Mjorich Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Jag har ingen read på Fienden, som är helt ny vid bordet. Jag plockar upp QQ och reraisar de givetvis preflop; allt i linje med aggressionen jag spelar med. Tycker att handen blir extremt lurig när han bettar ut så starkt och synar min raise. Känner av eventuell lurigt spelad KK eller AA. Men som sagt, jag blir extremt konfunderad av att han bettar ut. Att han bettar ut får mig instinktivt att tro att han har en sämre hand. Turn känns som en given check, men finns synen på river? Här slår jag ju egentligen bara rena bluffar, JJ, eller vansinnigt överspelad hand med T i. Kommentera gärna alla gator. Den gode (EUR 1 171,34 in seat 1) Fienden (EUR 231,00 in seat 5) Dealer: manolis Small Blind: JackBauer2 (1,00) Big Blind: majhol (2,00) Den gode was dealt: Qs - Qc Fienden Raise (8,00) KungLunkan Fold Den gode Raise (20,00) manolis Fold JackBauer2 Fold majhol Fold Fienden Call (12,00) Flop Th - 9d - 9s Charlomov Bet (30,00) Den gode Raise (70,00) Charlomov Call (40,00) Turn Th - 9d - 9s - Kc Fienden Check Den gode Check River Th - 9d - 9s - Kc - 6s Fienden Bet (85,00) Den gode ??? Citera
spyse Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 OJOJ varför checkar du när kungen kommer? Vad är du rädd att han sitter med? Tror knappast han skulle spela såhär med AK. Han checkar ju på kungen tydligt tecken på QQ/JJ eller AT han blir rädd när ett överkort kommer på brädan och checkar. Har han KK så spelar han värdelöst då han ska fortsätta betta ut här. Om han är mr C/r så kan ditt spel vara befogat. Eftersom du inte har någon read höj på turn om inte för info så för värde. Citera
Djens Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Han checkar ju på kungen tydligt tecken på QQ/JJ eller AT han blir rädd när ett överkort kommer på brädan och checkar. Har han KK så spelar han värdelöst då han ska fortsätta betta ut här. Han kanske checkade för att hero reraisa floppen och täntke checkraisa? Samt att han trolkigen inte skulle betta så hårt med JJ/QQ (som är de enda händerna du slår/splittar av hans HD) på rivern med K samt att du visat styrka både på flopp o preflop Själv tycker jag om turnchecken OM den är med avsikten att syna riverbet oavsett. Den gör att du undviker att bli stackad om han har typ KK T9s skulle kunna va en hand med, eller TT/99. Nej, han mjölkar dig på rivern, du e nog slagen. Citera
psatiw Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Jag röstar starkt för TT. Han bettar ut direkt på floppen för att börja bygga pott, och vet att han får maximalt betalt om du sitter på de mest troliga händerna - AA/KK. Och då kommer du garanterat slå om. Sen blir han skraj när K kommer på turn och saktar ner. Och på river vill han ändå värdebetta om du sitter på KK/QQ. TT eller AA. Du är slagen. Men synar förstås ändå (man gör ju det ). Citera
ades_va Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Din raise på floppen känns lite liten men nu var det ju inte det du frågade efter - känns som en given fold på river dock, du slår ingen hand som han skulle kunna tänkas spela sådär. Citera
bossbaver Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Ärligt: FOLD Verkligheten: SYN ala Peter pecka Lindmark hade tyvärr varit min melodi... Hur gjorde du?!?!?!? Citera
RollTheDice Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Slå om mer preflop eller slå inte om alls. På floppen hade jag nog bara synat och spelat poker på turn med position HU. Ska du slå om får du iaf spela upp till minst 90 imo. På river, som du spelade handen, skulle jag foldat. Det ligger ~245 i potten och det kostar 85 att syna, men tyvärr finns det inte många händer du slår. Citera
Recommended Posts