Gå till innehåll

Kan någon förklara det här FENOMENET?


Frittelus

Recommended Posts

Hej

 

 

Ok det är fredag kväll kl 01:00 och jag spelar en freeroll turnering hos WPTonline. Jag tar min plats ... Och nu börjar det helt OTROLIGA!

 

Kuriosa:

Hos WPTonline's klient så tar man kl 6 plats Alltid och alla andra ändras progressivt, vilket är som det ska.

 

Jag tar min plats. Personen till höger är relative aktiv om VÄLDIGT förutsägbar. De två personerna till Vänster om mig likaså. Övriga sex spelare FRUKTANSVÄRT ANALFIXERADE VID TIGHT PLAY.

 

Å nu till det (O)lustiga

De sex "övre" spelara kasted sina kort HELA TIDEN, å då menar jag även alla ggr jag bara syna BB, så kastade dom sina händer, I BB, istället för att checka? Dom först nio rundorna kan jag fårstå, MEN I 45 MINUTER och nästan 100 händer?

 

Han till höger om mig bettade nästan alltid oavsett vad, och alltid när han hade ett par, oavsett vad, men bara BB storlek, aldrig mer, oavsett storlek på potten. Han direkt till vänster synade BB med ett Ess + x, hade han ett par, oavsett vad, så gick han All-in. Andra person till Höger spelade som han till vänster. I 45 MINUTER. Å jag har aldrig upplevt en så tyst chat. Jag provade alla möjliga språk, men ingenting hände i chatten.

 

Efter 45 minuter bytte jag bord, och hamnade på ett väldigt livligt bord, men åkte ut på första handen. Tio minuter senare går jag in på mitt första bord, då jag sett en "Verklig" person, en som jag spelat mot tidigare i ring games mot, som hamnat där. Chatten är tyst tills jag frågar honom om han tycker bordet verkar lite underligt. Svaret jag får är: Konstigt. Inte han heller har fått nån respons från motspelarna. Motspelarna som nu är nere under halva start stacken, och fortfarande bara foldar, även i BB när BB bara har blivit synad.

 

Va fan försigår på WPTonline? Är det deras bottar, eller tillåter dom bottar? Eller är dom så jäkla korkade att dom inte hittar bottarna?

 

 

ps.

*Satsade jag 2xBB så synade de tre aktiva, men satsade jag 4xBB eller mer så la sig de tre aktiva genast.

*Varje gång dom tre aktiva satsade så tog det exakt 15 sekunder innan dom gjorde något. Varenda gång.

*Dom sex som la sig hela tiden var inte INTE NÄRVARANDE då det endast tog 3 sekunder innan dom kastade korten, och inte den fulla minut det tar annars.

 

 

 

//Fritte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trode det också först, men klienten tar 1 minut att kasta korten när man inte gör något dvs har gått på dass eller hittat på något roligare. De här kastade korten inom 5 sekunder, hela tiden. Visst det kanske var 6 stycken som satt och la sig hela tiden, samt 3 som var förutsägbara, den först timmen, men det förklarar ju inte vad som hände efter 80 minuter. När var och en utav dom kom under 400, så började dom satsa, men jisses satsar man 25 utav 28, eller synar en höjning med 25 när man har 33 kvar?

 

 

Äsch intre vet jag men det är enda ggn jag trot att jag spelat mot bottar. :(

 

 

//Fritte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det var en freeroll

2. Spelarna satt helt enkelt inte vid datorn = Autofold/sitout. Men i turneringar kan du självfallet inte ha "sit out" som ett alternativ, utan man autopostar blinds tills man är ute, alla andra händer foldas. Som Aktiv spelare märker man relativt fort om någon/några autofoldar, och utnyttjar detta genom att spela alla kort i princip, eftersom man då får köpa potten gratis från alla inaktiva.

 

Det mystiska fenomenet förklarat hoppas jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Satsade jag 2xBB så synade de tre aktiva, men satsade jag 4xBB eller mer så la sig de tre aktiva genast.

 

Hur förklarar man detta med att de satt ut?

 

De tre aktiva satt förstås inte ute.

 

Om det tog exakt lika lång tid när nån aktiv gjorde nåt berodde det väl på att mjukvaran eller din dator var lite seg eller nåt sånt.

 

Jag har svårt att komma på en mindre trolig förklaring än att sidan använder bottar i sina freerolls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Satsade jag 2xBB så synade de tre aktiva, men satsade jag 4xBB eller mer så la sig de tre aktiva genast.

 

Hur förklarar man detta med att de satt ut?

 

De tre aktiva satt förstås inte ute.

 

Om det tog exakt lika lång tid när nån aktiv gjorde nåt berodde det väl på att mjukvaran eller din dator var lite seg eller nåt sånt.

 

Jag har svårt att komma på en mindre trolig förklaring än att sidan använder bottar i sina freerolls.

Jag vill inte påstå att det var bottar, men det jag ville påpeka var det egendomliga att alltid syna 2xBB men lägga sig 4xBB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...