pozz2 Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Spelar en del MTT men oftast så kommer ja precis utanför pengarna. Spelar tight innan o då äter blindsen upp mig men vågar oftast inte chansa o åka,vilket ja oftast gör ändå. Pratar emot mig själv där men hur ska ja göra för att iaf ligga på mer än 5 BB när de närmar sig. ex. 100 betalda kom 105 20 betalda kom 21 45 betalda kom 52 osv osv Citera
Djens Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Jag tycker det låter som du växlar spelstil lite för sent. Det är ju när mörkarna går upp du msåte göra lite marginella grejer typ höja A3o ifrån CO och sånt... Citera
zinna Postad 28 Januari , 2006 Rapport Postad 28 Januari , 2006 ska finnas en artikel av john juanda om bubble play som ska va grym. om någon vet om den artikel finns nånstans nätet så får dom gärna länka till den Citera
pedro Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 Min erfarenhet är att man måste chansa bra mycket mer i mellannivåerna. Då jag började spela MTT så hamnade jag ganska ofta (relativt) ITM men oftast vid de första två prisnivåerna dvs kanske insatsen *1,5 eller 2. Detta är ju skojigt och man har iaf inte förlorat pengar men problemet är att det tar lång tid att spela en turnering och för att vinna säg 10E eller vad nu turneringen kostat så kan man istället satsa på CG och det går bra mycket fortare. Då jag börjar spela lite lösare och aggresivare vid mellannivåerna däremot så blev ju resultatet att man antingen får titta på och dricka kaffe alternativt att man faktiskt bygger en stack som kommer klara sig mot blindsen senare i turneringen. Här är det väldigt viktigt att ha en hyffsat stack då man kan stjäla enormt mycket (ingen vill ju bubbla precis som du) enbart för att man kan spela på stacken istället för korten. Men som sagt, personligen tycker jag att det är bättre att åka mitt i en turnering om man hade chansen att få en bra stack till vettiga odds jämfört med att spela safe hela vägen tills man inte kan skrämma någon och då oftast blir utblindad eller får syn av skräp från storstacken som klonkar vilt! Citera
MacDaddy Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Tycker inte det är värt att försöka komma precis ITM på MTT då det ofta bara ger mer lr mindre pengarna tebax. Citera
vetgirig Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Enkelt när du kommer under 10BB så är det ALL-IN eller fold spel som gäller. Dvs med mellanpar som 7or så skall du gå all-in direkt och lägre par än 7:or så slänger du handen direkt. För att syna för att träffa triss är dåligt spelat eftersom du kommer missa trissen för ofta får att sådant spel skall vara lönsamt. Du måste även tänka på att när blinds börjar bli höga så är det dags och börja stjäla blinds - dvs om ingen annan gått in så kan du höja med sämre starthandskrav för att försöka stjäla blindsen om du sitter i sen position. Dvs Ess högt räcker för att höja på knappen - Ess högt är nämligen bättre än en genomsnittshand. Tänk på att varje gång du stjäl blinds så får du tillräckligt för att betala dina egna blinds för de nästa 10 händerna - så om du kan stjäla blinds 1 gång per runda så kostar dig det inget att spela poker och du har då råd att vänta på de bra händerna. Citera
Recommended Posts