Reflection Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Många faktorer påverkar ditt beslut att spela handen som tex vilken typ av spelare man emot sig. Gäller naturligtvis alltid... Eller? Förstår inte vart du vill komma med sådana löljliga kommentarer. tyckte bara att det var intressant att höra lite hur folk och fisk resonerar. Utveckla eller var tyst. frågan är vem som behöver utveckla eller vara tyst? Citera
spinner Postad 20 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2006 Många faktorer påverkar ditt beslut att spela handen som tex vilken typ av spelare man emot sig. Gäller naturligtvis alltid... Eller? Förstår inte vart du vill komma med sådana löljliga kommentarer. tyckte bara att det var intressant att höra lite hur folk och fisk resonerar. Utveckla eller var tyst. frågan är vem som behöver utveckla eller vara tyst? Nä, frågan är när ni går all-in? Citera
Djens Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Gillar din signatur Spinner! F.ö. tycker jag du ska gå allin med A4o Citera
Baloos Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Nä, frågan är när ni går all-in? Jag går A-I när jag har runt ett pottbet eller mindre kvar i stacken, det är min tur att agera och jag tror att jag har stora möjligheter att få syn av en sämre hand. Citera
Nidson Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Jag brukar gå all in med nötterna vanligtvis. Eller med mellan- eller bottensettet på floppen (kanske även toptvåparen). Med stora drag också, typ färgdrag +stegdrag. Mot shortstackar kan jag tänka mig att gå all in med allsköns skräp, typ AK när floppen kommer rags, mellanparet, öppet stegdrag osv. Ibland valuebettar jag även överpar hårt (all in) på river om jag är sist och tala HU och känner mig säker på att fi inte har en bättre hand än topparet. Med tex AK kan jag gå all in för att isolera mig mot en fi om scenariot är så att jag raisar 4bb UTG+1, får två syner efter mig och BB går all in med 12bb. Om man inte misstänker att någon slöspelar KK eller AA passar det bra att trycka på i detta läge för att bli av med lägre par, och resultatet blir att man får massa döda pengar i potten och har bara kvar att krossa nissen i bb som tryckte med AJo. Det var några exempel. Citera
jackbalsam Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 AA, KQs och 97o. Posistion, pottstorlek, stackdjup osv självklart oväsäntligt. Citera
riosatiy Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Nä, frågan är när ni går all-in? Jag förstår inte vad ni experter gnäller på frågan för.. den är ju hur enkel som helst.. Svar: Jag går all-in när en situation uppkommer där det passar att gå all-in, efter att ha övervägt en hel del faktorer. Hoppas du är nöjd med ditt svar Spinner.. Väldigt informationsrikt. Citera
Totte Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 spelar ofta låga limits NL typ 0,1-0,2. Här gillar folk att gå all-in pre-flop med lite vad som helst och folk synar ibland med vad som helst också. Lönar det sig i längden att göra som de gör, gå all-in pre-flop med AA, KK, AK, QQ etc. Naturligtvis är jag favorit med AA mot vad som helst, men eftersom de synar all-in med händer som typ 77 eller QJ kanske det vore ide att gambla med premium-händer förutsatt att det inte sitter någon haj efter mig, eller?! Antag dessutom att vi bara är två med i potten... Det är oerhörd skillnad på att ställa in och att syna ett all-in bet. Att de ställer in med skräp betyder ju bara att du kan få bra betalt med dina premiumhänder. I en orörd pott hade jag aldrig ställt in med premium, mycket bättre att locka med 4-5bb och se fisken raisa (limp i tidig position funkar också bra). I en limpad/raisad pott kan du ställa in utan tvekan, ofta får du syn på denna nivån från skräphänder. Btw, varför anta att ni bara är två i potten ? Gäller scenariot bara när du ska gå AI från SB eller ? Citera
spinner Postad 20 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2006 spelar ofta låga limits NL typ 0,1-0,2. Här gillar folk att gå all-in pre-flop med lite vad som helst och folk synar ibland med vad som helst också. Lönar det sig i längden att göra som de gör, gå all-in pre-flop med AA, KK, AK, QQ etc. Naturligtvis är jag favorit med AA mot vad som helst, men eftersom de synar all-in med händer som typ 77 eller QJ kanske det vore ide att gambla med premium-händer förutsatt att det inte sitter någon haj efter mig, eller?! Antag dessutom att vi bara är två med i potten... Det är oerhörd skillnad på att ställa in och att syna ett all-in bet. Att de ställer in med skräp betyder ju bara att du kan få bra betalt med dina premiumhänder. I en orörd pott hade jag aldrig ställt in med premium, mycket bättre att locka med 4-5bb och se fisken raisa (limp i tidig position funkar också bra). I en limpad/raisad pott kan du ställa in utan tvekan, ofta får du syn på denna nivån från skräphänder. Btw, varför anta att ni bara är två i potten ? Gäller scenariot bara när du ska gå AI från SB eller ? Gillar inte att gambla och gå all-in på micro-limit när två eller tre tomtar är med... Det spelet ligger + - 0 för min del. Med två spelare handlar det ju bara om mig eller honom. "Sklansky och travhästarna om det säger dig nåt..." Citera
Reflection Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Många faktorer påverkar ditt beslut att spela handen som tex vilken typ av spelare man emot sig. Gäller naturligtvis alltid... Eller? Förstår inte vart du vill komma med sådana löljliga kommentarer. tyckte bara att det var intressant att höra lite hur folk och fisk resonerar. Utveckla eller var tyst. frågan är vem som behöver utveckla eller vara tyst? Nä, frågan är när ni går all-in? Du ska ju utveckla den frågan Citera
spinner Postad 20 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2006 Många faktorer påverkar ditt beslut att spela handen som tex vilken typ av spelare man emot sig. Gäller naturligtvis alltid... Eller? Förstår inte vart du vill komma med sådana löljliga kommentarer. tyckte bara att det var intressant att höra lite hur folk och fisk resonerar. Utveckla eller var tyst. frågan är vem som behöver utveckla eller vara tyst? Nä, frågan är när ni går all-in? Du ska ju utveckla den frågan vilket ju är gjort Citera
Reflection Postad 20 Januari , 2006 Rapport Postad 20 Januari , 2006 Många faktorer påverkar ditt beslut att spela handen som tex vilken typ av spelare man emot sig. Gäller naturligtvis alltid... Eller? Förstår inte vart du vill komma med sådana löljliga kommentarer. tyckte bara att det var intressant att höra lite hur folk och fisk resonerar. Utveckla eller var tyst. frågan är vem som behöver utveckla eller vara tyst? Nä, frågan är när ni går all-in? Du ska ju utveckla den frågan Kan du lägga ner nu? säg istället var du liraro vad du heter där. Jag säger aldrig nej till att spela mot en tomte. vilket ju är gjort Citera
natcv Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 Vet man att man har överläge och att den andra synar en all-in så går man all-in, annat vore ju dumt. Citera
Dannebragen Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Beror ju helt på om det är cashcame eller turnering.. När jag spelar turnering brukar jag spela så mycket skräp så när jag ligger på halva average går jag all in, förhoppningsvis dubblar jag upp och kan vara med i gejmet en stund... Jag använder mig av i stort sett alla par och allt med ess i:D (Jag brukar åka ut ganska tidigt) Citera
Steinmeyer Postad 10 Februari , 2006 Rapport Postad 10 Februari , 2006 Ett i min mening ganska intressant exempel. Satt på ett väldigt speciellt bord för någon dag sen. En spelare var en sån där totalidiot, inte en vanlig fisk, mer en sån där sjuk galning med obegränsade pengar. Han spelade otroligt knasigt, hans standard preflop-raisar var 15-20x bb. Synade med allt hela tiden. Han satt med 900$ på ett 1/2$ bord, där satt då också jag med ca 500$ och en annan spelare (kan kalla honom Bobbo) som verkade riktigt bra med ca 500$. Jag raisade 5x bb med AKs, puckot slår om till 50$ efter mig, Bobbo synar, de andra foldar och det går runt till mig. Jag vet att Bobbo endast synar puckot för att denne alltid raisar så, och att han själv förmodligen max har QQ. Då trycker jag in alltihop, jag vet att om Bobbo synar så är jag i underläge (han skulle nog knappt syna med KK, det skulle inte jag iaf), men det behöver inte vara med mycket. Hur som helst så la sig de båda. Det spelet var jag nöjd med, lite över ett halvt inköp i lösa foldpengar I vanliga fall skulle jag inte vara i närheten av att göra ett sånt spel, men om belöningen är stor och situationen speciell så kan man göra det. Citera
mowmow Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 When I go all in I either got nuts, or balls Citera
Pokemonn Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 All-in med bottenpar på floppen, eller om man ser att man kan få en runner runner stege på floppen. ALL-IN! Så spelar de stora proffsen, så det måste ju vara rätt. Citera
Recommended Posts