crillux Postad 14 Januari , 2006 Rapport Share Postad 14 Januari , 2006 Det här är en hand jag tycker är otroligt svårspelad. Möjligen är jag bara okunnig, men jag tar gärna emot kommentarer på den här. UTG är en mycket aggresiv spelare, som verkar älska att höja med ett stort spektrum av händer. Party Poker 0.50/1 Hold'em (7 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is BB with 9:diamond:, 5:heart:. UTG calls, MP1 calls, 2 folds, Button calls, SB completes, Hero checks. Flop: (5 SB) 2:club:, 5:club:, 2:diamond: (5 players) SB bets, Hero calls, UTG raises, MP1 folds, Button calls, SB calls, Hero calls. Lågt tvåpar, men förhoppningsvis väl dolt eftersom jag ännu bara checkat. Eftersom jag vet att UTG spelar aggresivt så sätter jag honom inte på ett högt PP här. Han kan mycket väl ha ett drag till flushen. Borde jag låtit bli att syna när han höjer? Turn: (6.50 BB) 9:spade: (4 players) SB bets, Hero calls, UTG calls, Button calls. Det här tycker jag är svårt. Har någon ett högt PP ligger jag efter, och likaså är det illa om någon sitter på en nia med bra kicker. Hur göra? Jag sparar på resten så länge... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 14 Januari , 2006 Rapport Share Postad 14 Januari , 2006 De flesta höjer inte med 66-99 o relativt många inte ens med TT(beror på position oxå förstås hur man gör) så de kan enkelt ha ett överpar på floppen. Jag skulle varit misstänksam mot att det är 4st i en pott där det finns ett par på bordet. Antar att detta är fixed limit så alla calls behöver inte betyda mkt. Som jag ser det, 2st iaf har följande händer: flushdrag, högre par än 5 i pocket lr 2 höga kort(UTGs mest troliga hand). Möjligt dock att SB har en open/end str. Men frågan är skulle 3st va kvar på turn efter en raise/reraise situation om ingen har 2an. Har dock svårt o se att sb skulle betta triss i första position o UTG raisa en odåld triss, sånt gör man på turn/river när det kostar. Och vad har rackarn button som sett ett bett/raise o sen callat. Finns 2 händer o frukta. A2 och TT, resten av händerna som slår dig är raise händer för 90%. Som jag ser det är du i mkt bra poss. SB kommer inte betta turn då han ej reraisa utan det kommer UTG göra. HAr då button/sb en hand så reraisar han vilket gör att du kan baila efter att ha sett ett bett/raise utan att behövt lägga in några pengar. Va glad att du inte lirar NL när du ser ett sånt här spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lethe Postad 14 Januari , 2006 Rapport Share Postad 14 Januari , 2006 Jag foldar vanligtvis floppen här. Med fem spelare i handen kommer den med absolut största sannolikhet gå till showdown, och om du som av ett mirakel har bäst hand nu så har du det inte vid showdown. Om jag skulle spela skulle jag höja floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts