Gå till innehåll

Spyse REBOOT, grindar NL50.


spyse

Recommended Posts

Nya mål och lite annat, läs mer här.

Ja då har jag bestämt mig för att skriva dagbok.

Lite historia först.

Började lira poker med polarna i Maj 05, började lira på nätet Juli 05 (satte in $10 på ladbrokes), i början var det mest FL på ladbrokes men efter att ha vunnit ihop div pengar på freerolls och signup bonus så hade jag byggt ihop en BR på $300 som var fördelad på ca 5 siter.

 

Efter att ha kommit bra till i några MTTs så hade jag runt $550 på mina konton, tog ut $300, och satte in resterande $250 på Royal Card Club där jag lyckades komma två i en MTT och inkaserade $240 och plötsligt var jag uppe på $500 igen.

 

Nu spelar jag NL20 SH på Royal Card Club och har gjort så sedan början av Januari, anledningen till att jag valt att spela där är pga att jag får rakeback. Jag har planer på att gå upp i nivå till NL50 när jag spelat minst 10k händer på nuvarande nivå och har bankrulle för det.

 

Så vad är då målet med denna dagbok? Jo att utvecklas som spelare, få råd och kanske bygga upp ett nätverk med kontakter runt pokern. Kommer lägga upp många HH:n där jag vill ha råd eller bara raportera resultat. Om det dycker upp något inlägg från mig som inte har alls med poker att göra så bli inte förskräckt jag gör så ibland, kan ju inte vara bara poker här blir lite väl trist i längden.

 

Vad ska jag göra med mina pengar jag hoppas vinna?

Jag började plugga på komvux i Januari och för att slippa ta studielån så ska jag satsa på att klara mig på bidrag + poker, om det skulle knasa till sig rejält så har jag mina föräldrar som kan hjälpa mig.

 

Kalkyl:

Inkomster:

Studiebidrag 2400:-

Bostadsbidrag 800:-

Utgifter:

Hyra 3000:-

Räkningar och mat ca 3000:-.

 

En snabb räkning på detta gör att jag måste dra in ca 3000:- / mån på poker, detta innebär att jag måste dra in ca $400 / mån, eller $15 / dag (räknat med att jag har några poker fria dagar i månaden).

Jag har som mål att plussa $20 / dag och med ett mini krav på $15 / dag. Inga höga krav så dom borde inte vara alltför svåra att uppnå.

 

Är det kanske fel att vara så här resultat fixerad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 524
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lycka till!

 

Problemet kan vara att de gånger du snabbt vinner dina $20 så tänker du, jahapp nu har jag gjort mitt och slutar, medan de gånger det går sämre så sitter du och spelar timme efter timme för att hamna på plus. Isåfall blir minussessionerna längre och då man backar spelar man ofta sämre.

 

Dvs risken finns att du antingen vinner lite ($20) eller förlorar stort.

Sätt upp ett mål att du ska spela tex 3h per dag oavsett resultat (kan ju sluta om det går svinkasst) och ha pengamålet om ett sekundärt mål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Jag har som mål att plussa $20 / dag och med ett mini krav på $15 / dag.

 

Att måste vinna ett inköp om dagen kanske är lite hårt, för du någon statestik över ditt spel så du vet ungefär hur du ligger till?

 

Håller med P_kungen ovan annars, och lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till!

 

Problemet kan vara att de gånger du snabbt vinner dina $20 så tänker du, jahapp nu har jag gjort mitt och slutar, medan de gånger det går sämre så sitter du och spelar timme efter timme för att hamna på plus. Isåfall blir minussessionerna längre och då man backar spelar man ofta sämre.

 

Dvs risken finns att du antingen vinner lite ($20) eller förlorar stort.

Sätt upp ett mål att du ska spela tex 3h per dag oavsett resultat (kan ju sluta om det går svinkasst) och ha pengamålet om ett sekundärt mål.

