spyse Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Floppar super nöten, hur extrahera pengar? Att syna på floppen är solklart för mig, helt klart en hand som ska slowspelas, fi har inte många möjligheter att dra ut mig. Men hur ska jag göra på turn? En höjning här efter fis mes bett borde nog jaga bort dom båda eftersom jag då kan representera 2 överkort som jagade. Att bara syna visst ger mig lite men inte mycket att bygga pott runt. Syna även här och sedan höja rivern? - eLVeLV sitting in seat 1 with $31.40 - NewtonRap sitting in seat 2 with $19.96 - thabbe sitting in seat 3 with $2.95 - spyse sitting in seat 4 with $20.90 - lisisimagen sitting in seat 5 with $17.59 [Dealer] - ABIGAN sitting in seat 6 with $5.00 eLVeLV posted the small blind - $0.10 NewtonRap posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to spyse: , thabbe called - $0.20 spyse called - $0.20 lisisimagen folded eLVeLV called - $0.20 NewtonRap checked ** Dealing the flop: , , eLVeLV bet - $0.80 NewtonRap folded thabbe called - $0.80 spyse called - $0.80 ** Dealing the turn: eLVeLV bet - $0.80 thabbe called - $0.80 spyse ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Tycker du ska slå om till ca $3 på floppen. Har någon av dem t ex floppat två par finns det många actiondödande kort som kan komma på turn. Försök bygga potten direkt så finns det en möjlighet att du dubblar upp mot eLVeLV... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonklar Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Att syna på floppen är solklart för mig, helt klart en hand som ska slowspelas, fi har inte många möjligheter att dra ut mig. Själv skulle jag va oroad för ett klöver på Turn. Tycker folk är så kära i sina färgade kort på micro, att en åtta hög färg är en farlig hand. Eftersom folk gillar att syna på micro och höjer för lite, tycker jag slöspel sällan lönar sig. Bättre att beta mellan 60-100% av potten hela vägen. Det kan va okej att slöspela på floppen, men jag skulle definitivt chansa på att nån träffade esset på turn och höja minst pott. Men det beror så mycket på motståndare och hur man spelat tidigare hur man ska göra i varje situation, att det nästan är omöjligt att säga vad som är mest EV+. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wizzo Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Att syna på floppen är solklart för mig, helt klart en hand som ska slowspelas, fi har inte många möjligheter att dra ut mig. Själv skulle jag va oroad för ett klöver på Turn. Tycker folk är så kära i sina färgade kort på micro, att en åtta hög färg är en farlig hand. Tror du missat att han sitter på straight flush Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Timmi Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Att syna på floppen är solklart för mig, helt klart en hand som ska slowspelas, fi har inte många möjligheter att dra ut mig. Själv skulle jag va oroad för ett klöver på Turn. Tycker folk är så kära i sina färgade kort på micro, att en åtta hög färg är en farlig hand. Tror du missat att han sitter på straight flush Tror du missat att han sitter på stege 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stridsman Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Att syna på floppen är solklart för mig, helt klart en hand som ska slowspelas, fi har inte många möjligheter att dra ut mig. Själv skulle jag va oroad för ett klöver på Turn. Tycker folk är så kära i sina färgade kort på micro, att en åtta hög färg är en farlig hand. Tror du missat att han sitter på straight flush Tror du missat att han INTE sitter på straightflush Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wizzo Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Hehe...ja ni har så rätt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 höj som fan redan åp floppen, är nån mer mä på turn? raisa som fan igen på turn... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Jag skulle vilja fastslå, en gång för alla, att det absolut största nybörjarmisstaget är att slowplaya sina händer postflop, SÄRSKILT på låga nivåer, och DEFINITIVT i multiwaypotter. Du har position. Du har en person som betar pott först in. Du har en person i mitten som synar. Du missar ENORMT mycket värde på att INTE slå om redan på flop! Med en monsterhand ska du tänka "hur får jag ut maximalt värde?" Svaret på den frågan är nästan aldrig slowplay, särskilt inte i multiwaypotter på dragvänliga bräden med kort som mycket väl kan ha träffat motståndarna. Din enda tanke, förutom KLONK, bör vara: "Hur får jag in maximalt mycket av motståndarnas stackar?" Svaret på den frågan är nästan aldrig slowplay. Svaret på den frågan, särskilt i position, är ofta att höja - gör en normal raise, till kanske 3 dollar. Troligtvis synar bägge. Då har du byggt en pott på 10 dollar redan till turn, synar en - sju dollar! På turn kommer esset - drar någon till nötfärgen, grattis! Har han fått TP+nötfärgdrag kommer han betala mycket. Har någon set - grattis! Han kommer tro att någon träffat esset eller tvåparet och betala mycket! Har någon hängt med på TPTK - grattis, folk på denna nivå släpper sällan TPTK! Förstår du var jag vill komma? Detta är ett generellt koncept (fan, ska nog svänga ihop en artikel om detta ikväll om jag orkar) som är OERHÖRT viktigt. Du har nu en pott på ca 3 dollar (nästan fem efter bet+syn). Hade du höjt floppen hade du haft en pott på 7-10 dollar (innan deras flopbetar). Samtidigt som du får in mer pengar i potten får du in en större procent av deras stackar vilket innebär att det är större chans att de kommer stoppa in en ännu större del (kanske hela) stacken på turn med en hand som du krossar, vilket i längden maximerar ditt EV något sjukt mycket! SLUTA SLOWPLAYA! