Gå till innehåll

FLT - 88 blir överpar, turn parar bordet?


crillux

Recommended Posts

Jag har fortsatta problem med låga/mellan PP som jag tycker är svårspelade.

Som ni ser har jag postat, och har inga reads på motståndet.

 

Party Poker 0.50/1 Hold'em (8 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is MP1 with 8:club:, 8:diamond:. Hero posts a blind of $0.50.

UTG calls, 1 fold, Hero (poster) checks, 3 folds, SB completes, BB checks.

 

Flop: (4 SB) 7:club:, 5:spade:, 4:heart: (4 players)

SB checks, BB bets, UTG calls, Hero raises, SB folds, BB calls, UTG calls.

 

Svårt att sätta BB på någonting här, men jag vill ha information och hoppas få det av höjningen.

 

Turn: (5 BB) 7:heart: (3 players)

BB bets, UTG calls, Hero calls.

 

Bordet parar, men jag kan väl inte utgå från att någon har en 7 bara för det? Borde jag spela mera aggresivt här, eller borde jag lägga ner?

 

River: (8 BB) 2:club: (3 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets, BB calls, UTG folds.

 

Två checkar, och varför skulle jag bjuda på gratis showdown här? Beten känns självklar.

 

Final Pot: 10 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj preflop! Du får en höjning för halva priset och vill inte släppa in massor av överkort i onödan. Höjningen på floppen är bra då du antagligen har och vill skydda bästa handen. Vet inte riktigt vilken information du är ute efter och hur du tänkt använda den. Turn är såklart lite besvärande och jag tror att det är ok att syna ner istället för att höja. Värdebettet på rivern känns också ok då båda checkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj preflop, många av de bästa flopparna för din hand är precis sådana som framför allt mörkarna riskerar att träffa med händer de inte synar en raise med.

 

Ser heller ingen vettig information man kan få genom att höja floppen, däremot är det en ganska bra värdehöjning med överpar plus hålstege. Leder du inte har du nästan säkert redraws med hyffsat med odds.

 

Skulle nog faktisk även höja turn för att sedan ta en gratis showdown på river om jag inte förbättrar. Tycker dock att ditt spel är också helt ok.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största felet du gör i handen är att posta blind i MP. Det är ok att posta blind i CO 10-manna, annars bör du vänta tills blindsen kommer och verkligen inte posta i MP!

 

Vet inte om det är det största felet, att inte höja 88 preflop här är också rätt grovt men visst är det fel.

 

Exakt var det är lönt att posta är ganska svårbedömt och beror en hel del på bordskaraktären men min bedöming och den tumregel jag kör med är att posta i CO på bord med 7-10 spelare och (om jag missar CO) i MP3 med 9-10 spelare. Har man tålamodet för det så är det antagligen bäst att alltid vänta till CO på fullbord.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelar 2/4 och 3/6, och jag spelar mina, självklart beroende på spelet, men oftast på detta vis. Få spelare som som callat, kanske 3, given stor raise, precis som om man sitter på överpar. Är potten redan raisad av någon från sen position reraisar jag honom mkt, i hopp om att han foldar om inte annat, ihop om en någorlunda schysst flop. spela ut dem stenhårt, det betalar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största felet du gör i handen är att posta blind i MP. Det är ok att posta blind i CO 10-manna, annars bör du vänta tills blindsen kommer och verkligen inte posta i MP!

 

Jag håller med Bjorn_, det är ett större fel att inte höja här. UTG har ju ställt sig på bordet och ropat ut inför världen att han har bajs på hand.

 

Live ser jag inget fel alls i att posta i MP, eftersom det kostar bara en liten del av ett bet i slutändan. Online lär ingen lägga märke till att du sitter ut tills mörkarna når dig, så där gör det inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...