Frittelus Postad 21 Januari , 2006 Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 Hej Ok det är fredag kväll kl 01:00 och jag spelar en freeroll turnering hos WPTonline. Jag tar min plats ... Och nu börjar det helt OTROLIGA! Kuriosa: Hos WPTonline's klient så tar man kl 6 plats Alltid och alla andra ändras progressivt, vilket är som det ska. Jag tar min plats. Personen till höger är relative aktiv om VÄLDIGT förutsägbar. De två personerna till Vänster om mig likaså. Övriga sex spelare FRUKTANSVÄRT ANALFIXERADE VID TIGHT PLAY. Å nu till det (O)lustiga De sex "övre" spelara kasted sina kort HELA TIDEN, å då menar jag även alla ggr jag bara syna BB, så kastade dom sina händer, I BB, istället för att checka? Dom först nio rundorna kan jag fårstå, MEN I 45 MINUTER och nästan 100 händer? Han till höger om mig bettade nästan alltid oavsett vad, och alltid när han hade ett par, oavsett vad, men bara BB storlek, aldrig mer, oavsett storlek på potten. Han direkt till vänster synade BB med ett Ess + x, hade han ett par, oavsett vad, så gick han All-in. Andra person till Höger spelade som han till vänster. I 45 MINUTER. Å jag har aldrig upplevt en så tyst chat. Jag provade alla möjliga språk, men ingenting hände i chatten. Efter 45 minuter bytte jag bord, och hamnade på ett väldigt livligt bord, men åkte ut på första handen. Tio minuter senare går jag in på mitt första bord, då jag sett en "Verklig" person, en som jag spelat mot tidigare i ring games mot, som hamnat där. Chatten är tyst tills jag frågar honom om han tycker bordet verkar lite underligt. Svaret jag får är: Konstigt. Inte han heller har fått nån respons från motspelarna. Motspelarna som nu är nere under halva start stacken, och fortfarande bara foldar, även i BB när BB bara har blivit synad. Va fan försigår på WPTonline? Är det deras bottar, eller tillåter dom bottar? Eller är dom så jäkla korkade att dom inte hittar bottarna? ps. *Satsade jag 2xBB så synade de tre aktiva, men satsade jag 4xBB eller mer så la sig de tre aktiva genast. *Varje gång dom tre aktiva satsade så tog det exakt 15 sekunder innan dom gjorde något. Varenda gång. *Dom sex som la sig hela tiden var inte INTE NÄRVARANDE då det endast tog 3 sekunder innan dom kastade korten, och inte den fulla minut det tar annars. //Fritte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nick_the_Swede Postad 21 Januari , 2006 Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 De sitter ute. Fenomenet förklarat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
o_x_e_n Postad 21 Januari , 2006 Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 LOL Har sett samma sak verkligen underligt ps finns på alla sidor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skadast Postad 21 Januari , 2006 Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 När jag spelade freerolls var det väl ca 40-50% som "satt ute", i princip varenda gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 21 Januari , 2006 Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 Hmmm, undrar vad det kan bero på? lmao Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NeoSlayer Postad 21 Januari , 2006 Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 jag som hade förväntat mig många tykna svar och historier här nu.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frittelus Postad 21 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 Jag trode det också först, men klienten tar 1 minut att kasta korten när man inte gör något dvs har gått på dass eller hittat på något roligare. De här kastade korten inom 5 sekunder, hela tiden. Visst det kanske var 6 stycken som satt och la sig hela tiden, samt 3 som var förutsägbara, den först timmen, men det förklarar ju inte vad som hände efter 80 minuter. När var och en utav dom kom under 400, så började dom satsa, men jisses satsar man 25 utav 28, eller synar en höjning med 25 när man har 33 kvar? Äsch intre vet jag men det är enda ggn jag trot att jag spelat mot bottar. //Fritte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tiggr Postad 21 Januari , 2006 Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 På de flesta klienterna tar det endast 1min första gången sedan sker det auto tills man tryckt tillbak sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omduvoresomjag Postad 21 Januari , 2006 Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 1. Det var en freeroll 2. Spelarna satt helt enkelt inte vid datorn = Autofold/sitout. Men i turneringar kan du självfallet inte ha "sit out" som ett alternativ, utan man autopostar blinds tills man är ute, alla andra händer foldas. Som Aktiv spelare märker man relativt fort om någon/några autofoldar, och utnyttjar detta genom att spela alla kort i princip, eftersom man då får köpa potten gratis från alla inaktiva. Det mystiska fenomenet förklarat hoppas jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 21 Januari , 2006 Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 Jag har en teori om att det är utomjordigar som tagit över kropparna och spelar riktig extrem weak tight fold poker. 2 starthänder AA och KK, och de endast i en ohöjd pott. Allt annat är FOLD! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokemonn Postad 21 Januari , 2006 Rapport Share Postad 21 Januari , 2006 *Satsade jag 2xBB så synade de tre aktiva, men satsade jag 4xBB eller mer så la sig de tre aktiva genast. Guldläge. Satsa 4xBB hela tiden så vinner du alla potter! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dahlberg Postad 22 Januari , 2006 Rapport Share Postad 22 Januari , 2006 AFK helt enkelt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lunkan88 Postad 22 Januari , 2006 Rapport Share Postad 22 Januari , 2006 *Satsade jag 2xBB så synade de tre aktiva, men satsade jag 4xBB eller mer så la sig de tre aktiva genast. Hur förklarar man detta med att de satt ut? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokemonn Postad 22 Januari , 2006 Rapport Share Postad 22 Januari , 2006 De som var aktiva satt inte ut. De foldade ju om han höjde. Resten satt ute. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nick_the_Swede Postad 22 Januari , 2006 Rapport Share Postad 22 Januari , 2006 *Satsade jag 2xBB så synade de tre aktiva, men satsade jag 4xBB eller mer så la sig de tre aktiva genast. Hur förklarar man detta med att de satt ut? De tre aktiva satt förstås inte ute. Om det tog exakt lika lång tid när nån aktiv gjorde nåt berodde det väl på att mjukvaran eller din dator var lite seg eller nåt sånt. Jag har svårt att komma på en mindre trolig förklaring än att sidan använder bottar i sina freerolls. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
serenity Postad 22 Januari , 2006 Rapport Share Postad 22 Januari , 2006 Varför foldar man automatiskt på big blind om man är AFK då? Detta hände mig på bet365 också, oftast så räckte det att trycka på Call så vann man potten eftersom alla inkl BB foldade preflop Check/fold brukar det väl heta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 22 Januari , 2006 Rapport Share Postad 22 Januari , 2006 De flesta klienter gör så att man foldar på BB också om man sitter ute i en turnering. Förmodligen för att det bara skulle vara ett spelfördröjande moment om de gick till flopp och check/foldades där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
majorj Postad 22 Januari , 2006 Rapport Share Postad 22 Januari , 2006 Äsch intre vet jag men det är enda ggn jag trot att jag spelat mot bottar. //Fritte En bot av den ovanliga och tämligen ofarliga arten Botticus Freerollis? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lunkan88 Postad 22 Januari , 2006 Rapport Share Postad 22 Januari , 2006 *Satsade jag 2xBB så synade de tre aktiva, men satsade jag 4xBB eller mer så la sig de tre aktiva genast. Hur förklarar man detta med att de satt ut? De tre aktiva satt förstås inte ute. Om det tog exakt lika lång tid när nån aktiv gjorde nåt berodde det väl på att mjukvaran eller din dator var lite seg eller nåt sånt. Jag har svårt att komma på en mindre trolig förklaring än att sidan använder bottar i sina freerolls. Jag vill inte påstå att det var bottar, men det jag ville påpeka var det egendomliga att alltid syna 2xBB men lägga sig 4xBB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nick_the_Swede Postad 22 Januari , 2006 Rapport Share Postad 22 Januari , 2006 Det är väl inte så märkligt? De ville syna om det var billigt, men inte om det var dyrt. Troligen lösa spelare med halvdana händer. Inget ovanligt. Lägg ner nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts