Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

OpeningBetRound

------------------

alkolas : Posts small blind 20.00 Sitter på J :club: 7 :heart:

localhobbes : Posts big blind 40.00

Mike416911 : Folds

Crunchie : Calls for 40.00

Keulalie42 : Folds

lanfi : Folds

p0k3r6uy : Calls for 40.00

Mogsi2k6 : Folds

alkolas : Calls for 20.00

localhobbes : Checks

------------------

Flop 3 :heart: 5 :spade: 6 :club:

------------------

alkolas : Checks

localhobbes : Checks

Crunchie : Checks

p0k3r6uy : Bets 40.00

alkolas : Calls for 40.00

localhobbes : Folds

Crunchie : Calls for 40.00

------------------

Turn 4 :spade:

------------------

alkolas : Bets 120.00

Crunchie : Raises for 240.00

p0k3r6uy : Folds

alkolas : Went all-in 980.00

Crunchie : Calls for 860.00

Resultat kommer senare! Spela jag rätt eller kunde jag gjort något annorlunda?

Postad

Det är inte otänkbart att kasta handen preflop, inte heller att kasta den på floppen. Det är inte heller otänkbart att syna på turn för att möta en sämre handdistribution hos motståndaren (Iofs finns det ju anledning att inte ge gratiskort till eventuellt set eller färgdrag). Ditt bettande med bet och reraise allin ger intrycket av att du representerar en sjua.

Utan några reads på motståndaren kan du ju knappast sätta denne på 87 (vilket jag antar motståndaren hade) och därmed kasta handen på turn. Det är dock inte direkt ovanligt att händer som J7o ur position, hålstegdrag som använder bara ett kort ur egna handen och träff ger en fyrstege på bordet är olönsamma att spela delvis p g a stor risk att få näst bästa handen om man träffar.

Jag skulle dock säga att ingen av dina aktioner är direkt uppåt väggarna uselt spelat. (Jag antar att turneringen har en ganska låg buyin)

Postad

Lägg preflop, usel position och endast stenhård träff kan få den värd att spela.

Lägg på flop, inside straightdraw utan nöten med 1:6 i potodds, nej tack. Vilka händer ska betala om du drar in den ? Slowspelat set ?

Turn finns inget att säga om, finns inte på kartan att lägga nästnöten i detta läget. Fi "bör" sitta på 44, A2, 87 eller X7 så det är bara att ställa in efter hans raise.

Postad

3 limpare och en 20:a för att se floppen. Det har jag mycket svårt att ge killen kritik för oavsett kort. Sen har han två överkort och hållpipa, får 1 : 6 pengarna och det finns mycket stack kvar för framtida bettande om drömkortet kommer.

Jag tycker mao inte spelet fram till turn var så dåligt som folk vill framhäva här i tråden. På turn är det ju inget att göra.

Postad
3 limpare och en 20:a för att se floppen. Det har jag mycket svårt att ge killen kritik för oavsett kort. Sen har han två överkort och hållpipa, får 1 : 6 pengarna och det finns mycket stack kvar för framtida bettande om drömkortet kommer.

Jag tycker mao inte spelet fram till turn var så dåligt som folk vill framhäva här i tråden. På turn är det ju inget att göra.

Ser bara två limpare pre, men whatever ;)

Ville inte påskina att spelet var uselt, bara en aning lösare än vad jag själv skulle valt.

Dock bör man ju ha en plan för turn, "två överkort" i all ära, men med två bakom som fortfarande ska prata lär varken en sjua eller knekt på turn vara speciellt komfortabelt att spela vidare på om en eller båda synar på flop. Headsup eller fixed hade varit sin sak, men flervägs NL med djup stack....känns jobbigt.

Antar att fi visade upp 87 ? :roll:

Postad

Snubben som vann potten limpa in med 7 8 of o det fanns inte i min vildaste fantasi att han satt på det! :roll:

hade vart en sak om han limpat med tex A x o träffat ett par o kanske satt på stegdraget med en 7 på hand! jag tyckte jag spela handen riktigt , kanske lite optemist att cala med J 7 of men på SB så brukar jag calla i början på tuneringarna när det inte kostar mycket mot stacken!

Tack för alla synpunkter! ;) kommer säkert något mer skoj ikväll! ;)

Postad

Varför spelar du J7o i SB? Att man checkar med den i BB kan jag förstå ;-) men inte att du väljer att spela den i SB. Vad är det man tror sig kunna vinna med, floppat fyrtal? Hur ofta är det man träffar tvåpar på floppen? Om du skulle floppa en triss har du ju en sugande kicker! Nån annan slår dig alltså och det kostar dig fett! Alla är ju olika men jag spelar ALDRIG en så dålig starhand, den är inte ens värd att limpa med på knappen ju!