heart: (2 players)

 

River: (t2085) 6:heart: (2 players)

 

Final Pot: t2085

 

Results in white below:

Hero has Ks Kh (two pair, aces and kings).

Button has Qs Kc (two pair, aces and queens).

Outcome: Hero wins t2085.

 

Är det vanligt med detta spel? Känns knappt så eftersom jag skulle spelat precis likadant om jag hade ett ess och Ak eller Ad borde vara de vanligaste händerna jag har i detta läge.

 

Spelade totalt: 1214st (7.98% ROI)

Spelade igår + i förrgår: 52st (-3.85% ROI)

 

Spelade vecka 10: 104st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har till slut lyckats komma fram till at det inte är meningen att jag ska kunna vinna för tillfället. Fick AA två händer i rad på samma bord, allin på flopen i den första mot TP som träffa sin kicker på turn. I den andra allin mot KD som träffade triss. Har även fått in prngarna med överpar mot TP säkert 10 gånger där FI har träffat sin kicker på turn varje gång av någon anledning.

 

Inte mycket mer att säga, snart får jag väl börja fundera om jag verkligen är en vinnande spelare eller inte :P. Här är iaf en hand som jag antagligen borde kunnat släppa...

 

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t60 (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Hero (t3425)

MP3 (t1690)

CO (t1675)

Button (t2511)

SB (t1820)

BB (t2000)

UTG (t415)

UTG+1 (t2129)

UTG+2 (t2395)

MP1 (t1940)

 

Synar med 66 MP3 minihöjer och jag synar igen.

 

Preflop: Hero is MP2 with 6:heart:, 6:diamond:.

1 fold, UTG+1 calls t60, 2 folds, Hero calls t60, MP3 raises to t120, CO calls t120, 2 folds, BB calls t60, UTG+1 calls t60, Hero calls t60.

 

Träffar set men med både färg och stegdrag ute, blir höjd och reraisar, kanske aningen för lite, men ger iaf inte odds att dra.

 

Flop: (t630) 9:diamond:, 6:club:, 5:club: (5 players)

BB checks, UTG+1 bets t125, Hero raises to t594, MP3 folds, CO folds, BB folds, UTG+1 calls t469.

 

Turn: (t1818) T:club: (2 players)

UTG+1 allin [t1415] , Hero calls t1415.

 

Här känns det verkligen som fägen sitter, men av någon anledning synar jag ändå, är det tillräckligt vanligt att han inte har färgen för att detta ska lönt eller är det helt fel?

 

River: (t3233) K:diamond: (2 players)

 

Final Pot: t3233

 

Results in white below:

UTG+1 has 9c 8c (flush, ten high).

Hero has 6h 6d (three of a kind, sixes).

Outcome: UTG+1 wins t3233.

 

Spelade totalt: 1266st (7.21% ROI)

Spelade idag: 52st (-10.84% ROI)

 

Spelade vecka 10: 156st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatt negativt resultat, inte så mkt att säga. Spelade ganska mkt igår, började bra och några hundra pluss, men vände såklart och slutade på minus. Spelat lite idag och lite minus här också efter alla sedvanliga utdragningar :).

 

Blir ett gäng händer att kommentera för de som vill. Är det någon som vet en handkonverterare som klarar partys nya format? Har sökt på 2+2 men inte hittat något om det. Ni får iaf ha överseende med att pottstorlekarna inte stämmer, har försökt ändra resten som är fel. Kommentera också gärna mitt spel, har inte skrivit några motiveringar denna gång.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Detta är antagligen lite marginellt spel, men han hade höjt ganska mkt, och om han vet någontig om SnGs så måsta han folda det mesta i detta läge pga att jag täcker honom och han har näst största stacken. Här är det inte utgången pav handen som är intressant utan mitt spel. Han gör en fruktansvärd syn, men är det ok spelat av mig eller borde jag bara lägga mig. Vilka händer bör han rimligtvis syna med här, tror inte mer än QQ+ och Ak.

 

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t400 (5 handed)

 

UTG (t3245)

MP (t4286)

Button (t2700)

SB (t2242)

Hero (t7527)

 

Preflop: Hero is BB with 8:club:, 8:diamond:.

1 fold, MP raises to t1200, 2 folds, Hero allin [t7527] t400, MP calls [t3086] t1200.

 

Flop: (t1800) 6:club:, 9:spade:, 3:diamond: (2 players)

 

Turn: (t1800) J:club: (2 players)

 

River: (t1800) A:spade: (2 players)

 

Final Pot: t1800

 

Results in white below:

MP has 8h Ah (one pair, aces).

Hero has 8c 8d (one pair, eights).

Outcome: MP wins t1800.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Denna hand handlar om vad man ska göra när man sätter någon på färgdrag när man har ca ett pottbet kvar i stacken för att få ut så mkt som möjligt. Om jag bettar halvpot så är jag comittad om han nu sätter sin färg eftersom jag aldrig kan vara tillräckligt säker på att han har den. Går jag allin lägger han sig med största sannolikhet. Efter han lagt sig sa han att det var färgdrag han satt på.

 

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t60 (9 handed)

 

BB (t2100)

Hero (t2110)

UTG+1 (t2580)

MP1 (t1900)

MP2 (t1790)

MP3 (t1350)

CO (t2260)

Button (t2130)

SB (t3780)

 

Preflop: Hero is UTG with 9:club:, 9:spade:.

Hero calls t60, 5 folds, Button calls t60, SB completes, BB checks.

 

Flop: (t240) 3:diamond:, 6:club:, 9:diamond: (4 players)

SB bets t176, BB folds, Hero raises to t452, Button folds, SB calls t276.

 

Turn: (t1144) 4:club: (2 players)

SB checks, Hero allin [t1598] , SB folds.

 

Final Pot: t1144

 

Results in white below:

No showdown. Hero wins t1144.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Var bara tvungen att ta med denna hand pga min motstådares spel. Kan han tänka överhuvudtaget när han synar floppen? Riktigt värdelöst spel och som vanligt på senare tiden betaler det sig :). På turnen har han iaf nästan odds till sin färg ;).

 

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (10 handed)

 

Hero (t2430)

BB (t2035)

UTG (t1640)

UTG+1 (t1830)

UTG+2 (t1405)

MP1 (t2930)

MP2 (t2360)

MP3 (t2040)

CO (t1720)

Button (t1610)

 

Preflop: Hero is SB with A:spade:, 4:diamond:.

2 folds, UTG+2 calls t200, 5 folds, Hero completes, BB checks.

 

Flop: (t600) 3:heart:, A:heart:, 4:club: (3 players)

Hero bets t450, BB folds, UTG+2 calls t450.

 

Turn: (t1500) Q:heart: (2 players)

Hero allin [t1880] , UTG+2 calls [t755] .

 

River: (t1500) 5:heart: (2 players)

 

Final Pot: t1500

 

Results in white below:

Hero has As 4d (two pair, aces and fours).

UTG+2 has Kh 9s (flush, ace high).

Outcome: UTG+2 wins t1500.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Höll på att glömma den sedvanliga statistiken, inte bra...

Har nog blivit fel nånstans på vägen angående totala antalet turneringar, men nu är det iaf rätt igen.

