thekid Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 http://onegoodmove.org/1gm/1gmarchive/002750.html#002750 Herregud vilken bra intervju. Själv tycker jag att Bill O´Reilly är sjukt läskig, brukar se the O´reilly factor när jag vill skrämma upp mig själv. Hur kan man ens tvivla på vem som är talkshowkung efter det här? (jag tycker iofs att Conan är roligast, men Letterman är fan kungen.) Citera
Staahla Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Letterman går att se, Conan jättesuger och Leno är roligast. Citera
thekid Postad 15 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2006 Haha ja colbert-inslaget hos conan var bra Citera
vetgirig Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Leno är den folkliga som går hem bland alla. Letterman och Conan brukar ha mera tänkande sketcher. Letterman är den mest intellektuella och tar med fler författare och politiker än de andra två. För mig är Letterman den det ger mest och titta på - inget går upp mot Dave i högform. Citera
Suron Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Leno vinner mycket på sin överlägsne sidekick Kevin. Grymt skön dialog mellan dem. Tycker dock att Jay har samma gäster för ofta. Tråkiga skådisar som verkar vara hans polare. Bättre med större variation och fler överrasskningar. Citera
Staahla Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Jag bommar alltid av efter Lenos och Lettermans monologer. Gästerna intresserar mig sällan hos någon av dem. Citera
TANDEMCYKELN Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Herregud vilken bra intervju. Själv tycker jag att Bill O´Reilly är sjukt läskig, brukar se the O´reilly factor när jag vill skrämma upp mig själv. Jag själv älskar jag O'Reilly och Foxnews. Alltid trevligt att få en annan syn på saker och ting än den som presenteras i svensk media. Citera
cafka Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 The Colbert Report för fan. The Daily Show! Jon Stewart är världsbäst på intervjuer. Citera
eurythmech Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Intervjun är fantastisk. Älskar när Letterman åker åttor kring sina intervjuobjekt. Tyvärr är det allt för sällan det är så öppet mål som med Bill O'Reilly Har Dennis Miller varit gäst hos Letterman någon gång? Citera
ziddax Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 helt underbar. o'reilly är verkligen en gris. Citera
thekid Postad 15 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2006 Herregud vilken bra intervju. Själv tycker jag att Bill O´Reilly är sjukt läskig, brukar se the O´reilly factor när jag vill skrämma upp mig själv. Jag själv älskar jag O'Reilly och Foxnews. Alltid trevligt att få en annan syn på saker och ting än den som presenteras i svensk media. Jag tycker den kristna högern i USA är skrämmande. Jag tittar på O´Reilly factor när jag vill få mig ett gott skratt, men sen sätter sig skrattet i halsen då jag inser att karln menar ju verkligen det han säger. Citera
TANDEMCYKELN Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Jag tycker den kristna högern i USA är skrämmande. Jag tittar på O´Reilly factor när jag vill få mig ett gott skratt, men sen sätter sig skrattet i halsen då jag inser att karln menar ju verkligen det han säger. Själv är jag varken kristen eller konservativ, men jag gillar O'Reilly ändå. Förmodligen beror det på att hans åsikter är så inverterade de PK-svenska som det över huvud taget kan bli. Den kristna USA-högern har några riktigt otäcka åsikter om t.ex. världens uppkomst, abort och en massa andra saker, som jag som ateist inte kan acceptera, men då denna fraktion är så extremt hatad av de flesta svenskar älskar jag den. Jag har alltsedan högstadiet älskat USA och det gör jag än. Förmodligen för att så många svenska politiker (och vanliga svenskar) hatar USA. Mina politiska preferenser är ju extremt liberala, så USA passar ju inte in där. Men bara det faktum att jag står ensam mot en stor folksamling svenskar med PK-åsikter gör mig överlycklig. Citera
Hjort Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 The Daily Show! Jon Stewart är världsbäst på intervjuer. Äh, Colbert skulle lätt naila honom. För övrigt så är jag rätt säker på O'Reilly är betydligt mer höger än han är kristen (I vart fall i relation till de amerikanska politikerna som är rejält religiösa). Praktiskt taget alla som tar sin religion på allvar framstår ju för övrigt som lite galna med våra mått mätt då vi ju i stort sett är det mest sekulariserade landet i världen (eller i vart fall jäkligt högt). Citera
