Viridis Postad 14 Januari , 2006 Rapport Share Postad 14 Januari , 2006 Jag har spelat SNG'er på Partypoker ett tag med blandat resultat. Det har varit i 10-30$-klassen. Är detta en bra site för SNG eller tycker ni andra att nån annan är bättre. Har hört en del som tycker Pokerstars är bättre då de har en lite försiktigare Blindstruktur. Vad säger ni som spelar där? Och vad säger ni som spelar SNG på andra ställen? Vilket är bästa siten? *Flytt till Onlinepoker - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 14 Januari , 2006 Rapport Share Postad 14 Januari , 2006 Sök på tidigare trådar. Jag spelar 30-100 på Stars. Det är bitvis ganska tufft motstånd med väldigt aggresiva motståndare. Men strukturen är 10 gånger bättre än på Party. Där kan man ju bara typ spela en hand innan man är tvunget att gå all in hela tiden. Stars pch Party är de enda rum mig veterligen där man kan multitabla SNGs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 15 Januari , 2006 Rapport Share Postad 15 Januari , 2006 Jag tycker strukturen på Party är typ 100 gånger bättre än den på Stars. Visst leder den till att man inte får fippla runt lika mycket med finlir, men och andra sidan kan man spela 50% fler tävlingar i timmen och så mycket högre ROI kan rimligen inte en långsammare struktur ge. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kotoryu Postad 15 Januari , 2006 Rapport Share Postad 15 Januari , 2006 Svaret är alltså att det beror på varför man spelar. Vill man spela mycket poker, eller vill man maximera sin inkomst per tidsenhet. Flera på en gång eller en i taget. Et cetera. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 15 Januari , 2006 Rapport Share Postad 15 Januari , 2006 Jag tycker strukturen på Party är typ 100 gånger bättre än den på Stars. Visst leder den till att man inte får fippla runt lika mycket med finlir, men och andra sidan kan man spela 50% fler tävlingar i timmen och så mycket högre ROI kan rimligen inte en långsammare struktur ge. Jaha. Konstigt. Det ju inte så att Stars bara har en struktur. 5 min turbo liknar Partys. De är jävligt populära. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikey Postad 15 Januari , 2006 Rapport Share Postad 15 Januari , 2006 Tycker också att Stars har överlägsen struktur jämfört med Party. Jag vill gärna spela poker, och då föredrar jag en struktur där skicklighet har större edge. Men det är ju bara en personlig åsikt, och det finns nog många som tycker som Hjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 15 Januari , 2006 Rapport Share Postad 15 Januari , 2006 Kan bara hålla med Hjort. Party är överlägset i utbud och möjlighet till $ / h. De flesta SnG-spelare hamnar där så småningom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thebeater Postad 15 Januari , 2006 Rapport Share Postad 15 Januari , 2006 Kan bara hålla med Hjort. Party är överlägset i utbud och möjlighet till $ / h.De flesta SnG-spelare hamnar där så småningom. Rätta mig om jag har fel, men Party har inga NL 5 manna va? Inte på lägre nivåer iaf... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 15 Januari , 2006 Rapport Share Postad 15 Januari , 2006 SnG? Näe. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 15 Januari , 2006 Rapport Share Postad 15 Januari , 2006 Strukturen på B2B spöar Party och Prima lätt! Vad är skillnaden? -Jo, i början med 10-8 spelare så hinner man med ungefär lika många händer per level, ca 10 även på B2B. Ibland kanske bara 8 om någon sitter och sover eller multitabblar onödigt långsamt, men ibland upp till 12 per level. Men sen när några "idioter" försvunnit på B2B och det är 5-7 kvar går det att hinna med 15-20 per level och med 2-4 kvar så... ja, vart jag vill komma är att det är mycket mindre lotto på B2B än på Party och Prima. När det är dags för HU på B2B är blindsen oftast bara 75/150 eller max 100/200 och dom är klara alltid på 200/400 (jag har bara spelat 2 av 80 som blindsen varit högre än 200/400 vid HU på B2B). På Party och Prima är blindsen ofta 250/500 redan vid 3 spelare och det händer att dom f*n är 500/1000 vid HU. = Party och Prima är Lotto! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nick_the_Swede Postad 15 Januari , 2006 Rapport Share Postad 15 Januari , 2006 Det beror väl på vad man är ute efter, men är man ute efter att tjäna, säg, $20+/h så enkelt som möjligt är det Party. Multitabla $20+2 eller $30+3 och spela tight i början och sno en massa blinds på nivå 4 och senare. Man behöver inte ens vara särskilt bra på poker, huvudsaken är att man förstår SNG-strategi. Lotteri? Tja, kanske det, men med oddsen till din fördel om du spelar strategiskt korrekt. Nu vill jag inte påstå att vem som helst kan gå till $20/h från ingenting över en natt, men nästan vem som helst kan förstå ungefär hur man bör spela i Party SNG:s med lite studier och träning. Det är bra mycket lättare att ha +EV där än i cash games eller i turneringar med långsammare struktur. Vill man spela ordentlig postfloppoker, utveckla sitt spel etc. är det inte Party. Stars är okej, andra siter har jag ingen koll på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
carl_nica Postad 15 Januari , 2006 Rapport Share Postad 15 Januari , 2006 Den sidan som jag tycker ger bäst spel är Pokerroom (Eurobet, betsson m. fl.) Man börjar med 1500 och blindsen höjs väldigt långsamt. Det blir bra spel men en 10-manna turnering tar oftast 1 timme och tjugo minuter, till skillnad mot partys ca 50 minuter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts