Gå till innehåll

Med hur mycket ska jag börja?


greger

Recommended Posts

jag har spelat mina home games nu ett tag och vunnit endel av diverse tomtar, jag har också spelat lite play money och jag tänkte nu kanske prova att spela med lite ricktiga pengar på internet.

 

min fråga är då hur mycket pengar ska jag sätta in för att kunna få en bra start vilka blinds ska jag spela

 

ni får gärna tipsa om vilka spel sidor ni tycker är bra och om ni har några andra tips.

 

misstolka mig inte , jag är inte helt en nybörjare men jag har alldrig spelat om pengar på internet förut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min fråga är då hur mycket pengar ska jag sätta in för att kunna få en bra start vilka blinds ska jag spela

 

Hur mycket du skall sätta in - se till att du maximerar din uppsigningsbonus på aktuell sajt.

 

Hur högt du skall spela - personlig smak och riskbenägenhet.

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min fråga är då hur mycket pengar ska jag sätta in för att kunna få en bra start vilka blinds ska jag spela

Så pass att du maxar bonus och har så att du kan spela en eller två rejäla minussessioner på siten. Utöver det spelar det ingen större roll.

 

Angående vilken nivå du bör börja på så är ju det jättesvårt att säga eftersom du säger att du lirat en hel, men inte hur mycket och hur högt. Ett bra ställe att börja på är i vart fall de lägsta no-limit hold'em-borden eftersom de är väldigt enkla att slå och kan vara ett bra ställe för att komma till rätta.

 

Vilken nivå du bör spela på i största allmänhet beror ju på hur bra du är, hur mycket pengar du har, vilken månadsinkomst du har och hur risktolerant du är.

 

Om du är ny så tycker jag väl inte att du ska spela med mer än runt en dagsinkomst på en gång tills du själv kan avgöra sådana här saker bättre.

 

ni får gärna tipsa om vilka spel sidor ni tycker är bra och om ni har några andra tips.