Ruterkung Postad 21 Januari , 2006 Rapport Postad 21 Januari , 2006 Party Poker 1/2 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx Höjer UTG med KQs och får 4 calls Preflop: Hero is UTG with Q:spade:, K:spade:. Hero raises, MP calls, CO calls, Button calls, SB calls, BB calls. jadå, trevlig flop men ett färgdrag är ute också, jag kör på. Flop: (12 SB) K:heart:, 4:heart:, Q:diamond: (6 players) SB bets, BB folds, Hero raises, MP calls, CO calls, Button folds, SB calls. Inget hjärter och jag betar igen. Får två syn, hmm... Turn: (10 BB) 2:club: (4 players) SB checks, Hero bets, MP folds, CO calls, SB calls. Jaha, där kom det värsta kortet av alla, SB checkar men vi har fortfarande CO efter oss. Vad ska vi ta oss till? River: (13 BB) 3:heart: (3 players) SB checks, Hero ??? Citera
bzkt Postad 21 Januari , 2006 Rapport Postad 21 Januari , 2006 Här hade jag betat river. Om SB inte är helt slut i huvudet så varför beta ut flopen med ett färgdrag här? Risken är stor att du höjer och jagar ut folk ur poten som han vill ha kvar med sitt färgdrag. Nu är det ju 1/2 så att fi tänker för mycket är ju inte någon stor risk. Som jag ser det har han parat sin K eller Q och betar ut i brist på att veta vad han bör göra. Hade jag haft ett starkt färgdrag i hans läge där hade jag låtat dig beta för att sedan höja. Han har ju bra relativ position på dig som höjde preflop. Beroende på read hade jag bet-synat eller bet-foldad här. Citera
Ruterkung Postad 21 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 21 Januari , 2006 Beroende på read hade jag bet-synat eller bet-foldad här. Bet-folda river ! Det finns inte i min värld här. Citera
Gyre Postad 21 Januari , 2006 Rapport Postad 21 Januari , 2006 Bet-syn på river känns vettigt. Check-syn är hemskt då du låter dina motståndare för gratis showdown med sina svaga parhänder som de betalar av med och får värdebetta sina färger. Citera
Recommended Posts