Gå till innehåll

Skumdums (citat Matte_maiden) "daybook"


Skumdum

Recommended Posts

  • Svars 668
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

there you are.. Det gick med nöd och näppe men åkte typ först sen.

 

Det här var en rolig hand.

 

Game # 414432146 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Norwich"

Game ended 2006-08-27 22:18:59 GMT+01:00

 

Players:

Evil_fish (EUR 113,40 in seat 1)

GGD (EUR 299,65 in seat 2)

we_se (EUR 91,60 in seat 3)

fluuk (EUR 264,26 in seat 5)

Nosis123 (EUR 194,00 in seat 6)

 

Dealer: Nosis123

Small Blind: Evil_fish (1,00)

Big Blind: GGD (2,00)

 

fluuk was dealt: Qd - Ad

 

we_se Fold

fluuk Raise (8,00)

Nosis123 Call (8,00)

Evil_fish Fold

GGD Fold

 

Flop 3d - 3c - Js

 

fluuk Bet (12,00)

Nosis123 Raise (24,00)

 

Helt plötsligt försvinner korten, gammalt härligt b2b-problem. Vad faasen gör man? Jag ser att han minihöjer men har inte en aning vad floppen är. Jaja.. Miniraise = gayraise. Vi kör.

 

fluuk All-In (244,26)

Nosis123 Fold

fluuk Payback (232,26)

 

fluuk didn't show hand

 

fluuk wins: EUR 65,00

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm lite svårspelat...

 

Game # 414488896 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Plymouth"

Game ended 2006-08-27 23:03:28 GMT+01:00

 

Players:

Purjofish (EUR 92,55 in seat 1)

gluffen (EUR 93,50 in seat 2)

148549p (EUR 77,15 in seat 3)

Macaroni (EUR 295,40 in seat 4)

fluuk (EUR 367,40 in seat 5)

Kremmeren (EUR 51,95 in seat 6)

 

Dealer: Purjofish

Small Blind: gluffen (1,00)

Big Blind: 148549p (2,00)

 

fluuk was dealt: 8h - 8c

 

Macaroni Fold

fluuk Raise (8,00)

Kremmeren Fold

Purjofish Fold

gluffen Call (7,00)

148549p Fold

 

Flop 7s - 7h - 8s

 

gluffen Check

fluuk Bet (10,00)

gluffen Call (10,00)

 

Turn 7s - 7h - 8s - 6h

 

gluffen Check

fluuk Check

 

River 7s - 7h - 8s - 6h - 6s

 

gluffen Bet (20,00)

fluuk Raise (50,00)

gluffen All-In (55,50)

fluuk Call (25,50)

 

gluffen shows: 6c - 6d (four of a kind, sixes)

fluuk didn't show: 8h - 8c (a full house, eights full of sevens)

 

gluffen wins: EUR 186,00 (with four of a kind, sixes)

Rake: EUR 3,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahopp, nu är äcklandet på b2b klart. Tyvärr räckte det inte till en EPT-plats, kom massa storgrindare på slutet och susade förbi. Har 40K vip nu, behöver 100K så kanske fixar det någon gång i framtiden. Har rensat mina konton på pengar. Är så trött på att sitta och grinda cash och bara lira för vip, värsta jag gjort i mitt pokerliv och helt förödande för mitt pokerspel.

 

Kommer nu istället ta tag i SnG-projektet jag började lite smått för ett tag sen. Kommer sätta in 500$ på party för att 9-tabla SnG. Ska ha 50 inköp för varje nivå så kommer köra 10$ till att börja med. Får se hur det går, kommer försöka uppdatera med resultat. Tar ett tag innan jag har pengar att sätta in så börjar väl om ett par dar.

 

Så nu kommer detta bli en vanlig tråkig SnG-dagbok. Tjoho! Kanske leder till lite frekventare uppdatering dock. Wish me luck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahopp, nu är äcklandet på b2b klart. Tyvärr räckte det inte till en EPT-plats, kom massa storgrindare på slutet och susade förbi. Har 40K vip nu, behöver 100K så kanske fixar det någon gång i framtiden. Har rensat mina konton på pengar. Är så trött på att sitta och grinda cash och bara lira för vip, värsta jag gjort i mitt pokerliv och helt förödande för mitt pokerspel.

 

Kommer nu istället ta tag i SnG-projektet jag började lite smått för ett tag sen. Kommer sätta in 500$ på party för att 9-tabla SnG. Ska ha 50 inköp för varje nivå så kommer köra 10$ till att börja med. Får se hur det går, kommer försöka uppdatera med resultat. Tar ett tag innan jag har pengar att sätta in så börjar väl om ett par dar.

 

Så nu kommer detta bli en vanlig tråkig SnG-dagbok. Tjoho! Kanske leder till lite frekventare uppdatering dock. Wish me luck...

 

GL! :D Ska bli riktigt skoj att följa :D Men ett tips är stars för sng lir, bättre på alla sätt och vis..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tut tut

 

GL! :D Ska bli riktigt skoj att följa :D Men ett tips är stars för sng lir, bättre på alla sätt och vis..

 

Går det att 9-tabla? Behöver jag bry mig om skatten?

 

Det går att 9-tabla perfekt, dem har ju samma miniview funktion som party, skatta ska man ju egentligen men vem fan bryr sig? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumdum goes SNG, I like ;)

 

Tycker det kan va rätt bra att börja från botten, då kan man bygga upp självförtroendet och vara redo att krossa $215 till nyår 8-)

 

Ska bli kul att följa dagboken! Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min idol! lyssna nu.....

 

Jag tyckte partypoker har snäppet lättare motstånd ,fast högre rake + strul med knappar. Fan jag plussade tom på party :) då e de lätt.

 

Pokerstars är snyggare nu än förr (1 år sedan typ) tycker mig att det är tightare och lite mer kvalitet på spelarna. (eller så har jag bara haft otur)

Säger jag så sitter 2 första platser.....direkt. katjing!

 

Äsch! det är nog hugget som stucket

 

Lycka till vad du nu gör..............everest kanske :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för tips och hejarop och allt det där.. =)

 

Jag kör på party. Skattefrågan är knappast viktig men förhoppningen är ju att grinda 500-sng inom ett par dar och då kan dom ju börja luska..

Sen har det gått bra på SnG innan på party, har en bra känsla. Har för mig att jag ligger jäkligt högt på någon sån där ranking som finns på någon sida. Knappast något statistiskt rätt urval men känslan är bra. Det behöver jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fy faan säger jag... världens sämsta pokersession någonsin. Otroligt dåligt spel och den sämsta timingen någonsin. Har listat en del av det jag åkte ut på. Inte så många bad beats, bara folk som vaknar med händer bakom hela, hela tiden.. 2 ITM på 18 försök. Bra jobbat..

 

KK vs AA * 2

TT vs Q9

43 mot 4T som blixtsynar ett jätteöverbet för hela stacken på 235-flop, no klonk

K4 mot 97

AT mot TT, sen position

AK mot JJ

AT mot KK, sen position men så jävla dåligt spelat av mig.. Ingen anledning att ställa där..

JJ mot limpad mittpos-AK..

55 mot JJ, höga blinds

AQ mot QQ

AK mot KQ

AJ mot AK på bubblan

 

Kul jul. Tror jag har typ 520 nu, orkar inte kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplösning på KQ-handen. Snygg utdragning, fluuk! Limpa is the shit.

 

Nosis123 shows: 6d - Kc (two pairs, kings and sixes)

fluuk shows: Qd - Kh (two pairs, kings and queens)

 

fluuk wins: EUR 455,00 (with two pairs, kings and queens)

Rake: EUR 3,00

 

Very nice!!

 

För övrigt så är din read på Nosis lite felaktig han är inte särskilt kompetent bara en halvdålig ABC-spelare...... :)

 

 

fluuuk - blev ju inte glad över q som kom på turn, men eftersom du verkade vilja göra hjältesyner och visste att jag lirade drag aggro så bestämde jag mig för att betta river då jag faktiskt på allvar trodde att du kunde hitta syn med k10/kj

 

 

haggissen - jag har kört superlag men tyckte att svängningarna blev lite jobbiga så blir mer ABC nu...tycker du att dina calls allin preflop med 86s för 25bb i 100e sngs är mer kompetenta eller...phish

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...