 

Spelade totalt: 1344st (6.47% ROI)

Spelade igår + idag: 78st (-5.59% ROI)

 

Spelade vecka 10: 160st

Spelade vecka 11: 22st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har endast blivit lite spel de två senaste dagarna, helt ok resultat. Spelar även lite på titan poker nu för att få hem ett markerset från en sida man inte får nämna här ;). Spelar 6pers $20 turneringar med $3 i rake :shock: är dock bonus på 35k om man kommer först 6 ggr i rad och bonus på 300 om man kommer först/tvåa 6 ggr i rad vilket är möjligt. Började med 4 första/andraplatser för att åka i den femte med kk mot A7 på fjärde plats. Ska inte spela så mkt där så orkar inte riktigt bry mig om raken + att det gör att jag clearar mina poäng snabbare :P

 

Har äntligen hittat en handkonverterare som funkar för party, nyskriven av någon på 2+2 :). Hoppas nu någon har lust att komentera några av händerna :). Inte säkert att jag klarar mitt mål på 100 partysngs denna vecka eftersom jag tänkte klara av titan först, men ska göra mitt bästa.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

I denna handen känns det som han har färgdraget på flop, men vågar ändå inte beta på turn av någon dum aniledning. När sedan färgen sitter synar jag ändå ner eftersom det kändes som han höjde turn för att skydda någon sorts hand när han kunde tagit gratiskort + att det var så pass billigt..... Hur mkt fel spelade jag denna handen och hur borde jag spela händer som denna, känns som det kan vara en hyfsad läcka på något vis :)

 

PartyPoker $22 Speed Tournament, Big Blind is t40 (10 handed) Converter on pregopoker.com

 

UTG (t2000)

UTG+1 (t1840)

MP1 (t2000)

MP2 (t1960)

MP3 (t3120)

CO+1 (t940)

CO (t1960)

Button (t1940)

Hero (t1960)

BB (t2280)

 

Preflop: Hero is in SB with A :club: T :club:

UTG folds, UTG+1 folds, MP1 calls t40, MP2 folds, MP3 folds, CO+1 folds, CO folds, Button folds, Hero calls t20, BB checks

 

Flop: (t120) 7 :diamond: A :spade: 2 :spade: (3 players)

Hero bets t90, BB raises to t180, MP1 folds, Hero calls t90

 

Turn: (t480) 8 :diamond: (2 players)

Hero checks, BB bets t240, Hero calls t240

 

River: (t960) 4 :spade: (2 players)

Hero checks, BB bets t270, Hero calls t270

 

Resultat i vitt.

 

El__Taur shows [ Ks, 7c ] a pair of sevens.

BLIZZZZT shows [ Ac, Tc ] a pair of aces.

BLIZZZZT wins 1500 chips from the main pot with a pair of aces.

 

Känns nästan som han satte mig på färgdraget pga min syn på flop och turn, vilket sen betalade av sig :P. Men seriöst vet jag inte riktigt hur man borde spela här, gick bra denna gången men känndes ändå ganska tveksamt.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Spelade totalt: 1363st (6.58% ROI)

Spelade igår + idag: 19st (14.36% ROI)

 

Spelade vecka 11: 41st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka med detta, för det första är titanpokers support den mest inkompetenta som finns och kan inte ens svara på enkla frågor, för det andra kom jag ITM två ggr av 15 försök på party idag pga utdragningar i klass med denna. Inte många turneringar jag inte åkte på ett beat och dessa var den en flip jag åkte på. -200 över 15 turneringar :shock:

 

Trodde den sista sngn skulle fixa resultatet lite, men det ville sig inte.Kanske inte spelade optimalt, men han var aningen överaggresiv och fick det dit jag ville som favorit. Han kunde iaf suttit på ett 2par på floppen så min limp kunde straffat sig.

 

Postar statistik, intressanta händer och historen angående titanpoker nån gång när jag är aningen mer samlad :P

 

PartyPoker $22 Speed Tournament, Big Blind is t800 with t25 antes (2 handed) Converter on pregopoker.com

 

Hero (t9748)

BB (t10252)

 

Preflop: Hero is in Button with A :diamond: A :club:

Hero calls t400, BB checks

 

Flop: (t1650) 9 :heart: J :spade: 2 :heart: (2 players)

BB bets t800, Hero raises to t1900, BB raises to t3000, Hero raises to t8923 and is allin, BB calls

 

Turn: (t12473) K :heart: (2 players)

 

 

River: (t12473) Q :heart: (2 players)

 

 

Results in gray below:

BB has 6h, 9s (a flush, king high)

Hero has Ad, Ac (a pair of aces)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades faktiskt gå plus idag trots att jag började dagen med 3 fjärdeplatser. Låg minus ett tag tills jag avslutade dagen med tre förstaplatser en andra och en tredjeplats.

 

Har spelat klart på titanpoker för denna gången, och förhoppningsvis för alltid. Dom hade SnG's som man fick 300 i bonus om man lyckades med 6 första/andraplatser i rad. Tyvärr berättade de inte att det var starttiden och inte sluttiden som gällde + att det inte fanns någon stans att kolla upp detta. Och att hålla koll på vilken ordning man startat turneringar i när man spelar 6 samtidigt är ganska omöjligt. Jag lyckades iaf med 6 i rad som etta/tvåa räknat på sluttid och mailade för att få min bonus. Fick mail tillbaka som sa att jag hade en tredjeplats emellan. Frågade var det stod att det var starttider som räkandes och om det fanns något ställe att kontrollera alla sina SnG's. Detta sket dem i att svara på utan skickade bara nåt luddigt svar om att de hade rätt. Bad dem sedan att kontrollera alla mina SnG's eftersom jag inte visste reglerna, men då fick jag de senaste 6 turneringsresultaten mailade till mig :roll: . Orkar inte riktigt med folk som inte ens kan förstå och svara på vanliga frågor så spelar 2 turneringar till och ser om jag har någon tur, sen skippar jag den sidan... Mitt markerset är iaf skickat nu :).

 

Ska se om jag kan trolla fram resultaten jag missat att föra in, tar inte med titanpoker så det blir inte jättemkt. Även första veckan som jag inte klarat mitt mål på party, men om man räknar med titan så e jag långt över :).

 

 

Spelade totalt: 1419st (6.45% ROI)

Spelade igår + idag och i förrgår: 56st (5.52% ROI)

 

Spelade vecka 11: 68st

Spelade vecka 12: 29st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha detta funkar snart inte längre, Så fort jag har nån dominerad me Ax mot lägre Ax eller på något annat sätt träffar de sin kicker, ac det är verkligen varje gång osso, gärna på bubblan. Är det jag som har lägre kicker och träffar denna sätter de stege på river :P. Börjar nästan inte vilja syna med bra händer längre och när jag blir synad med sämre händer vet jag vad som kommer hända :). Men det måste ju vända nån gång tycker man. Ligger på stabila 25% fjärdeplatser idag :P.

 

Två exempel på hur det såg ut...

 

1. Är kort och ställer med A3s, får syn av J10, träffar A på floppen och han får in runner runner stege.

 

2. Är hyfsat kort sb ställer och jag synar med A10s, han har A9. 9 på turn.

 

 

Fi har spelat väldigt märkligt hela tiden så kunde inte direkt sätta honom på något som hade mig slagen, men detta var bara helt sjukt. Det är spelare som denna jag inte kan slå....bland annat :P.

 

PartyPoker $22 Speed Tournament, Big Blind is t600 (2 handed) Converter on pregopoker.com

 

Hero (t9315)

BB (t10685)

 

Preflop: Hero is in Button with 2 :club: Q :spade:

Hero calls t300, BB raises to t600, Hero calls t600

 

Flop: (t2400) 9 :diamond: Q :heart: 3 :club: (2 players)

BB bets t600, Hero raises to t2500, BB raises to t4400, Hero raises to t8150 and is allin, BB calls

 

Turn: (t13015) 9 :club: (2 players)

 

 

River: (t13015) 9 :spade: (2 players)

 

 

Results in gray below:

BB has Kh, 8h (three of a kind, nines)

Hero has 2c, Qs (a full house, Nines full of queens)

 

 

 

Spelade totalt: 1449st (5.90% ROI)

Spelade idag: 30st (-24.24% ROI)

