Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är ny vid bordet och känner tyvärr inte igen någon av motståndarna...

Players:

SadBadTrue (EUR 45,10 in seat 1)

JohnKl (EUR 30,25 in seat 2)

TermoTomte (EUR 50,15 in seat 3)

HERO (EUR 48,00 in seat 4)

TheTrooper (EUR 49,00 in seat 5)

DLast (EUR 28,80 in seat 6)

Dealer: SuperSheep

Small Blind: TheTrooper (0,25)

Big Blind: DLast (0,50)

HERO was dealt: K :club: - A :heart:

SadBadTrue Fold

JohnKl Fold

TermoTomte Call (0,50)

HERO Raise (2,00)

Höjer såklart...

TheTrooper Fold

DLast Fold

TermoTomte Call (1,50)

Flop 9 :heart: - 5 :diamond: - K :heart:

TermoTomte Bet (3,50)

Eftersom jag inte har någon read är det svårt att veta vad han har. Men en Kung med sämre kicker är inte otroligt. Han kan ju ha 99 eller 55 också då han limpsynade preflop.

Naturligtvis måste jag höja. Lagom storlek på höjningen?

HERO Raise (13,00)

TermoTomte Call (9,50)

Syn... Att han har 99 eller 55 känns alltmer troligt. Men det finns ju dom som synar med TP här...

Turn 9 :heart: - 5 :diamond: - K :heart: - 2 :spade:

TermoTomte Check

Obetydligt turnkort och fi checkar. Här kommer den stora frågan om jag ska beta ut igen. Jag väljer dock att checka och hoppas få till en billig showdown. Rätt tänkt?

HERO Check

River 9 :heart: - 5 :diamond: - K :heart: - 2 :spade: - 6 :spade:

TermoTomte Bet (10,00)

Rivern är också ofarlig och fi satsar 10 i en 30-pot. Det kostar mig alltså 10 att syna för att vinna 40. Jag känner mig helt klart slagen men känner att jag måste syna. Har jag tur har han TP med sämre kicker, dock inte troligt.

Jag synar...

HERO Call (10,00)

Jag vet att den här handen är otroligt readberoende, men just därför postar jag den. Hur spelar ni en sådan här situation? Vad har fi för hand?

Postad

Väldigt svårt som sagt. Jag antar att du slår som så pass starkt på flop för att ta reda på var du står, frågan är hur du hanterar den informationen när du får syn. Det luktar valuebet på river, men å andra sidan visar du svaghet när du checkar bakom på turn.

Om du nu vill ha en så billig showdown som möjligt gör du nog rätt i att checka på turn och syna ner river. Om du ska betta ut på turn måste du betta mer än 10 och då riskerar du att du måste lägga dig mot omslag eller få syn och sedan stå mot en bet på river.

Det är väl i stort sett tre typer av händer man kan sätta honom på: set, missat färgdrag eller en sämre K.

Som du säger skulle man behöva en read här. Det känns som att du är slagen men jag hade nog också synat pga att han bettar så lite och du visade svaghet på turn.