crillux Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 I den här handen lurar jag främst på hur jag rent matematiskt ska värdera mina vinstchanser. Party Poker 0.50/1 Hold'em (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is CO with K:heart:, 9:heart:. 5 folds, MP3 calls, Hero calls, Button raises, SB calls, BB calls, MP3 calls, Hero calls. Limpar in, och tycker att det är självklart att syna höjningen då 3 stycken redan synat, och jag stänger rundan. Rätt eller fel? Flop: (10 SB) 2:heart:, Q:heart:, 7:heart: (5 players) SB checks, BB bets, MP3 folds, Hero raises, Button calls, SB folds, BB calls. Träffar färgen, och höjningen är väl självklar här? Turn: (8 BB) 5:heart: (3 players) BB calls $0.96 (All-In), Hero calls, Button calls. Här får konverteraren spader, men BB betar (o blir all-in). Med 4 hjärter på brädan känns det ju förstås lite obehagligt, men BB betade ju även floppen. Jag kan väl inte gärna lägga här? River: (10.88 BB) 8:diamond: (3 players, 1 all-in) Hero checks, Button checks. Här blir det också svårt tycker jag. Inte van att ha all-in-spelare med mig, och jag får ju inte bort BB med ett bet. Final Pot: 10.88 BB Jag tycker såna här händer är luriga. Man vill ju torska så lite som möjligt om Fi sitter på A:heart: här, men samtidigt kan man ju inte utgå ifrån att ässet är ute varje gång. Dessutom vill man ju få betalt när man har bästa handen. Tips och idéer mottages tacksamt. Citera
Svinto Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Fold på turn finns inte någonstans. Om du VET (har sett korten) att BB har Ah så kanske du kan folda. Men det är inte säkert att ens det är rätt. Jag hade antagligen höjt på turn också eftersom knappen gladeligen synade två kallt på floppen. På rivern måste du betta, allt annat är strängligen förbjudet. Du har bäst hand en klar majoritet av gångerna. I princip är det bara att försöka få in så många bets som möjligt till dess att något tyder på att en motståndare verkligen sitter på Ah. Då kan du lugna ner dig lite. Citera
Bjorn_ Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Preflop: Hero is CO with K:heart:, 9:heart:. 5 folds, MP3 calls, Hero calls, Button raises, SB calls, BB calls, MP3 calls, Hero calls. Limpar in, och tycker att det är självklart att syna höjningen då 3 stycken redan synat, och jag stänger rundan. Rätt eller fel? Det är ALLTID självklart att syna ETT bet till om du redan limpat, finns inget att fundera på oavsett om du stänger bettandet eller inte. Turn: (8 BB) 5:heart: (3 players) BB calls $0.96 (All-In), Hero calls, Button calls. Här får konverteraren spader, men BB betar (o blir all-in). Med 4 hjärter på brädan känns det ju förstås lite obehagligt, men BB betade ju även floppen. Jag kan väl inte gärna lägga här? Nej du kan absolut inte lägga här, inte en chans i helvete! Tycker att det är helt rätt att bara syna och hoppas på en overcall från knappen. Du har oftast bästa handen och då är det ju dumt att höja och ge knappen en chans att dumpa en hand som drar dött typ överpar eller TPTK. River: (10.88 BB) 8:diamond: (3 players, 1 all-in) Hero checks, Button checks. Här blir det också svårt tycker jag. Inte van att ha all-in-spelare med mig, och jag får ju inte bort BB med ett bet. Om BB har A så skulle du ju alldrig få bort honom med ett bet ändå och antagligen tvingas betala av ett eller två bets till. Tycker du ska betta för värde här, knappen hade med största sannolikhet höjt turn med nötfärgen och altså torde du vara näst intill garanterad att vinna sidopotten mot honom. /Bjorn Citera
crillux Postad 16 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2006 I princip är det bara att försöka få in så många bets som möjligt till dess att något tyder på att en motståndare verkligen sitter på Ah. Då kan du lugna ner dig lite. Men det är ju oerhört svårt att få någonting som tyder på Ah. Betar jag rivern och får en höjning emot mig så kan ju Fi kontrahöja med t ex Qh Vad jag menar är att om jag betar rivern och blir höjd så måste jag väl ändå syna? Citera
riosatiy Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 jag hade betat river.. och om han raisar hade jag t.om reraisat. bara att betala av om han har A i fixed limit. eftersom han visar inga som helst tecken på det på turnen. Citera
Svinto Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Vad jag menar är att om jag betar rivern och blir höjd så måste jag väl ändå syna? Ja, minst. Jag skulle nog trebettat i och med att knappen bara synade turn. Citera
crillux Postad 16 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2006 Och så här gick det: Final Pot: 10.88 BB BB has 8s Ah (flush, ace high). Hero has Kh 9h (flush, king high). Button has As Qc (one pair, queens). Outcome: BB wins 10.88 BB. Citera
Recommended Posts