 

Spelade vecka 12: 59st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för första gången på väldigt länge gått pluss 2 tillfällen i rad. Spelade lite grann i slutet av förra veckan och ganska mkt idag. Får verkligen hoppas det håller på att vända nu, ligger +-0 över ca 800 turneringar dagens resultat. Tyvärr ännu en vecka som jag inte klarade mitt mål, men motivationen borde koma tillbaka med resultaten :)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Här är en hand som jag inte är säker på hur jag borde spela. Limp preflop känns självklart. Träffar set på floppen med väldigt farlig bräda, kanske skulle bettat lite mer men det är det enda jag kan komma på. Får en syn och på turn kommer ett kort som gör stegen ganska sannolik. Bettar återigen lite under pott om han skulle sitta på förgdrag. Han synar bara och ställer sedan när ett ofarligt kort kommer på river.

 

Kan inte riktigt sätta honom på stegen eftersom han bara synade turn och sedan går han allin. Har han stegen borde han försöka få ut lit mer av sin hand.

 

PartyPoker $22 Speed Tournament, Big Blind is t40 (10 handed) Converter on pregopoker.com

 

UTG (t2200)

UTG+1 (t2000)

MP1 (t2000)

Hero (t2000)

MP3 (t2000)

CO+1 (t1960)

CO (t2000)

Button (t1880)

SB (t1960)

BB (t2000)

 

Preflop: Hero is in MP2 with 6 :spade: 6 :heart:

UTG calls t40, UTG+1 folds, MP1 folds, Hero calls t40, MP3 folds, CO+1 folds, CO folds, Button calls t40, SB folds, BB checks

 

Flop: (t180) 9 :diamond: 7 :club: 6 :diamond: (4 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets t125, Button folds, BB folds, UTG calls t125

 

Turn: (t430) 5 :club: (2 players)

UTG checks, Hero bets t353, UTG calls t353

 

River: (t1136) K :heart: (2 players)

UTG bets t1682 and is allin, Hero calls t1482 and is allin

 

Results in gray below:

UTG has Th, Qd (high card king)

Hero has 6s, 6h (three of a kind, sixes)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Spelade totalt: 1553st (7.12% ROI)

Spelade torsdags + idag: 104st (24.13% ROI)

 

Spelade vecka 12: 93st

Spelade vecka 13: 70st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två dagar till avklarade, i förrgår började jag med att gå +300 över 50 turneringar för att sedan snabbt och lätt vända detta till negativt resultat med bla 18 turneringat OOTM i rad :P. Redde dock upp sig på slutet med ca +80.

 

Igår började det sjukt dåligt med 12 st utanför pengarna med sjuka utköp, fixade sig någorlunda på slutet och landade på -80 lr så. Även det största antalet niondeplatser någonsin, 25% igår :(. Blir nästan tvungen att lägga upp alla niondeplatser så alla kan se hur utdragningar går till :P

 

 

Ska se om jag kan lyckase spela 100 turneringar idag, kan bli lite svårt eftersom jag inte ens börjat, men kan gå om jag orkar spela 9 timmar i sträck :P.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Inte handen som jag åkte ut på, men den som dödade mig. När jag blir kort ser jag oftast till att åka eller komma tillbaks ganska snabbt, åkte förövrigt medd 77 när jag ställer för 800 (4bb) från mittposition och får syn av bb som har medelstack med A5 som träffar på river :roll:.

