Bjorn_Sweden Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Spelade SnG NL och fick A K . Jag hade inga reads då det var femte handen. När jag fick denna hand kontrahöjde jag för att bli av med motstånd. Men då gick en spelare All in. Gjorde jag fel i att kontrahöja? Hur hade ni agerat nu? Synpunkter? ***** Hand History for Game 3402963925 ***** NL Texas Hold'em $5 Buy-in + $1 Entry Fee Trny:19373379 Level:1 Blinds(10/15) - Friday, January 20, 04:50:10 EDT 2006 Table Table 67151 (Real Money) Seat 7 is the button Total number of players : 10 Seat 1: mcnasty3017 ( $800 ) Seat 2: autokratik ( $800 ) Seat 3: daytripher ( $805 ) Seat 4: Bjorn_Sweden ( $785 ) Seat 5: Jizake555 ( $410 ) Seat 6: chip_stakker ( $775 ) Seat 7: binkyli ( $1035 ) Seat 8: RTheunissen ( $785 ) Seat 9: Knight209 ( $1020 ) Seat 10: Mike_Jaci ( $785 ) Trny:19373379 Level:1 Blinds(10/15) ** Dealing down cards ** Dealt to Bjorn_Sweden [ Ad Kd ] Mike_Jaci raises [60]. mcnasty3017 calls [60]. autokratik folds. mcnasty3017: if a four hits ur all dead daytripher did not respond in time. daytripher folds. Bjorn_Sweden raises [105]. Jizake555 folds. chip_stakker folds. binkyli folds. RTheunissen folds. Knight209 folds. Mike_Jaci is all-In [725] Citera
Totte Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Förstår inte vitsen med din miniraise. Vill du bli av med motstånd får du nog stoppa in mer än så i potten efter att UTG raisat och UTG+1 synat. Om det hade varit för info så fick du precis ditt svar, bästa fall coinflip, bara att lägga. Själv ser jag bara syn eller kraftigare raise som alternativ. Att vinna potten här och nu funkar ju bra, och att spela en raisad flervägspott med hopp om TpTk eller nötflush(drag) känns också bra. Visst finns det maniacs på denna nivån som vill dubbla upp tidigt, men att UTG skulle sitta på en sämre hand än dig eller en bluff, känns inte så troligt efter hans AI i det läget Men vad vet jag Citera
badtorsker Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Instämmer helt med Totte i att du ska höja kraftigt eller syna,,men sedan tycker ja inte att det är omöjligt att hitta syn på den här nivån på Party Sett så många übertomtespel på högre nivåer där att man nästan blir mörkrädd Men jag antar att du anser dig som klart bättre en genomsnittet vid bordet och då är det nog det bästa att slänga och spela ut tomtarna med dina skills istället Citera
Cyntax Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Absolut, instämmer i allt som badtorsker och Totte skriver. Aks är inget värt just nu, det är bara en bra starthand som t.ex får stryk av 22! Släng skiten och vänta på bättre läge. Citera
cg Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Jag tycker att min-höjningen är dålig eftersom den inte åstadkommer något... ingen kommer att lägga sig för din höjing potten kommer bara bli större och då svårare att komma ifrån på en taskig flopp. Eftersom potten motsvarar ca: 18% av din stack i detta läget så är det bästa att gå all-in och hoppas att du plockar hem potten direkt. Blir du synad så kommer du ändå nästan alltid ha en bra chans att vinna. Men om du spelar som du gjorde så tycker jag nog att du måste syna, det räcker att du vinner lite mer än 40% av gångerna för att syn ska vara rätt i detta läget. Visst risken finns att fi sitter på AA eller KK men mot alla andra händer har du minst 50% vinnstchans. Förövrigt så tror jag att de vanligaste händerna som utg går all-in med i det läget är 99-QQ, AK och eventuellt AQ. AA-KK tror jag att en del motspelare åter-höjer mindre än all-in för att du inte ska folda, därför är det inte lika troligt med all-in från tex AA som JJ. Allt det jag skrivit förutsätter att motspelarna antas vara ganska dåliga, vilket är fallet på partys $5 sng. Hade det varit en $50 sng och jag inte tror utg är en tomte så skulle jag kunna kasta handen utan att fundera allt för mycket. Citera
vetgirig Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Ta coin-flippet och om du förlorar börja en ny SnG. Du har pottodds för att syna i detta läget. PS När du återhöjer så bör du höja med dubbla mot var Fi höjde med för att få ut motståndaren. Dvs släng in minst 150 i detta läget. Citera
Blado Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 jag hade nog vikt. eller det är ju $5 buyin... in me degen å se vad han har Citera
Staahla Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 jag hade nog vikt. eller det är ju $5 buyin... in me degen å se vad han har En infosyn. Citera
Bjorn_Sweden Postad 20 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2006 Jag tänkte så här. Fi kan sitta med vilket PP som helst. T.o.m. AKo eller lägre. Har han lägre pp så har jag 50/50. Jag måste kanske lära mig att slå på hårdare i fortsättningen. Om jag hade bettat till 150 och fått samma omslag. Hade man lagt den då? Så här gick det iaf. mcnasty3017: i need a four mcnasty3017 folds. Bjorn_Sweden is all-In [680] ** Dealing Flop ** [ 9h, 3c, 6h ] ** Dealing Turn ** [ 9s ] ** Dealing River ** [ Jc ] Bjorn_Sweden shows [ Ad, Kd ] a pair of nines. Mike_Jaci shows [ Qc, Qh ] two pairs, queens and nines. Mike_Jaci wins 1655 chips from the main pot with two pairs, queens and nines. Bjorn_Sweden finished in tenth place. Bjorn_Sweden has left the table. Citera
TheWave Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Helt onödigt att ta en gambling i detta läge oavsett kort. Om du vill bli bättre och spela högre måste du bli bättre än de du möter och lita på att du hittar bättre läge senare utan en onödig gambling. Ta en relativt billig flopp. Träffar du esset eller kungen tar du alla deras money om de spelar sämre kicker. Väljer du att slå om här ska det vara stort(runt 200) för att tvinga han att göra misstag genom att syna. Går han all in måste du syna, av två anledningar: 1. Du får odds som förmodligen har EV+ 2. Farligt att börja slå om stort och folda för ytterligare omslag, i sitngos mer än någon annan form gäller det att plocka döda pengar utan att komma till showdown, börjar du visa dig vek, är det precis vad någorlunda bra spelare gör mot dig. Citera
Recommended Posts