Bjorn_ Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Crypto £1/2 Hold'em (10 handed) Bordet normalt för denna site och limit (ca 28% ser floppen, genomsnittspott på 3-4 big bets). Ingen speciell read på BB. Preflop: Hero is MP3 with K 8 8 folds, Hero raises, BB calls Vare sig jag kör mixad eller ren stöldstrategi från SB så är det här normalt sett en höjningshand för mig. Rätt eller fel? Flop: K K A (4 SB) (2 players) Här får jag ju en riktigt tung träff. Frågan är bara hur man ska spela den för att få ut värde. Rent generellt vill man ju också spela även sina tunga träffar så att man får visst skydd för sina svaga händer, eller tänker jag fel där? Normalt sett gillar jag inte att slöspela men här är det kanske på sin platts? Frågan är inte direkt begränsad till denna hand utan mer generellt hur ni tycker man skall spela monsterträffar (säg T2P eller bättre) i mörkstöldslägen? /Bjorn Citera
riosatiy Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 hur du spelar dina monster beror ju på hur du spelar dina svaga händer och tvärt om. själv så spelar jag alla händer ganska aggresivt för det är min spelstil och har fungerat för mig såhär långt. jag skulle nog beta floppen och om han raisar skulle jag nog bara syna och försöka checkraisa turn. om han synar flopp betar jag turn. Citera
Saint_Bjorn Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Jag tycker absolut K8 är en raisehand i det läget. Har jag gått in med raise (går sällan in med bara en syn) så betar jag oavsett flopp. Får jag syn eller blir raisad får jag lita till min förmåga att läsa BB:s spel. Men jag tycker att det spelet funkat bra eftersom det i just sådana här situationer när man träffar tp eller bättre blir svårläst. Spelar du på liknande sätt så är det bara att beta ut och hoppas BB sitter med ett A. Synar/raisar BB kan du checkraisa turn, ett A synar förmodligen ner. Citera
Hjort Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Jag tycker man ska spara de tunga maskeringsträffar till situationer där motståndare har starkare HD än vad man själv har ur hans perspektiv (eg en 456-flopp eller liknande i samma situation), det här är ju i stort sett en autobet med bortåt 100% av din HD så det blir ju konstigt om du checkar det normala är ju att beta även en svag hand här. Antagligen kommer du ju nästan aldrig få särskilt mycket betalt här men det har du ju igen de gånger du foldar J-högt med 9s8s på samma flopp. En väldigt hattig pokerstoveuppskattning (förutsätter att din motståndare är rätt kass på att maskera, men försvarar med de flesta händerna och tar inte riktigt hänsyn till din balanseringsstrategi) av era respektive HD:ar ger att du i snitt har bortåt 70% equity på en sån här flopp och då blir ju en check väldigt konstig. Citera
Recommended Posts