Gå till innehåll

NLT - SnG, bra draghand möter all-in


solat

Recommended Posts

5 euro sng första handen, blinds 15/25 startstack 1000. Sitter utg+3 och får A-Js i hjärter. Gillar att limpa med den handen. Om ingen höjer och det kommer ess brukar J-kckern räcka ganska långt.

 

Jag och 3-4 till limpar och floppen kommer Qh 10 xh, det checkas fram till mig och jag betar drygt halv pott varpå killen efter mig ställer in och resten foldar.

 

Känns som ett totalt tomtebet. Grabben är förmodligen en sån där galning som gamblar i början och hoppas på att få mycket chips i början. Jag har massa outs. 9 hjärter, 3 kungar och kanske även de tre kvarvarande essen.

 

Vad tycker ni, syna? har han bara par är jag ju favorit annars knapp dog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solklar syn, en 50/50 vinenr du den har du stor chans att ta hem allt.

 

Du har 9+3 outs (räknar bort A) vilget ger dig 12 st på två gator blir det 48,5% (har för mig att det är det iaf) chans att träffa något av dom. Sedan kan vi kanske säga att det är 50/50 channs att ditt A är en out då har du totalt 13,5 outs vilket gör dig till knapp favorit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker problemet med den här handen är att du måste syn en allin, jag vill hellre pusha med sådan här händer, pga fold equity. Jag säger inte att jag inte hade synat, för de hade jag alldeles säkert gjort. Men dina vinst chanser minskar ganska mycket när du måste syna.

Sen hade inte jag limpat handen, men de är väl upptill var och en...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i MTT ä det solklar syn, alla 50/50 ä det bara dega in o hoppas att just idag ler frufurtuna mot en men i sng:S handlar det om procenten. Man ska ligga runt 40% itm för att gå plus o det blir svårt om man går allin i 50/50 situationer.
Jag är ingen hejare på matte eller någon erfaren Sit & Go-spelare men jag skulle upskatta att risken är värd att ta då du med en dubbelt så stor stack som alla inför andra handen ökar dina chanser att hamna ITM rejält. Samt att chanserna för vinst de gånger du väl hamnar top tre ökar ännu mer.

 

Någon som har siffror på sitt spel eller gott minne kanske kan uppskatta närmare huruvida det är +EV att ta en 50/50 första handen om man ligger på 40% ITM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i MTT ä det solklar syn, alla 50/50 ä det bara dega in o hoppas att just idag ler frufurtuna mot en men i sng:S handlar det om procenten. Man ska ligga runt 40% itm för att gå plus o det blir svårt om man går allin i 50/50 situationer.
Jag är ingen hejare på matte eller någon erfaren Sit & Go-spelare men jag skulle upskatta att risken är värd att ta då du med en dubbelt så stor stack som alla inför andra handen ökar dina chanser att hamna ITM rejält. Samt att chanserna för vinst de gånger du väl hamnar top tre ökar ännu mer.

 

Någon som har siffror på sitt spel eller gott minne kanske kan uppskatta närmare huruvida det är +EV att ta en 50/50 första handen om man ligger på 40% ITM.

 

Om man anser sig va lite bättre än medelfiskarna så ä ju 50/50 situationer tidigt klart dåliga i sng.

Ok du åker ut 50% o dubblar 50%. Kommer du nu ITM 4 av 5 ggr de gångerna du dubblar så hamnar du på en 40% ITM men jag vill nog gärna helst ligga över 40% ITM o det är ju helt omöjligt om man spelar 50/50 situationer. Min erfarenhet är att du i sngs bara måste dubbla en gång för att för det mesta hamna ITM alternativt vinna ett par lagom potter.

Spela precis en sng o ca 2 min innan blindsen gick upp till 100(startchips 800) calla jag en All-in med AKs, jag hade 540 kvar. Detta hade jag aldrig gjort tidigt utan hade hellre letat upp en bättre situation o dubbla.

AK, all-in? Nej tack.

 

I MTT däremot måste dubbla flera ggr för o komma nånstans så där kan man itne säga nej till 50/50 situationer o tro att man ska plocka upp KK var 20 minut o dubbla lr bluffa till sig en fetstack.

AK, all-in? Skojar du?!

 

Sng är mer som o grinda o är så nära en säker inkomst man kan komma som pokerspelare om man är bra, medan MTT är mer lottobetonat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok du åker ut 50% o dubblar 50%. Kommer du nu ITM 4 av 5 ggr de gångerna du dubblar så hamnar du på en 40% ITM men jag vill nog gärna helst ligga över 40% ITM o det är ju helt omöjligt om man spelar 50/50 situationer.

Kan man räkna med att öka ITM till 80% vid en dubbling första handen går man ju iof bara "jämnt upp" men chansen att placera sig först (inte bara ITM) måste väl som (jag tror jag skrev tidigare) öka mer än chansen att bara hamna ITM ökar. Isf ligger det ju ökad värde i det.

 

Nu är det sent och det snurrar lite i huvet men så länge du fixar >80% vid en dubbling måste det väl vara +EV...? Betänk även fördelen att turneringen är över snabbare hur handen än går vilket gör att du hinner med att spela fler på kortare tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...