Plantinga Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Spelade en SnG denna morgon. Det är i början av turneringen och jag har ingen read på motståndaren. Dealt to Plantinga [ As, Ad ] Liamdog raises (60) to 60 onejayhawk folds. Plantinga raises (120) to 120 Har racketer, skulle kanske ha höjt 3x istället för 2x. Men vill ge de som är efter möjlighet till att återhöja. movaughn08 folds. GTP_32 folds. brbex folds. DDM_Maddog folds. austinespn folds. beaver66 folds. Liamdog calls (60) Han synar bara, sätter honom på två höga kort ev. mellanpar. ** Dealing Flop ** : [ Qc, 8d, 5c ] Liamdog checks. Plantinga bets (200) Ingen jätteorolig flopp. Men dock två klöver. Väljer att betta ut, och hoppas att motståndaren sitter på AQ, eller KQ. Potten är i det här läget 285. Är 200 ett för stort bet? Liamdog raises (425) to 425 Han höjer mig. Då har han antagligen antingen 55, KQ, 88, AQ, eller två klöver (varav de tre sista antagligen är troligast). Här är det antingen att lägga sig eller gå all in. Vad skulle ni gjort? Plantinga raises (365) to 565 Plantinga is all-In. Anser att det är för mycket i potten för att lägga mig, så jag går all in (Skulle dessutom bara haft 200 kvar om jag lagt mig). Rätt spelat? Och finns det något sätt jag skulle spelat handen för att inte hamna i samma otrevliga situation? Citera
psykologen Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Du kunde ha gått al in preflop men kan du väl själv lista ut. Visst fi hade väl ett set men det är inget du kan göra. Läs tidigare handanalyser. Jag tycker det kommer en liknande varje dag. Citera
minucci Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Höj lite mer preflop som du själv säger. Annars var väl det inte en så otrevlig position som du hamnade i. Jag hade spelat den likadant som du förutom höjningen preflop, 180 hade varit bättre. Finns ingen möjlighet att en fold är lönande där. Citera
Recommended Posts