 

Istället för att sätta upp något mål för dagen så väljer jag att spela i max 40 min sessioner, sätter på klockan och när den ringar ska jag sluta spela. Kanske plugga i 20 min för att sedan spela 40 min igen osv. Finns dock ett undantag från den här regeln och det är såklart om jag sitter på ett bord med grymt mycket värde då ska det mycket till innan jag flyttar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha bestämda resultat dag för dag är helt orimligt och framför allt är det dåligt för ens spel. Då är det bättre att spela efter satta tider även om detta också har sina nackdelar. Att lämna ett bra bord eftersom man har spelat sina förutbestämda 40 min är inte så himla bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst era åsikter om min resultat fixering så har jag ändrat mig och valt att räkna lite och sedan ändra tankesätt.

Jag plussar ca 11 BB/100 händer (detta är jag säker på att jag kan höja till 15-20 utan problem).

Låt säga att jag spelar 100 händer/h då plussar jag $2.2/h lite tamt, det skulle innebära att jag måste spela 10 h/dag för att plussa $20.

Om jag plussar 20 BB/100 händer så måste jag spela 5 h/dag.

 

Men självklart spelar jag flera bord och med två bord igång blir det 5 h resp 2,5 h. Alltså jag ska spela ca 3 h/dag med två bord igång, detta borde göra att jag plussar lagom.

 

Sedan har jag bestämt mig för att på Tisdagar (ledig från skolan då) även spela några SnGs och på helgerna spela ett par MTTs.

 

Tack för råden och lycko önskningarna, någon som har några andra saker som jag ska tänka på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart att ställa på floppen? När jag höjer pre och blir återhöjd så kan jag ju inte syna, vill ha in pengar i potten och dra ner på antalet limpare vid ev överkort på floppen.

 

Har inga reads på någon av dom eftersom det är 4:e handen vid bordet.

 

- spyse sitting in seat 1 with $19.70

- pysaok sitting in seat 2 with $30.40 [Dealer]

- galey1 sitting in seat 3 with $5.47

- Prank sitting in seat 4 with $12.75

- ELEG13 sitting in seat 5 with $27.30

- LaKeS sitting in seat 6 with $24.35

galey1 posted the small blind - $0.10

Prank posted the big blind - $0.20

** Dealing card to spyse: Queen of Diamonds, Queen of Clubs

ELEG13 called - $0.20

LaKeS folded

spyse raised - $0.80

pysaok folded

galey1 called - $0.80

Prank raised - $1.40

ELEG13 called - $1.40

spyse raised - $5.00

galey1 folded

Prank called - $5.00

ELEG13 called - $5.00

** Dealing the flop: Jack of Diamonds, 4 of Hearts, 4 of Diamonds

Prank checked

ELEG13 bet - $2.00

spyse went all-in - $14.70

Prank folded

ELEG13 folded

spyse mucks:

spyse wins $32.20 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska börja med en session och se hur det går, hade $622 på kontot innan dagens spelande började.

Känns som om det här är rätt tydligt för hur dagen hittils varit:

 

- bartboos sitting in seat 1 with $22.95

- polltrix sitting in seat 2 with $10.22

- spyse sitting in seat 3 with $22.75

- lisisimagen sitting in seat 4 with $21.15 [Dealer]

- Fredd3 sitting in seat 5 with $41.15

- jalle1818 sitting in seat 6 with $7.34

Fredd3 posted the small blind - $0.10

jalle1818 posted the big blind - $0.20

** Dealing card to spyse: Queen of Clubs, Ace of Diamonds

bartboos called - $0.20

polltrix called - $0.20

spyse raised - $1.00

lisisimagen folded

Fredd3 folded

jalle1818 folded

bartboos called - $1.00

polltrix called - $1.00

** Dealing the flop: 10 of Diamonds, 10 of Hearts, Queen of Diamonds

bartboos checked

polltrix checked

spyse bet - $2.50

bartboos called - $2.50

polltrix folded

** Dealing the turn: 4 of Diamonds

bartboos went all-in - $19.45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CG spelet funkar inte alls just nu av någon anledning, får inga kort, blir utdragen osv. Började dagen med en 1h session där jag vann en pott som var något att ha, backade $20 ganska exakt ett inköp inte mycket men då det kändes som inget funkade så slutade jag spela.. Antingen spelar jag dåligt eller så har jag helt enkelt otur, hur som helst ska jag pausa från CG ett tag, kanske blir några timmar eller några veckor får helt enkelt se hur det blir.

