Gå till innehåll

NL - SH, hur mycket vinner ni räknat i bb/100?


river_rat

Recommended Posts

Hej

Har tagit steget över från FL SH till NL SH har bara hunnit spela ca. 9000 händer. Har lite funderingar på vad man kan förvänta sig att vinna vad är normalt för en vinnande spelare? I Fixed har jag hört siffran över 2 BB/100 rätt ofta finns det något liknande riktmärke i NL? Nivån för tillfället jag spelar på för tillfället är 0.5/1 men jobbar mig uppåt sakta men säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 Bigblinds/100 händer har jag på 35000 händer. Men det är fortfarande ett för litet urval för att ge det någon tillit. Det har gått sämre än tidigare under de 3 tre veckor det tagit mig att samla ihop databasen så jag förväntar mig en ökning i BB/100 på längre sikt. Detta på €0,5-1 NL SH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tänkte mest på värdet som anges i trackern men är väl bättre att tänka big blinds /100 kanske ligger ju på så lite händer fortfarande så får väl spela ett par månader till nu åker den ju upp och ner mellan varje gång man kollar. Men det är 10 big blinds / 100 som ni anser vara ett bra riktmärke då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 Bigblinds/100 händer har jag på 35000 händer. Men det är fortfarande ett för litet urval för att ge det någon tillit. Det har gått sämre än tidigare under de 3 tre veckor det tagit mig att samla ihop databasen så jag förväntar mig en ökning i BB/100 på längre sikt. Detta på €0,5-1 NL SH

 

Spelat ihop 35000 händer på 3 veckor? blir långa dagar isf. Ligger högt nu så tror nog jag haft lite bättre kortsnitt än normalt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När är 10 Big Blinds / 100 ett bra riktmärke? När man spelar ett, fem eller tio bord samtidigt? Hur många bord man lirar lär väl ha en ganska så stor inverkan på Big Blinds / 100.

Spelar nu fem SH-bord NL och ligger på 6.50 Big Blinds / 100 efter 25K händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Definiera BB.

BB= Big Bet (Enligt PT är Big Bet = 2Big blind) eller

BB = Bib Blind?

 

Varför ska vi definiera det? Står ju redan att det är NL, alltså big blind :)

 

Problemet är att PokerOffice och PokerTracker räknar i Big Bets, oavsett om det är NL eller inte, varför det kan vara bra att vara übertydlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Definiera BB.

BB= Big Bet (Enligt PT är Big Bet = 2Big blind) eller

BB = Bib Blind?

 

Varför ska vi definiera det? Står ju redan att det är NL, alltså big blind :)

 

Problemet är att PokerOffice och PokerTracker räknar i Big Bets, oavsett om det är NL eller inte, varför det kan vara bra att vara übertydlig.

 

tack Myssion där fösvann frågetecknen!!! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Definiera BB.

BB= Big Bet (Enligt PT är Big Bet = 2Big blind) eller

BB = Bib Blind?

 

Varför ska vi definiera det? Står ju redan att det är NL, alltså big blind :)

 

Mest för att folk menar olika saker med BB, och läser man bara av PT så får man inte BB=big blinds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Problemet är att PokerOffice och PokerTracker räknar i Big Bets, oavsett om det är NL eller inte, varför det kan vara bra att vara übertydlig.

 

Jag använder PokerOffice. I overview tabben står det BB/100 hands, är det alltså Big Bets? Ska man räkna om det till big blinds när man kör NL?

 

t.e.x. om det står 10 BB/100 hands motsvarar det 20 bb/100 hands?

 

eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...