 

PartyPoker $22 Speed Tournament, Big Blind is t200 (9 handed) Converter on pregopoker.com

 

UTG (t826)

UTG+1 (t2142)

MP1 (t1830)

MP2 (t1075)

MP3 (t2080)

Hero (t1910)

Button (t3105)

SB (t5582)

BB (t1450)

 

Preflop: Hero is in CO with K :spade: A :heart:

UTG folds, UTG+1 folds, MP1 folds, MP2 raises to t575, MP3 folds, Button folds, Hero raises to t1910 and is allin,SB folds, BB folds, MP2 calls t500

 

Flop: (t875) T :heart: 8 :diamond: 3 :diamond: (2 players)

 

 

Turn: (t875) T :spade: (2 players)

 

 

River: (t875) Q :heart: (2 players)

 

 

Results in gray below:

MP2 has 3c, Ad (two pairs, tens and threes)

Hero has Ks, Ah (a pair of tens)

 

 

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Enda problemet med denna handen är preflopcallen eftersom jag det kan höjas bakom mig. På floppen försöker jag checkraisa, men eftersom dom redan är allin behövs det inte. Enda handen jag kan vara rädd för på den floppen är att MP3 har AA vilket är mindre sannolikt eftersom jag sitter på ett och ett ligger på floppen.

 

PartyPoker $22 Speed Tournament, Big Blind is t60 (9 handed) Converter on pregopoker.com

 

UTG (t3580)

UTG+1 (t1400)

MP1 (t2165)

MP2 (t2000)

MP3 (t2625)

CO (t2265)

Button (t1910)

SB (t1920)

Hero (t2135)

 

Preflop: Hero is in BB with A :club: K :diamond:

UTG raises to t220, UTG+1 folds, MP1 folds, MP2 folds, MP3 raises to t380, CO folds, Button folds, SB folds, Hero calls t320, UTG calls t160

 

Flop: (t1170) T :spade: A :spade: 6 :heart: (3 players)

Hero checks, UTG raises to t3200 and is allin, MP3 calls t2245 and is allin, Hero calls t1755 and is allin

 

Turn: (t1170) 3 :club: (3 players)

 

 

River: (t1170) Q :club: (3 players)

 

 

Results in gray below:

Hero has Ac, Kd (a pair of aces)

UTG has Qs, Ad (two pairs, aces and queens)

MP3 has Ks, Kh (a pair of kings)

 

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

PartyPoker $22 Speed Tournament, Big Blind is t100 (9 handed) Converter on pregopoker.com

 

UTG (t505)

UTG+1 (t1750)

MP1 (t1910)

MP2 (t2090)

MP3 (t1900)

CO (t1780)

Hero (t1900)

SB (t5220)

BB (t2945)

 

Preflop: Hero is in Button with Q :club: Q :spade:

UTG folds, UTG+1 calls t100, MP1 folds, MP2 folds, MP3 folds, CO folds, Hero raises to t450, SB folds, BB raises to t100, UTG+1 folds, Hero raises to t1900 and is allin,BB calls t900

 

Flop: (t2500) K :spade: 9 :diamond: 5 :spade: (2 players)

 

 

Turn: (t2500) 3 :club: (2 players)

 

 

River: (t2500) 8 :diamond: (2 players)

 

 

Results in gray below:

BB has 9s, 9c (three of a kind, nines)

Hero has Qc, Qs (a pair of queens)

 

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Lyckades tyvärr få in pengarna som dog en gång bland mina niondeplatser, men det e sånt man får ta :P.

 

PartyPoker $22 Speed Tournament, Big Blind is t60 (10 handed) Converter on pregopoker.com

 

UTG (t1989)

UTG+1 (t694)

MP1 (t2060)

MP2 (t2440)

MP3 (t1845)

CO+1 (t1950)

CO (t1910)

Button (t1850)

SB (t3342)

Hero (t1920)

 

Preflop: Hero is in BB with Q :diamond: Q :club:

UTG raises to t120, UTG+1 folds, MP1 folds, MP2 folds, MP3 folds, CO+1 folds, CO raises to t1625 and is allin, Button folds, SB folds, Hero raises to t1920 and is allin, UTG calls t1869 and is allin

 

Flop: (t1835) 6 :spade: 9 :spade: 8 :diamond: (3 players)

 

 

Turn: (t1835) 4 :spade: (3 players)

 

 

River: (t1835) K :spade: (3 players)

 

 

Results in gray below:

CO has Ad, Ah (a pair of aces)

Hero has Qd, Qc (a pair of queens)

UTG has Kc, Kh (three of a kind, kings)

 

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Här skulle jag kunna skylla att jag var lite på tilt, en minihöjning förljt av en allin brukar vara stål, men denna gången var det iaf en flip ;).