Svinto Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Mycket underhållande intervju. Inte lika lätt för Bill när han varken kan klippa av den han pratar med eller har publiken på sin sida. Gillar Letterman skarpt. Citera
dropbass Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Det som stör mig med mest med O'Reilly är att han totalt dissar sina gäster (läs offer). Han har sina åsikter, fine, men då får han fanimig låta andra framföra deras oxå. Citera
Jennez Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Mycket bra intervju. Jag undrar dock vad låten som spelas under O'Reillys entré heter. Någon som vet? Citera
cafka Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 The Daily Show! Jon Stewart är världsbäst på intervjuer. Äh, Colbert skulle lätt naila honom. För övrigt så är jag rätt säker på O'Reilly är betydligt mer höger än han är kristen (I vart fall i relation till de amerikanska politikerna som är rejält religiösa). Praktiskt taget alla som tar sin religion på allvar framstår ju för övrigt som lite galna med våra mått mätt då vi ju i stort sett är det mest sekulariserade landet i världen (eller i vart fall jäkligt högt). Heeey, Colbert är ju Stewarts gamla vapendragare. Or should I say SIDEKICK? Men rota fram Stewarts intervjuer med O'Reilly. Mannen är suverän på att behålla den där goda tonen som lätt försvinner när andra, likt Letterman, försöker intervjua en sociopat i en alldeles för dyr kostym. Citera
Hjort Postad 16 Januari , 2006 Rapport Postad 16 Januari , 2006 Heeey, Colbert är ju Stewarts gamla vapendragare. Or should I say SIDEKICK? Jag har sett typ 2 års sammanlagda Daily Show, så jo det har jag märkt. Jag tycker bara att Jon är alldeles för snäll och för lite storhetsvansinnig. Han saknar både i truthiness och att känna nyheterna på tittarna. Citera
Nick_the_Swede Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Conan o' Brien är ca 400 miljoner gånger bättre än Letterman, som i sin tur är ca 47 ggr bättre än Leno. Citera
LOVEBOAT Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Va? Kollade vi ens på samma klipp? Om nån vann den där debatten var det Bill O'Reilly, hands down. Hur kan ni säga att Letterman vann? Herregud. Edit: Och jag får tydligen medhåll från vänster också: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,758457,00.html Citera
stitchio Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Va? Kollade vi ens på samma klipp? Om nån vann den där debatten var det Bill O'Reilly, hands down. Hur kan ni säga att Letterman vann? Herregud. Edit: Och jag får tydligen medhåll från vänster också: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,758457,00.html Sen när börjar dom skriva något somhelst viktigt? Han verkar mest nöjd och tycker han e jävligt häftig för att aftonbladet pyntar för han i New York. Citera
LOVEBOAT Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Ja min åsikt är inte baserat på hans. Om du tänker själv inser du nog också att O'Reilly vann debatten, om man ens kan kalla det för det. Alla som objektivt granskar det inser att så är fallet. Uppenbarligen är nästan alla här duperade av Aftonbladet och övrig svensk media, men så fort nån pejstar en länk därifrån som inte handlar om hur dumma de är i USA så blir tidningen påhoppad. Zzz. Citera
stitchio Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Ne visst, kanske knappast kan kalla det debatt, dom höll ju sig inte till något speciellt ämne, orkar inte lyssna så noga. Då är det bättre när John Stewart besöker debattprogrammet Crossfire och klagar på progammet så mkt att dom lägger ner det kort där efter. Citera
eurythmech Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Ja min åsikt är inte baserat på hans. Om du tänker själv inser du nog också att O'Reilly vann debatten, om man ens kan kalla det för det. Alla som objektivt granskar det inser att så är fallet. Uppenbarligen är nästan alla här duperade av Aftonbladet och övrig svensk media, men så fort nån pejstar en länk därifrån som inte handlar om hur dumma de är i USA så blir tidningen påhoppad. Zzz. Hur vågar du påstå att min uppfattning av intervjun är färgad av Aftonbladet eller annan svensk media? Bill inleder med att fjanta sig om hur man "inte får" önska någon god jul längre, och framstår som en världsfrånskild högertomte, sedan är det bara downhill. Jag har svårt att se honom ha en enda poäng under hela intervjun och Letterman har förvisso ett enkelt jobb att få honom att framstå som en idiot, men han lyckas ändock väl... Citera
Recommended Posts