PhantomJoker Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Mina arbetskollegor fick höra att jag spelade poker i början av min anställning, folk frågade ibland hur det gick å då svarade man i ärlighetens namn om man vunnit ett par tusenlappar eller förlorat. Tiden gick och ingenting verkade konstigt.. Sen helt plötsligt fick jag veta att jag fått kicken och måste gå med omedelbar verkan, jahopp tänkte jag.. Det berodde på att de helt enkelt inte behövde min arbetskraft mer, så jag sökte efter nytt jobb och fick det inom samma företag fast i en annan byggnad och under annan chef, men dagen innan jag skulle börja ringer den nya chefen för att tala om att hon fått ett mail av min gamla där det stod att jag hade ett allvarligt spelberoende och att hon misstänkte att jag satt och spelade på jobbet, och att min nya chef skulle vara varsam.. Jag hade naturligtvis inte spelat på jobbet utan bara haft en kollega med samma intresse, och de andra kollegorna drog egna slutsatser. Så prata inte ens om poker på era arbetsplatser! För jag misstänker att det var därför jag fick sluta på första stället. Kul va?..... Citera
t3h_h4x0r Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Haha så går det när man är spelberoende. Förnekelse är det första stadiet. Citera
Kwejk Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Jag har ju lite svårt att tro att man får kicken så kvickt utan en fråga eller varning innan, många pratar väl poker på sina jobb utan problem. Men vad vet jag. Chefen kan ju ha varit ett UFO. Citera
PhantomJoker Postad 14 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2006 Ja.. det var helt otroligt.. jag var ruggigt nära på att anmäla henne för olaga förtal, men det kan jag väl inte göar.. vad vet jag =) Sen fick jag ju en annan anledning till varför jag fick sluta, men nu har jag ju förstått att dem trodde jag satt å spelade bort hela arbetstiden på poker.. Fanns några riktigt oroliga mödrar på det jobbet som hela tiden satt och sa "Men gud.. poker är ju så farligt och dittan och dattan".. Så hörde dom väl när jag och kollegan berättade bad beats historier för varandra "Så torskade jag 2000 på par i damer..." Et c =) Då sprang dem till chefen och berättade hehe.. så kan det gå! Citera
garpen Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Chefen kan ju ha varit ett UFO. Känns som det rimligaste Citera
TANDEMCYKELN Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Jag har ju lite svårt att tro att man får kicken så kvickt utan en fråga eller varning innan, många pratar väl poker på sina jobb utan problem. Det låter som om det ligger någonting annat bakom, men som inte kommer fram här. Citera
PhantomJoker Postad 14 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2006 Jag har ju lite svårt att tro att man får kicken så kvickt utan en fråga eller varning innan, många pratar väl poker på sina jobb utan problem. Det låter som om det ligger någonting annat bakom, men som inte kommer fram här. Jag jobbar på hotell och som dom sa "Pga den dåliga beläggningen måste du tyvärr sluta här på fredag.." ungefär.. så då gick jag till ett annat hotell under samma ägare.. Har jobbat där förut och känner den chefen jättebra.. Så det var inga problem att hoppa in där.. Citera
Recommended Posts