 

Istället för CG ska jag spela SnGs har då räknat ut att då jag har en ROI% på 27% så borde jag rent matematiskt spela ca 14 st $5+0.5 SnG per dag. 14 SnGs per dag är inte mycket, om man räknar med 20 min för varje och 2 bord i taget så blir det 7*20 = 2,5 h att spela inga problem här inte.

 

Kommer väl lägga upp några SnGs HH oxå och såklart resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu spelar jag NL20 SH på Royal Card Club och har gjort så sedan början av Januari, anledningen till att jag valt att spela där är pga att jag får rakeback.

Bonushoreri ger betydligt mer pengar på dessa nivåer. Rakeback ger ju bara delar av rake tillbaka medans vissa bonusar långt överstiger den rake du bidragit med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu spelar jag NL20 SH på Royal Card Club och har gjort så sedan början av Januari, anledningen till att jag valt att spela där är pga att jag får rakeback.

Bonushoreri ger betydligt mer pengar på dessa nivåer. Rakeback ger ju bara delar av rake tillbaka medans vissa bonusar långt överstiger den rake du bidragit med.

 

Vet du någon prima sajt som har en shysst bonus? Eftersom jag spelar MTT/STT/CG så får jag ju även rakeback på turneringsavgiften.

 

Dom sidorna jag sett med bonus brukar ha att man ska spela på minst NL50 men NL100 brukar vara vanligast och det är högt över min nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du någon prima sajt som har en shysst bonus? Eftersom jag spelar MTT/STT/CG så får jag ju även rakeback på turneringsavgiften.

 

Dom sidorna jag sett med bonus brukar ha att man ska spela på minst NL50 men NL100 brukar vara vanligast och det är högt över min nivå.

Om man har som mål att tjäna pengar kan man inte vara så inskränkt att man begränsar sig till ett nätverk.

 

Partypoker samt sidorna som tillhör det gamla Partynätverket har flera hundra dollar i sigups som enkelt clearas på NL$25.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har som mål att tjäna pengar kan man inte vara så inskränkt att man begränsar sig till ett nätverk.

 

Partypoker samt sidorna som tillhör det gamla Partynätverket har flera hundra dollar i sigups som enkelt clearas på NL$25.

 

Problemet är att jag inte tycker om party nå vidare, tycker prima är "skönt" kanske är en dum inställning men tror att jag spelar bättre om jag känner mig säker i klienten och nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat för dagen:

 

CG -$20

MTT: -$4.5

SnG: +$29.5

 

Resultat för dagen: +$5

 

Inte i närheten av dom $20 jag vill dra in per dag men det dras ner av CG så jag fortsätter spela SnG ett tag till för att se om jag blir mer sugen på CG senare.

 

SnG stats:

($2.5+0.25)

Antal: 4

Resultat: +$7.75

ROI: 70,45%

ITM: 75%

 

($5+0.5)

Antal: 19

Resultat: +$21.75

ROI: 20,81%

ITM: 68,42%

 

Som ni ser så knäckte jag på $2.5+0.25 medans det gick lite sämre på $5+0.5 men jag tror att det har med vana att göra, lite nybörjar nerver plus att motståndet är lite svårare på $5+0.5. Lyckades fö att komma etta 4 SnGs i rad vilket måste ses som bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte ta studielån och sen sikta på ditt mål inom pokern och uppnår du det så lägger du över det till ett seperat "Betala tillbaka CSN"-konto?

 

Annars tror jag du sitter på tankar som "Jaha, ja nu ligger jag 150 kr mindre än vad jag hade tänkt mig ... Får ringa mamma imorgon och spela ett par extra timmar ikväll!"

 

Uppnår du målet så stoppar du undan det som sagt in till sparkontot och plussar du mer än planerat så kan du ju börja bygga rulle för högre nivåer.

 

10k händer är ju inte överdrivet mycket och du är nog snart där och då är det fint med rulle till 0.25/0.50$!

 

Lycka till iaf!

MVH

//KF :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte ta studielån och sen sikta på ditt mål inom pokern och uppnår du det så lägger du över det till ett seperat "Betala tillbaka CSN"-konto?

 

Annars tror jag du sitter på tankar som "Jaha, ja nu ligger jag 150 kr mindre än vad jag hade tänkt mig ... Får ringa mamma imorgon och spela ett par extra timmar ikväll!"

 

Uppnår du målet så stoppar du undan det som sagt in till sparkontot och plussar du mer än planerat så kan du ju börja bygga rulle för högre nivåer.

 

10k händer är ju inte överdrivet mycket och du är nog snart där och då är det fint med rulle till 0.25/0.50$!

 

Lycka till iaf!

MVH

//KF :heart:

 

Jag har redan tagit lån hos CSN och det sög, massa ränta osv. Man behöver ju inte vara smart för att inse att jag genom mitt liv tjäner pengar på att inte ta lån, räntan ligger ju på ett par tusen/år och dom pengarna behåller jag gärna för mig själv.

 

Du har iof rätt i den mentala biten att "nu ligger jag minus måste plussa dubbelt imorgon" men det tror jag helt enkelt är en vane sak som måste arbetas bort.

 

Om rullen krymper eller växer spelar ingen roll ur ett kort perspektiv utan det är i det långa loppet som är det viktiga.

 

Lyckades missa att kolla på schemat igår och missade att jag började 10:45 och inte 08:15 som jag trodde så det blir lite morgon lir idag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgon liret gick dåligt, många utdragningar och dåliga kort. Här är en hand som jag funderar över, hur den ska spelas:

 

** Gardaia [Hold em] (20.00|40.00 No Limit - STT) Real Money

- NozioDK sitting in seat 1 with $1135.00 [Dealer]

- ryu1so4anko sitting in seat 2 with $940.00

- spyse sitting in seat 3 with $950.00

- baadsman sitting in seat 4 with $970.00

- ABeerboy sitting in seat 5 with $975.00

ryu1so4anko posted the small blind - $10.00

spyse posted the big blind - $20.00

** Dealing card to spyse: Ace of Spades, King of Diamonds

baadsman folded

ABeerboy raised - $75.00

NozioDK called - $75.00

ryu1so4anko folded

spyse raised - $200.00

ABeerboy went all-in - $900.00

NozioDK folded

spyse ??

 

Solklar re-raise pre men sedan när han ställer hur göra då? Har ju trotts allt en stark hand men då jag visat styrka genom att återhöja så måste han väl sitta på AA/KK? En tanke som slog mig är ju om han sitter med ett mellan PP och gör ett move mot mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick mindra bra idag på SnG spelet, var med om en massa bad beat och förlorade typ alla 50/50 situationer även dom flesta 60/40 (kändes det som iaf), lyckades dock klonka ut en AA med QJ efter att jag när vi var 3 spelare kvar och jag var chipleader ställt dom all-in med varje vettig hand ett tag.

 

Som ni ser var min ROI extremt dålig men det skyller jag på oturen ;) får se hur det går i morgon men jag har uppnått kravet för idag nämligen minst $15 plus. Imorgon när jag lirar ska jag ha mindre otur och få en ROI på 20-25% bara så ni vet.

 

Resultat:

(SnG $5+0.5)

Antal: 27 st

ROI: 11.11%

ITM: 66.67%

Vinst: $16.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kändes som en bluff, men jag kan ju inte vara säker, fi har en PFR på 9.1%, då borde han ha bettat pre med höga pp händder som skrämmer mig är QT/QT/AT.

 

Åsikter?

 

- TuttisKong1 sitting in seat 1 with $820.00 [Dealer]

- dani08 sitting in seat 3 with $850.00

- spyse sitting in seat 4 with $1640.00

- Kingfish50 sitting in seat 5 with $1630.00

dani08 posted the small blind - $20.00

spyse posted the big blind - $40.00

** Dealing card to spyse: 10 of Spades, 7 of Diamonds

Kingfish50 folded

TuttisKong1 called - $40.00

dani08 folded

spyse checked

** Dealing the flop: 5 of Clubs, 10 of Diamonds, 4 of Diamonds

spyse bet - $80.00

TuttisKong1 went all-in - $780.00

spyse....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan så att jag inte vill raportera från idag har gått grymt dåligt av någon anledning. Gissar på att det är lite oflyt och något mer, kanske lite mycket fancy play, skadad av HoH Vol.1. Var några händer all-in pre med KK mot AA, sedan satt jag med 74 på floppen T43 turn 4, åkte på en nit där mot K4. Tror att jag skulle klarat att iaf ligga +/-0 om jag spelat mitt A-game. Ska gå och lägga mig nu och tänka igenom vad jag gör för fel, skriva ner lite "regler" som jag ska försöka spela efter, lägger upp dom här imorgon och hoppas på kommentarer.

 

Jaja dagen dystra sifror:

(SnG $5+0.5)

Antal: 29

ROI: -21,75%

ITM: 42,86%

Resultat: -$33.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär hittat tillbaka till mitt spel, spelar mer diciplinerat, hittat blufflägen och när jag ska folda. Var inte heller med om alls lika många utdragningar idag, enda va i en $2+0.25 MTT där jag hamnade all-in i 6:e handen med KQ mot Q8 på floppen Q97 och vart utdragen. Spelade även ca 10 min CG där jag plussade runt $2.5 men dessa försvann ju i MTT:n jag spelade.

 

Dagens siffror

SnG $5+0.5

Antal: 13

ROI: 25.17%

ITM: 76.92

Resultat: +$18

 

Så en HH som jag skäms över, lägger upp den här så jag får lite skäll så jag inte gör om det, vadå mini-betta jag vill inte ha syn, ställ direkt.

 

- Sexy_Babe sitting in seat 3 with $710.00 [Dealer]

- spyse sitting in seat 4 with $1200.00

- The_Rose sitting in seat 5 with $2610.00

spyse posted the small blind - $160.00

The_Rose posted the big blind - $320.00

** Dealing card to spyse: 3 of Clubs, 3 of Diamonds

Sexy_Babe folded

spyse raised - $640.00

The_Rose went all-in - $2610.00

spyse folded

The_Rose mucks:

The_Rose wins $3570.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det suger verkligen hårt när man sätter honom på drag men fel drag eftersom jag aldrig skulle tro att han synar ner med inside. Enda felet av mig var väl att inte tvinga honom all-in på turn eller vad säger folket?

 

- FlashCash sitting in seat 3 with $1150.00 [Dealer]

- spyse sitting in seat 4 with $2720.00

- Niels91 sitting in seat 5 with $1070.00

spyse posted the small blind - $20.00

Niels91 posted the big blind - $40.00

** Dealing card to spyse: Jack of Diamonds, King of Hearts

FlashCash folded

spyse raised - $120.00

Niels91 called - $120.00

** Dealing the flop: Ace of Clubs, 8 of Clubs, 10 of Hearts

spyse bet - $200.00

Niels91 called - $200.00

** Dealing the turn: Ace of Hearts

spyse bet - $300.00

Niels91 called - $300.00

** Dealing the river: 9 of Diamonds

spyse bet - $500.00

Niels91 went all-in - $490.00

Niels91 shows: Queen of Diamonds, Jack of Clubs

Niels91 wins $2220.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...