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spyse Postad 16 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Att någon drar till färgen är inget jag oroar mig för alls, om någon sitter med den har jag otur och får betala av MEN av 8 möjliga till färgen så sitter han på två K3c, A4c, den "värsta" handen jag då kan möta är X4/9c då detta bara ger mig ett kort till att dra ut, men låt säga att fi sitter på A3c, dom gångerna 9 eller 4 i klöver kommer tar jag alla hans pengar, och dom gångerna en annan klöver kommer så tar han en del av mina, märker snabbt om han spelar färgen. Finns med andra ord ingen hand jag är rädd för, om någon får kåk, visst då har jag 2 outs att ta alla hans cash. Men skulle jag raisa redan på floppen? Kanske $2.5 ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Parre har redan svarat på den freågan... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Att någon drar till färgen är inget jag oroar mig för alls, om någon sitter med den har jag otur och får betala av MEN av 8 möjliga till färgen så sitter han på två K3c, A4c, den "värsta" handen jag då kan möta är X4/9c då detta bara ger mig ett kort till att dra ut, men låt säga att fi sitter på A3c, dom gångerna 9 eller 4 i klöver kommer tar jag alla hans pengar, och dom gångerna en annan klöver kommer så tar han en del av mina, märker snabbt om han spelar färgen. Finns med andra ord ingen hand jag är rädd för, om någon får kåk, visst då har jag 2 outs att ta alla hans cash. Men skulle jag raisa redan på floppen? Kanske $2.5 ? om fi har set/tvåpar så vill du verkligen inte se ett klöver till jamma floppen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Ja, förutom att alla kort som är klöver (utom färgstegklöverna) och som parar bordet är potentiella scarecards för dig så är de även kort som dödar action från sämre händer. Actiondödande kort, eller kort som förbättrar FI's hand, är enligt mig: Alla sexor (3), alla fyror (3), alla femmor (3), alla klöver utom 3c och 9c - som dock kan döda action (9-3=6), alla treor (undantaget att någon sitter på en sjua, tre kort till), alla sjuor (3), alla åttor (3). Om jag räknat rätt så är mer än halva leken kort som potentiellt kan antingen döda din action eller ge Fi en bättre hand än din. Nu kommer det inte alltid att vara så, men de gångerna det inte är så förlorar du enormt med EV på att inte höja flop! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spyse Postad 16 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Att någon drar till färgen är inget jag oroar mig för alls, om någon sitter med den har jag otur och får betala av MEN av 8 möjliga till färgen så sitter han på två K3c, A4c, den "värsta" handen jag då kan möta är X4/9c då detta bara ger mig ett kort till att dra ut, men låt säga att fi sitter på A3c, dom gångerna 9 eller 4 i klöver kommer tar jag alla hans pengar, och dom gångerna en annan klöver kommer så tar han en del av mina, märker snabbt om han spelar färgen. Finns med andra ord ingen hand jag är rädd för, om någon får kåk, visst då har jag 2 outs att ta alla hans cash. Men skulle jag raisa redan på floppen? Kanske $2.5 ? om fi har set/tvåpar så vill du verkligen inte se ett klöver till jamma floppen! Om det kom ett köver till skulle det inte para brädan såvida inte 4c kom och då skulle jag ha straight flush så det skrämmer mig inte. Eller du kanske menar att jag inte vill ha 3 klöver på bordet eftersom det kan döda alla action? Älskar att dina inlägg är så beskrivande och inte bara ett påstående som inte motiveras och som alla kan förstå eftersom det är så självklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Om det kom ett köver till skulle det inte para brädan såvida inte 4c kom och då skulle jag ha straight flush så det skrämmer mig inte. Eller du kanske menar att jag inte vill ha 3 klöver på bordet eftersom det kan döda alla action? Kommer ett klöver till saktar set/tvåpar ner rejält - actiondödande - eller så ger det någon en färg, vilket blir dyrt (om inte riggturnen 4c ger ngn nötfärg och dig färgstege vilket hände rätt sällan). Vidare så ger du nötfärgdrag/set/tvåpar infinita odds att köpa ut dig. Höj flop, höj turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Här är mina tankar om slowplay, sammanfattade i en liten artikel: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=315406#315406 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ralph247 Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Jag tycker du spelar den bra. Monster skall slöspelas, särskilt om det ligger drag ute. Dessutom, som du redan påpekat, har du outs mot både nötfärg och kåk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Jag tycker du spelar den bra. Monster skall slöspelas, särskilt om det ligger drag ute. Dessutom, som du redan påpekat, har du outs mot både nötfärg och kåk. Att dra mot tvåoutare har jag hört är ett säkert sätt att tjäna pengar i poker. Får jag be om en motivering till ditt påstående (såvida det inte var sarkastiskt menat)? Du har mig, en rad andra spelare, däribland Djens, iller och jacobmal som spelar på relativt höga nivåer (Djens lirar 1/2 eller 2/4, vet inte hur högt iller brukar spela, men jacobmal spelar iaf på 10/20+ vad jag förstått) som tycker tvärtom. Alltså skulle det vara intressant att höra en motivering om varför monster ska slöspelas? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 ralph var ironisk tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts