Gå till innehåll

Med hur mycket ska jag börja?


greger

Recommended Posts

jag har spelat mina home games nu ett tag och vunnit endel av diverse tomtar, jag har också spelat lite play money och jag tänkte nu kanske prova att spela med lite ricktiga pengar på internet.

 

min fråga är då hur mycket pengar ska jag sätta in för att kunna få en bra start vilka blinds ska jag spela

 

ni får gärna tipsa om vilka spel sidor ni tycker är bra och om ni har några andra tips.

 

misstolka mig inte , jag är inte helt en nybörjare men jag har alldrig spelat om pengar på internet förut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min fråga är då hur mycket pengar ska jag sätta in för att kunna få en bra start vilka blinds ska jag spela

 

Hur mycket du skall sätta in - se till att du maximerar din uppsigningsbonus på aktuell sajt.

 

Hur högt du skall spela - personlig smak och riskbenägenhet.

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min fråga är då hur mycket pengar ska jag sätta in för att kunna få en bra start vilka blinds ska jag spela

Så pass att du maxar bonus och har så att du kan spela en eller två rejäla minussessioner på siten. Utöver det spelar det ingen större roll.

 

Angående vilken nivå du bör börja på så är ju det jättesvårt att säga eftersom du säger att du lirat en hel, men inte hur mycket och hur högt. Ett bra ställe att börja på är i vart fall de lägsta no-limit hold'em-borden eftersom de är väldigt enkla att slå och kan vara ett bra ställe för att komma till rätta.

 

Vilken nivå du bör spela på i största allmänhet beror ju på hur bra du är, hur mycket pengar du har, vilken månadsinkomst du har och hur risktolerant du är.

 

Om du är ny så tycker jag väl inte att du ska spela med mer än runt en dagsinkomst på en gång tills du själv kan avgöra sådana här saker bättre.

 

ni får gärna tipsa om vilka spel sidor ni tycker är bra och om ni har några andra tips.

24hpoker gillar jag. Annars är Paradise Poker ett ställe jag hänger rätt mycket på.

 

Favoritspelen är väl för tillfället PLHE, seven card stud hi/lo, PL sökö. NLHE har varit mitt brödspel i mer än ett år nu och är i min mening det spel som är enklast att slå på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NLHE har varit mitt brödspel i mer än ett år nu och är i min mening det spel som är enklast att slå på nätet.

 

Har fått för mig att de verkliga tomtarna sitter på låga FL-bord men de kanske sitter i lika hög utsträckning på de låga PL- och NL-borden? Att dåliga spelare snabbare gör av med sina pengar och försvinner bort. Möjligt att det dock fylls på snabbare än vad en duktig NL-spelare hinner fjälla ? :)

 

Bloop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått för mig att de verkliga tomtarna sitter på låga FL-bord men de kanske sitter i lika hög utsträckning på de låga PL- och NL-borden?

Mitt intryck är att $25NL och $50NL är tomtigare än motsvarande fixlimit, detta eftersom tomtarnas misstag är större där. I fixlimit är det ju visserligen ett större misstag att limpa med T8s än i no-limit, men det är ett enormt mycket större misstag att på rivern syna all-in med TP utan kicker i no-limit än vad det är att syna en höjning med samma hand i fixlimit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det att misstagen straffas hårdare borde göra att det i genomsnitt blir mindre fisk kvar men i NL räcker det kanske med ett par eller en enda som man kan ta pengarna av för att det skall vara riktigt, riktigt lönsamt. Spelar som nybörjare FL 0.25/0.50 på 24h och där är det inte ovanligt med 10-bord som har 75% till floppen i genomsnitt. A-A knäcks ju rätt ofta i den miljön :)

 

Bloop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...