Hjort Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Självklart är det inget omoraliskt med chipdumpning kompisar emellan på det här sättet, men sajten måste ju iaf ges en chans att utreda händelsen innan man börjar med hotelser. Det är ju främst för användarnas säkerhet regeln finns. Jag tycker inte att vare sig siten eller användaren gjort något direkt fel. Däremot så var det ju hyffsat korkat av användarna att chipdumpa eftersom den potentiella nedsidan är rätt stor och vinsten inte är det. Skulle nog inte direkt tycka sämre om siten ifråga ifall han inte fick loss pengarna. Citera
Fido Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 "Hej! Min polare snodde ett kreditkort som vi tänkte länsa på ett bra sätt! Vi hade sånt jävla flax att det var 15 papp vi snodde från en kille! Weehhaaa! Tyvärr åkte vi dit när vi försökte tvätta pengarna. Rackarns. Hur ska jag nu få igenom min stöld? Hjälper det om jag försöker hota dom som följer reglerna?" Humm? Om du har en VETTIG anledning så hade du inte skrivit tråden här. Hade du haft en VETTIG anledning så hade du mailat till supporten och berättat. "Hej support, han var skyldig mig stash för en motorcykel, så han förde över så här, för ni har inte något sätt att föra över annars." Ni hade skickat in bevis på att du är du och han är han och kortet som satte in pegnarna är hans. Då hade supporten låst upp direkt, och du hade inte startat en tråd. Enda vettiga alternativen för att du INTE skulle göra så är att du 1) Är urbota korkad 2) Inte har rent mjöl i påsen Jag kan inte tänka mig att du inte kom på tanken att berätta hur det låg till. Alltså frågar du oss om du hur du ska skimma någons kort på en massa pengar. Lajbans! Citera
Hjort Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Fido, ta det lite lugnt med de förhastade slutsatserna. Citera
antfarmer Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 För att inte nämna att det inte finns något som helst moraliskt problem med att göra det. Det är bara sig själv man exponerar för någon risk. Öh....va? Det är ju inte riktigt sant. Du utgör ju även en stor potentiell risk för de bakomliggande banksystemen. Eftersom du är en stor potentiell risk så väljs alternativet fälla istället för att fria tills en utredning kan visa att den ekonomiska risken för sidan är reducerad till 0. mvh Ant Citera
Hjort Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 [Öh....va? Det är ju inte riktigt sant. Du utgör ju även en stor potentiell risk för de bakomliggande banksystemen. Ur mitt perspektiv exponerar jag dem inte för någon risk. Eftersom du är en stor potentiell risk så väljs alternativet fälla istället för att fria tills en utredning kan visa att den ekonomiska risken för sidan är reducerad till 0. Visst, den biten har jag inget problem med. Citera
gul_och_pank Postad 17 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Januari , 2006 Vi båda fick tillbaka pengarna. Citera
MrZingo Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Vi båda fick tillbaka pengarna. Tråkigt att höra att det gick så smärtfritt, hade ju hoppats att man kunde bli inblandad och få en procent Nej skämt åsido, grattis, gör inte om det nu bara Citera
Totenkopf Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Ni som inte säger att hot fungerar, må kanske ha rätt, men att gå från hot till handling kan hjälpa. Citera
Fido Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Fido, ta det lite lugnt med de förhastade slutsatserna. True. Förstår inte varför man inte gör det vettiga direkt bara? Varför hota innan man frågat? Har man inte gjort något malignt så kommer inte ett företag att lura dig. Förklara situationen så löser det sig. Har man inget att dölja så ska man inte agera som att man hade det. Då är risken stor att du inte kommer få tillbaka något. Edit: Skulle vara skoj att veta hur mycket pengar som tvättas via pokerbord! Citera
lnvincible Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Vi båda fick tillbaka pengarna. Bra, nu kan du säga ungefär hur mkt det rörde sig om? Citera
rockefeller Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Fattar inte hur man kan göra fel på en chipdump eller att nån kommer på en. Skulle ju inte gjort det själv, men om jag verkligen måste göra det hade det inte varit svårt att arrangera det lite snyggt så att det är troligt att man torskar pengarna som en spelare mot en annan spelare. Man sitter ju inte och satsar 90% av sin stack och sen foldar mot en spelare som man har en "koppling" till. Citera
NoSense Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Och rör det sig om stora summor som herr "gul_och_pank" pratade om, så lär ju raken vara en bamse till faktor att ta hänsyn till om man inte "orkar" använda dom rätta kanalerna för att göra en seriös transfer.. Citera
maglub Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 NoSense: någonsin hört om max rake, brukar inte vara många dollar för en hand. //magnus Citera
Carl_X Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Men om jag sätter mig med $40.000 på HU NL 200/400 och ställer in allt direkt och motståndaren vinner, skulle det då klassas som chipdumpning? Citera
maglub Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Tja, kanske. Eller kanske inte... Om du har samma efternamn som den du spelar mot, en e-mailadress som diffar på ett par bokstäver, bor på samma adress, spelar från samma IP (samma NAT:ade firewall hemma hos din polare), så JA. //magnus Citera
Carl_X Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Men om man nu ska göra en chipdumpning får man väl vara lite smart. Om man sitter på olika nät-adresser, olika e-postadresser etc, då finns det väl inte en chans på att man kan åka dit om man gör som jag skrev i mitt förra inlägg? Citera
Hjort Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Men om man nu ska göra en chipdumpning får man väl vara lite smart. Om man sitter på olika nät-adresser, olika e-postadresser etc, då finns det väl inte en chans på att man kan åka dit om man gör som jag skrev i mitt förra inlägg? Jag är rätt säker på att man måste vara väldigt uppenbar för att åka dit. Citera
maglub Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 Tja, scenariot: Ny användare, inget spel innan, obskyr e-mailadress och lägga hela rullen på $40k på första handen en halvtimme efter att pengarna dykt upp på pokerkontot. Det tycker jag de borde komma på rätt så enkelt. Men att med jämna mellanrum spela en vansinnes $40k-hand när man spelat på samma konto ett tag, vinner/förlorar $1k - $5 per kväll, då är det nog ganska så harmlöst. //magnus Citera
Recommended Posts