 

PartyPoker $22 Speed Tournament, Big Blind is t60 (9 handed) Converter on pregopoker.com

 

UTG (t1990)

UTG+1 (t2260)

Hero (t1900)

MP2 (t2100)

MP3 (t2020)

CO (t4070)

Button (t2146)

SB (t1674)

BB (t1840)

 

Preflop: Hero is in MP1 with A :diamond: K :club:

UTG raises to t120, UTG+1 folds, Hero raises to t255, MP2 folds, MP3 folds, CO folds, Button folds, SB folds, BB folds, UTG raises to t1990 and is allin, Hero calls 1645 and is allin

 

Flop: (t465) 5 :club: 2 :spade: 5 :spade: (2 players)

 

 

Turn: (t465) 3 :diamond: (2 players)

 

 

River: (t465) T :diamond: (2 players)

 

 

Results in gray below:

Hero has Ad, Kc (a pair of fives)

UTG has 9h, 9s (two pairs, nines and fives)

 

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

PartyPoker $22 Speed Tournament, Big Blind is t200 (10 handed) Converter on pregopoker.com

 

UTG (t4090)

UTG+1 (t1525)

MP1 (t1990)

MP2 (t1760)

MP3 (t1175)

Hero (t1720)

CO (t872)

Button (t2880)

SB (t3208)

BB (t780)

 

Preflop: Hero is in CO+1 with K :spade: A :heart:

UTG raises to t4000, UTG+1 folds, MP1 folds, MP2 folds, MP3 folds, Hero calls t1720 and is allin,CO folds, Button folds, SB folds, BB calls t580 and is allin

 

Flop: (t4300) 3 :diamond: 2 :heart: A :club: (3 players)

 

 

Turn: (t4300) 4 :heart: (3 players)

 

 

River: (t4300) 4 :club: (3 players)

 

 

Results in gray below:

UTG has 2c, 2d (a full house, Twos full of fours)

Hero has Ks, Ah (two pairs, aces and fours)

BB has Qh, Th (a pair of fours)

 

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Återigen möjligtvis lite tilt, men satte han på mellanpocket eller färgdrag och trodde jag hade 2 överkort + färgdrag.

 

PartyPoker $22 Speed Tournament, Big Blind is t100 (9 handed) Converter on pregopoker.com

 

There is no Small Blind in this hand as the Big Blind of the previous hand left the table.

 

UTG (t1809)

UTG+1 (t2500)

MP1 (t5040)

MP2 (t1650)

MP3 (t3071)

Hero (t1850)

CO (t1670)

Button (t1070)

BB (t1340)

 

Preflop: Hero is in CO+1 with Q :club: A :heart:

UTG folds, UTG+1 raises to t300, MP1 folds, MP2 folds, MP3 folds, Hero calls t300, CO folds, Button folds, BB folds

 

Flop: (t700) 8 :heart: 5 :heart: 9 :heart: (2 players)

UTG+1 raises to t2200 and is allin, Hero calls 1550 and is allin

 

Turn: (t700) 7 :club: (2 players)

 

 

River: (t700) 8 :spade: (2 players)

 

 

Results in gray below:

UTG+1 has Ac, Ks (a pair of eights)

Hero has Qc, Ah (a pair of eights)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Bara en av 7 som var total katastrof: En var lite halvkass och resten coinflip eller bättre, och förlorade alla, det är nästan så det är roligt förutom att det är mina pengar :D.

 

Spelade totalt: 1661st (6.62% ROI)

Spelade igår + i förrgår: 108st (-0.67% ROI)

 

Spelade vecka 13: 178st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...