rockefeller Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Sitter på ett 10 manna lowlimitbord när jag plockar upp QTo och limpar i sen pos och alla lägger sig till knappen. 2st limpare innan mig SB foldar och BB knackar. Har inte nån read på nån av dom utan att dom spelar väldigt konstigt, limpar med QQ-AA från alla pos och såna grejer. Riktiga guldgruvor dvs. Jag sitter på fullt inköp (50$) och dom andra har runt 50 om jag inte minns fel. Får inte ut nån vettig HH eftersom det är på expekt och jag har inte orkat byta eftersom mitt visa är borta. Allt kanske inte stämmer men kommer ju ihåg själva konceptet. Flop K J 4 BB: Check Limper 1: Bet 1$ Limper 2: Call 1$ Jag: Raise 4$ Slår om lite för att få in lite mer chash i potten tidigt Limper 1: Call 3$ Limper 2: Call 3$ BB: Fold --------------------------------------------------------------------------------- Turn A BB: Check Limper 1: Bet 8$ Bettar pott, han har ju träffat nåt, KJ är inte omöjligt. Kan ju även vara att han prickat esset med vad som helst som kicker. Limper 2: Call Jag: Raise 25$ BB: Fold Limper 1: Call 17$ Limper 2: Fold Detta är ju rätt soft, ungefär det jag ville skulle hända. Jag har ju honom lätt, och han släpper inte. ------------------------------------------------------------------------------------ River: A Limper 1: Allin! 20$ eller nåt. Jag har ungefär samma. Potten är runt 80$ Detta känns ju lite konstigt, hade han ett par på floppen och satte esset och sen fick båten? Måste ju vara så egentligen och även om jag vet att folk på denna nivån nästan aldrig bluffar, vilket gör att jag verkligen inte borde syna. Kan ju också sitta på A10 eller liknande. Dock så synar jag eftersom potten känns för stor för att släppa, även om jag som vanligt när sådana här situationer uppstår vet att jag är slagen. Jag ser det som en lucka att jag alltid synar sånthär även fast jag vet att jag är slagen 9/10 gånger, är det en lucka? Bör jag ändra på det? Vad tycker ni? Skriver resultat sen. Citera
spyse Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Dock så synar jag eftersom potten känns för stor för att släppa, även om jag som vanligt när sådana här situationer uppstår vet att jag är slagen. Jag ser det som en lucka att jag alltid synar sånthär även fast jag vet att jag är slagen 9/10 gånger, är det en lucka? Bör jag ändra på det? Nej det är helt korekt att syna när du vet att du är slagen EV+ som tusan Självklart ska du lägga dig när du vet att du är slagen, annars kan du ju börja att gå all-in pre med alla händer ungefär lika smart Man är en bra spelare när man kan släppa näst bästa handen. Jag tycker att fi gör ett väldigt konstigt move här om han träffade kåken så vill han ju ha värde så jag känner mig lite tveksam till om han verkligen har kåk, skulle väl isf va om han har ett PP. Jag själv hamnar rätt sällan i sådana här situationer då jag använder PO för att kolla på motståndarna och se vilka händer dom statistiskt sett höjer pre. Om fi är passive pre och aggro på floppen kan han mycket väl sitta på AQ/AT och bettar sin hålstege (jepp finns fiskar som läst att man ska betta sina drag och då gör dom det med hålsteg). Finns ju två typer av all-in fiskar dels dom som bara ställer med nöten och dom som bara ställer som bluff, här hade det varit bra att veta. Jag skulle iof foldat här med den infon jag har, AK borde höjts pre, samma sak med KK/JJ (även om du säger att dom limpar lite hur som helst), jag gissar att han hade AJ. Sedan påminer hans spel lite om ett dolt set i det här fallet 44, han bettar ut på floppen och blir höjd, så han synar, får kalla fötter på turn och bettar ut och kanske hoppas på att du sitter med ett A? Sedan när han får kåk på rivern så ser han bara att det står "KÅK" och då trycker han in oavsett vad han trodde att du hade på turn. Vad långt det blev hoppas jag bidrog till något, anledningen till att jag skrev så mycket är för att jag själv har svårt för sånna här situationer och då är det naturligt att jag har en del tankar om det. Hoppas han fiskade runt med A9 och din syn gav dig en fin pott för det var väl så det var? Citera
rickie Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Jag skulle aldrig släppa på rivern mot en random spelare. Sen tycker jag inte nödvändigtvis man är fisk bara för man höjjer på nån hålstege ibland för den delen... Citera
rockefeller Postad 18 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2006 Han satt på KK, vilket inte gjorde min dag bättre efter det. Tiltade loss i en timme efter det ungefär . Men huvudgrejen är att jag allt för många gånger känner, speciellt på dessa limits att folk inte raisar dig så sent (dom raisar iaf inte mig) utan att du är slagen. Eller rättare sagt du vet att du är slagen. Det är klart, vet man vad fi har i detta läget lägger ju man sig självklart och sparar 20$ eftersom man inte har en chans att vinna, men oddsen pekar åt ett annat håll. Men så är det i NL också, ibland går det jävligt mkt upp, ibland går det lika mkt ner. Citera
Big Less Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Finns ju två typer av all-in fiskar dels dom som bara ställer med nöten och dom som bara ställer som bluff, här hade det varit bra att veta. Ställer? Att han är all in känns rätt oviktigt här. Hans bet är bara 1/3 pott. Han kan inte gärna beta MINDRE. Synen på river är dessvärre nödvändig här. Tycker handen är rätt bra spelad hela vägen, även om limpen preflop kan ifrågasättas. Citera
Recommended Posts