Gå till innehåll

Missbruk av all-in protection?

thorn

Recommended Posts

Här är något jag aldrig stött på förut, tyckte det var väldigt märkligt. Kanske har fel men det verkar som en väldigt konstig policy från Partynätverket:

***** Hand History for Game 1081598474 *****

$25 PL Hold'em - Wednesday, October 20, 18:40:13 EDT 2004

Table Buttered popcorn (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 8

Seat 2: MiceI ( $27.5 )

Seat 3: DJELITE69 ( $20.6 )

Seat 4: Stuff0021 ( $52.8 )

Seat 5: AAStanford ( $25 )

Seat 6: bar_steward ( $30.85 )

Seat 9: spookydb ( $24.5 )

Seat 10: Tractor_Boy ( $47.95 )

Seat 7: arvidr ( $26.4 )

arvidr posts small blind [$0.25].

spookydb posts big blind [$0.5].

AAStanford posts big blind [$0.5].

** Dealing down cards **

Dealt to arvidr [ Kh As ]

Tractor_Boy folds.

MiceI folds.

DJELITE69 calls [$0.5].

Stuff0021 folds.

AAStanford checks.

bar_steward folds.

arvidr raises [$0.75].

spookydb folds.

DJELITE69 folds.

AAStanford could not respond in time.(disconnected)

** Dealing Flop ** [ Jc, Td, 3s ]

** Dealing Turn ** [ 8d ]

** Dealing River ** [ 6d ]

javiOO7 has joined the table.

arvidr shows [ Kh, As ] high card ace.

AAStanford shows [ 8s, Qd ] a pair of eights.

arvidr wins $0.50 from side pot #1 with high card ace.

AAStanford wins $2 from the main pot with a pair of eights.

Det som händer är att jag bettar och mina motståndare lägger sig... alla utom en som tappar kontakten med sidan. Hans hand foldas inte utan handen spelas ut utan chans att betta, och som ni kan se utan att han faktiskt synar min höjning (som jag får tillbaka ur en sidopot). Spelaren kom inte tillbaka under handens gång och inte heller tillbaka till bordet senare.

Om vi faktiskt bortser från denna handen; det rör sig om småpengar och det är inte det som är grejen (även om han antagligen skulle lagt sig för ett bet på floppen)... hur kan det fungera så här?

Betyder inte detta att varje gång man blir höjd preflop mot en ensam motståndare så är det bara att rycka ut närverkskabeln och tima ur så har man en chans att vinna blindsen + allt som foldats preflop? Låter som en bra deal, eller missar jag något fundamentalt (i så fall kan ju nån moderator ta bort tråden)?

Ändrar i topic, det är ju oviktigt vilken typ av hold em det är just i denna HH - thrn

* RP & Flyttar till Onlinepoker - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du verkligen att du maximerar din chans till vinst genom att ta bort nästan alla verktyg du har till förfogande?

För övrigt har alla seriösa sajter ett max på hur ofta du kan utnyttja Disconnection Protection. Försöker du sätta det i system (ett riktigt dåligt system för övrigt) kommer du att få det hett om öronen. Det här är till exempel saxat från 24h:

Every player will be allowed to be artificially all-in a fixed number of times per 24 hours. The all-ins should not be misused. If the management discovers that a player uses the option to be all-in to gain advantages, he will be warned and if it happens again his account will be closed.

Så här skriver Party:

Disconnect Protection is in no way intended to be used for any purpose other than a genuine disconnect. Any misuse of this policy by intentionally disconnecting from the poker site may result in; forfeiture of any monies won, tournament disqualification, the loss of the Disconnect Protection privilege or expulsion from the site.
Länk till kommentar

Nej, var halvt på skämt Kubo, tänkte itne genomföra min kupp, har aldrig bara råkat ut för detta innan, tyckte det var lite udda att man sitter och förlorar på en hand som inte blir synad.

Jag har antagligen missuppfattat Disconn-protected. Jag trodde bara att det inneabr att man fick mer tid på sig att komma tillbaka till handen, inte att den skulle autospelas.

Självklart kan partys protection inte rangordna vilka händer som foldas eller synas med, men då borde det logiska väl bli att folda? Kanske inte efter säg, floppen, men ptja... lite overkill detta väl? Den tar ju faktiskt pengar från mig som jag "antagligen" hade vunnit om personen inte disconnectats. Kanske får skaffa Disconnect-Protection-Protection.

EDIT:

Tror du verkligen att du maximerar din chans till vinst genom att ta bort nästan alla verktyg du har till förfogande?

Jo, i vissa fall gör jag ju det. Säg att jag limpar med en väldigt tvivelaktig handi small blind, säg 67o, och stora blinden höjer, alla lägger sig utom jag. Höjningen är för stor för att jag ska kunna syna. Men om jag inte behöver syna, utan tappar kontakten med servern, så behöver jag ej syna mer än limpen jag gjorde för att ha en chans att snuva alla på lite pengar, även om chansen är liten att min hand skulle slå hans. Jag hade inte synat hans höjning ändå... då är det väl verkligen att maximera sina chanser att vinna? Jag spelar ju gratis om pengar jag inte borde spela om.

Länk till kommentar

Jag tycker att det här är ett problem, och de flesta seriösa siter har helt tagit bort disconnect-protection eftersom det idag är ovanligt med dåliga nätverksuppkopplingar och väldigt lätt att fuska med det särskilt i big bet poker.

Personligen spelar jag helt enkelt inte på siter som tillåter den här typen av "skydd", särskilt inte som det oftast är väldigt dåligt implementerat och nästan som gjort för att fuska.

Man kan ordna freeroll on demand, så ja det går att tjäna pengar på det. Dock inte särskilt mycket i det långa loppet eftersom man då måste abusa så sjukt mycket att till och med Party reagerar.

Men om du spelar säg NL200 och kan köra det här två gånger per kväll i stora potter du annars inte kunde spelat så kommer du ha $50-$100 i rena freerollpengar per dygn.

Länk till kommentar

Men det förutsätter ju att du vinner de här två potterna där du rimligen är en stor underdog.

Nej, det förutsatte att du disconnectade i potter där du har typ färgdrag men inte råd att syna. Du kommer ju då i snitt plocka 1/3 av potten, eller med ett sämre drag 1/10-1/4 av potten.

Länk till kommentar

Personligen spelar jag helt enkelt inte på siter som tillåter den här typen av "skydd", särskilt inte som det oftast är väldigt dåligt implementerat och nästan som gjort för att fuska.

Hej

Vilka saiter tillåter denna typ av skydd o vilka gör det inte?

Länk till kommentar

Hej

Det är väl många som tillåter 1 eller 2 disconnect all ins /dygn på fixed limits men inga på PL eller NL.

Länk till kommentar

Jag vet att Party och Ultimate Bet tillåter två disconnects i alla fall. Jag tror att interpoker tillåter det men det var länge sen jag spelade där. Prima tillåter det inte om jag minns rätt.

Det är en riktig styggelse den här featuren. Finns få saker som kan få en på tilt så lätt som när man är tre spelare i potten och man har topptvåpar och vill isolera en snubbe som sitter på drag och fanskapet disconnectar blir satt all-in och synar ner utan att behöva investera mer pengar i potten! Jag lämnar oftast bordet direkt efter en sån grej. Det är solklart fusk i de flesta fall folk blir dissade och siterna verkar inte bry sig direkt heller.

Länk till kommentar

Hej

Det är väl många som tillåter 1 eller 2 disconnect all ins /dygn på fixed limits men inga på PL eller NL.

Handen i fråga var en PLHe hand.

Länk till kommentar

Handen i fråga var en PLHe hand.

ok, ja det är ju lite ovanligare att de tillåter det där. Även om det bara är killen i SB som tajmar ut så kan man ju då avslöja att man körde med en bluff med att trycka all in och det kanske man inte vill visa. Jag har även varit med om att de haft all in protection (2 st) vid disconnect i en turnering som var No limit. Sjukt...

Länk till kommentar

I våras rapporterade jag en spelare som jag misstänkte (vilket visade sig vara befogat) för missbruk av all-in protection...

Fick följande svar från Party Poker

Dear Jorgen Persson,

We appreciate you taking the time to report situations of alleged disconnect protection abuse at PartyPoker.com.

Starting with the hand histories (or hand #s) that you sent to us, we performed an investigation that would allow us to examine thoroughly the account in question; “thiefrat”.

We have looked into the players records and collected all previous hands in which this player used the protection. Our goal was to look for a pattern where the player usually disconnects in key moments.

Some of the parameters we use when investigating possible protection abuse:

The player’s cards at the time of disconnection.

The player’s previous action (whether he was betting/raising) and also the actions of the other players at the time of disconnection.

The benefit obtained by a player disconnecting.

The timing of disconnection.

A player's pattern of disconnections.

Previous allegations made by other players and/or the system.

Using the information listed above we have investigated the history of the player thoroughly and have found that not only was the hand you reported suspicious but this player has shown a pattern of suspicious disconnects in the past. Based on this information we have taken away the disconnect protection privilege for this player. In the event he is disconnected in the future his hand will be folded. We have sent an email to the player informing him of the investigation.

We thank you for taking the time to report your suspicions. Keeping the games honest is our highest priority. If you need any clarifications or have any questions or concerns please feel free to contact us. We will be more than happy to assist you.

Best Regards,

Blake Sandford

Investigations Team for Poker

alerts@partypoker.com

http://www.PartyPoker.com

Länk till kommentar

• 3 months later...

Uschfy fan. nu vart jag rädd. :shock: Tack kubo för att virra bort mig till den här gamla tråden :evil:

Kom nämligen på denna hemska tanke när jag ögnade igenom ovanstående inlägg:

Ponera två lirare, Dem bestämmer sig för att samarbeta,colluda eller vad f.n det kallas. På partynätet där jag spelar mest. Dessutom tänker dem utnyttja discon-prot. till max.

Aha, so what. de lär ju åka dit på det.

Nein meinem freunds. Det kommer dom inte. för dom har öppnat 5 konton var i släktingars namn på varenda sida i nätverket. Dvs 25(30?) olika konton var. Dessa konton varierar dom sedan att spela på så ATT INGA SYNBARA MÖNSTER framgår.

Hur i h-v-te kan man skydda sig mot detta. Hur sjukt mycket skulle dom inte kunna fuska till sig från oss intet ont anande ärliga blåögda naiva snälla människor?!? Åtskilliga tusentals dollars i veckan i vart fall om dem är någonlunda smidiga.

Usch, hemsk tanke

Å andra sidan behöver jag nog inte bry mig då jag lirar mest <=5/10fixed och SnG's. Phew. Men ni highrollers där ute - se upp!!!

Länk till kommentar

Jag kan komma på ett tillfälle då det är helt klart fördelaktigt att använda sig av knepet. Tänk dig att du är i en STOR pott, men du har fortfarande rätt mycket kvar av din stack. Det kommer upp ett scary card och du är rätt säker på att du är slagen, men.... viss tvekan finns där. Du känner dig dock inte så sugen att syna en all in från din motståndare, men du vill gärna se vad den andre har, för kanske har du honom slagen.... Vad göra?

Svaret är självklart ifall man tycker det är okey att rycka ur sladden en

stund. Av den anledningen tycker jag det är ren skit att man har all-in protection. Tur att de sajter jag spelar på inte använder sig av det.

Länk till kommentar

Ett annat, konkret exempel kubo, är KJ off med brädan AQJXX, tre spader. Fi går all in på rivern, du misstänker stenbluff och synar för 800$. Skulle nog vara skönare att kunna rycka ut sladden i sånna lägen!

(Obs,ingen negativ kritik riktad mot någon. Passar bara fint med ett färskt exempel ;) )

Länk till kommentar

Uschfy fan. nu vart jag rädd. :shock: Tack kubo för att virra bort mig till den här gamla tråden :evil:

Kom nämligen på denna hemska tanke när jag ögnade igenom ovanstående inlägg:

Ponera två lirare, Dem bestämmer sig för att samarbeta,colluda eller vad f.n det kallas. På partynätet där jag spelar mest. Dessutom tänker dem utnyttja discon-prot. till max.

Aha, so what. de lär ju åka dit på det.

Nein meinem freunds. Det kommer dom inte. för dom har öppnat 5 konton var i släktingars namn på varenda sida i nätverket. Dvs 25(30?) olika konton var. Dessa konton varierar dom sedan att spela på så ATT INGA SYNBARA MÖNSTER framgår.

Hur i h-v-te kan man skydda sig mot detta. Hur sjukt mycket skulle dom inte kunna fuska till sig från oss intet ont anande ärliga blåögda naiva snälla människor?!? Åtskilliga tusentals dollars i veckan i vart fall om dem är någonlunda smidiga.

Usch, hemsk tanke

Å andra sidan behöver jag nog inte bry mig då jag lirar mest <=5/10fixed och SnG's. Phew. Men ni highrollers där ute - se upp!!!

De behöver väl 5 IP-nummer var också. Iofs inte så svårt om man har dynamiskt. Men jag tror det behövs mer än 5 konton för att kunna colluda utan upptäkt. För att det ska vara någon ide ska ju spelarna tjäna mer än de gör när de spelar utan fusk, och det är inte så svårt att upptäcka med lite statistisk analys.

Länk till kommentar

Hur är det med 24h poker där så många av oss spelar? Jag har sett att dom har 2 all ins per dag, men jag hade aldrig förstått vad som menades med det innan jag läste denna tråd och jag har heller aldrig sett någon bli disconnectad och vunnit potten, men jag är ändå osäker. Någon som vet hur det fungerar där? Hoppas verkligen att det är avstängt på all big bet poker!

Länk till kommentar

Jag spelar mycket PL på Multipoker och där händer det att folk utnyttjar DP.

Lite störigt om man sätter färgdraget på rivern och pot bettar och killen disc för att kunna se om sin hand höll.. Men det är bara att skicka iväg ett mail och rapportera killen så blir han förhoppningsvis av med DP.

Länk till kommentar

Hur är det med 24h poker där så många av oss spelar? [...] Hoppas verkligen att det är avstängt på all big bet poker!

Du kan vara lugn.

Every player will be allowed to be artificially all-in a fixed number of times per 24 hours. The all-ins should not be misused. If the management discovers that a player uses the option to be all-in to gain advantages, he will be warned and if it happens again his account will be closed. It is only possible to become artificial all-in in Fixed Limit and Spread Limit games, not in PL , ½PL and NL games and only in cash games. We recommend that you only play higher limits if your Internet connection is very good.
Länk till kommentar

Sedan finns det en helt annan människa som vill använda den på rätt sätt. Jag satt förut mkt på mitt universitet med trådlös uppkoppling. Och den hade en session som gick ut lite då och då. Så jag kunde sitta och spela några timmar för att sedan börja undra varför dom andra inte aggerade och då var det bara att logga in på universitet igen och man hade tappat alla potter man var med i. Körde 4 bord samtidigt så var vanligt att man tappade set och sånt. Vi ska inte gå in på varför jag satt på universitetet.

/Robin - den lille mannen som uppskatar all-in protect så länga man hade några kvar.

Länk till kommentar

De är ju inte bara av ondo som de finns DP.

säg att ni har nötterna, bettar 1000$, fi går all in med 1050$ och eran koppling dör.

heybaberiba va roligt å förlora de 1000 doloresarna.

Man får skylla sig själv om man bettar $1000 då fi har $1050 kvar. :)

(om man inte tänkt trappa en tredje fi såklart)

Länk till kommentar

• 4 weeks later...

Rapporterade in en misstänkt fuskare och fick detta svar en timme senare...

Dear Peakfreak,

We appreciate you taking the time to report situations of alleged disconnect protection abuse at PartyPoker.com.

Starting with the hand histories (or hand #s) that you sent to us, we performed an investigation that would allow us to examine thoroughly the account in question: "XXX".

We have looked into the players records and collected all previous hands in which this player used the protection. Our goal was to look for a pattern where the player usually disconnects in key moments.

Some of the parameters we use when investigating possible protection abuse:

o The player's cards at the time of disconnection.

o The player's previous action (whether he was betting/raising) and also the actions of the other players at the time of disconnection.

o The benefit obtained by a player disconnecting.

o The timing of disconnection.

o A player's pattern of disconnections.

o Previous allegations made by other players and/or the system.

Using the information listed above we have investigated the history of the player thoroughly and have found that not only was the hand you reported suspicious but this player has shown a pattern of suspicious disconnects in the past. Based on this information we have taken away the disconnect protection privilege for this player. In the event he is disconnected in the future his hand will be folded. We have sent an email to the player informing him of the investigation.

We thank you for taking the time to report your suspicions. Keeping the games honest is our highest priority. If you need any clarifications or have any questions or concerns please feel free to contact us. We will be more than happy to assist you.

Best Regards,

madhavip

Investigations Team for Poker

alerts@partypoker.com

http://www.partypoker.com

Känns tryggt att de tar tag i fusket 8-)

Länk till kommentar