MaxSwe Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Har spelat flera turnering på Internet och Live. Blandade resultat men oftast hamnar jag strax utanför prisbord. Jag har försökt att analysera mig själv men kommer bara fram till att jag har otur, vad annars!?! Min stack kan variera när jag hamnar här men oftast finner jag mig i en pott där jag ser mig som vinnare men blir blind för ev. andra vinnar händer. När jag väl inser att något är lurt är jag för djupt inne i potten och förlorar den eller en senare hand och åker ut. Skall jag bli tightare i mitt spel i detta skede eller vad? Citera
majorj Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Det där hände mig ofta i början, men tycker mig ha fått hyfsad kontroll på det nu. Mitt problem var nog att jag fokuserade så mkt på turneringen att jag glömde spela poker (om du förstår vad jag menar...). Sen hände det ofta att jag "fastnade" i bluffar en bit in i turneringar. Nån sorts mental blockering som gjorde att jag vägrade släppa skräphanden fast jag visste att jag var på väg att bli nersynad. Inte att rekommendera. Citera
Reaper Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Har spelat flera turnering på Internet och Live. Blandade resultat men oftast hamnar jag strax utanför prisbord. Jag har försökt att analysera mig själv men kommer bara fram till att jag har otur, vad annars!?!Min stack kan variera när jag hamnar här men oftast finner jag mig i en pott där jag ser mig som vinnare men blir blind för ev. andra vinnar händer. När jag väl inser att något är lurt är jag för djupt inne i potten och förlorar den eller en senare hand och åker ut. Skall jag bli tightare i mitt spel i detta skede eller vad? Man får tänka på att det är stor varians i turneringspel, ofta kanske lite lättare live då man kan få bättre känsla för alla på bordet. Men ser du bara till att spela händerna när det är EV+ så gör du rätt i längden.. att du ställer med KK preflop och får syn av AK och han klonkar är juh inte mkt att göra åt. Ibland måste man även kunna göra en grym fold eller steal för att överleva vilket kan betyda att man kan surfa sig ITM. Det är oftast dessa situationer som är avgörande.. så gäller att skaffa sig erfarenhet. Det är även mkt vktigt att anpassa sitt tempo efter bordet, går utan problem att hålla sig mycket tight tills blindsen blir höga.. men sen måste man börja spela och stjäla mer. Good Luck! Citera
Reaper Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Ett tips är även att läsa Harrington on Holdem Vol 1 & 2.. bättre MTT bok får man leta efter.. enligt mig iaf. finns på tex http://www.adlibris.se Citera
Nick_the_Swede Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 1. Tänk inte "Hur ska jag överleva till jag hamnar ITM?" Tänk "Hur ska jag göra för att ha så stor chans som möjligt att komma till finalbordet med en stor stack?" Försök att släppa rädslan för att åka ut. Det är helt okej att åka ut innan pengarna. Det kommer du att göra de flesta turneringar. Det gör Johnny Chan och Doyle Brunson också. Sikta högre än att bara hamna ITM, sikta på topp tre, det är där de stora pengarna finns. Det är bättre att vinna hela turneringen en gång och busta på första handen nio gånger, än att hamna längst ner i pengarna tio gånger. 2. I mitten av turneringen, var uppmärksam på tillfällen att stjäla blindsen. 3. Läs Kill Phil. Så småningom bör du även läsa Harrington, men börja med Kill Phil. Citera
Myssion Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Har spelat flera turnering på Internet och Live. Blandade resultat men oftast hamnar jag strax utanför prisbord. Jag har försökt att analysera mig själv men kommer bara fram till att jag har otur, vad annars!?!Min stack kan variera när jag hamnar här men oftast finner jag mig i en pott där jag ser mig som vinnare men blir blind för ev. andra vinnar händer. När jag väl inser att något är lurt är jag för djupt inne i potten och förlorar den eller en senare hand och åker ut. Skall jag bli tightare i mitt spel i detta skede eller vad? Hmm, jag är osäker på vad det är du säger egentligen... Först säger du att du har analyserat ditt spel, och att det bara kan vara otur, sedan säger du att du ibland spelar lite halvtaskigt... Till sist avslutar du med att be om råd om hur du ska spela bättre, men det är väl till föga hjälp om det bara var otur det handlade om... Mitt förslag är att investera i en eller flera böcker. Lycka till! Citera
Recommended Posts