Gå till innehåll

NLT - Monsterflopp vs RR. gjorde jag fel?


riosatiy

Recommended Posts

Handen utspelar sig på ett 1/2 Eur bord på B2B, Fi i denna fråga är en väldigt loose passive spelare som gärna synar preflop men lägger sig ofta mot mina continue bets...

problemet på bordet är att jag har fått imagen som uber LAG då jag snott massa potter irad och vinner väldigt många. och man känner att stämmningen på det andra spelarna är "snälla ge mig en hand så jag kan busta idioten".

 

aja till handen..

 

- Texas Hold'em No Limit EUR 1/2 - Table "Preston"

Game ended 2006-01-13 15:15:50 GMT+01:00

 

Players:

riosat1y (EUR 650,40)

KRUX (EUR 333,20)

 

Dealer: KRUX

Small Blind: Senarte (1)

Big Blind: Fisher23 (2)

 

riosat1y was dealt: As - 7s

 

FacyPants Fold

Jari Fold

riosat1y Raise (8)

// Jag sitter på CO och får A7s inga limpers så jag höjjer till 8 , rätt fel? så brukar ja spela iaf

KRUX Call (8)

// button synar inga konstigheter, jag får inte sån stor respekt alls på bordet längre och han har position så han kan ha vad som helst

Senarte Fold

Fisher23 Fold

 

Flop 8s - 6s - 9s

// Tror inte mina ögon.. kan man få bättre flop med den handen?

 

riosat1y Check

// någon som tycker det är fel att checka här? jag menar det måste man väl göra?

 

KRUX Bet (16)

// han pottar?? vad kan han ha här en semibluiff på Khög färg + ett par kanske? eller kanske bara ett par och vill ha iväg alla spader. han sätter nog inte mig på något av dem korten

 

riosat1y Call (16)

// jag bestämmer mig för att bara syna, rätt fel? jag menar vad kan komma som kan slå mig? ok han kan ha triss. men vafan man ska inte va rädd för spöken under sängen det går inte.

 

 

Turn 8s - 6s - 9s - 9d

riosat1y Bet (40)

// VÄRSTA KORTET NÅGONSIN??... jag menar hade han 9an. hade han triss har han nu ägt upp mig.. hade han 9an så har han triss och har outs till kåken har han annat par har han också outs även om det inte är så många.. så här känner jag att jag måste börja agera.

 

KRUX call (40)

// han synar bara .. det kan betyda både träffad kåk samt allt annat jag pratade om tidigare.. men jag tror fakiskt jag har honom slagen fortf

 

River 8s - 6s - 9s - 9d - 9c

 

// jag börjar grina

 

riosat1y Check

// här Checkar jag och ger i princip upp handen mot ett stor bet.... borde jag fortsatt betta här? potten ligger på 128E

 

KRUX is All-in (269,20)

// den här beten betyder bara en sak tror jag

han har fått som han ville.. "en hand som han kan busta idioten med" och hoppas på att jag ska syna hans enorma overbet. eller är det bara en bluff på missad färg?

 

 

väldigt tacksam för all kritik. svaret vad som hände kommer senare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du brukar beta ut floppen efter raise innan finns det väl ingen anldning att inte göra det nu ?, när du ändå checkar och han bettar är det bara att raisa. Är han helt tom lär du inte få någon mer action i vilket fall som helst, har han träffat något och ser dig som LAG kan du tom få in hela stacken här och nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du MÅSTE ha med dom andra spelarna vid bordet i början oxå, grymt svårt att hålla på att räkna ut själv var alla sitter!

 

Varför tog du bort det öht? Min första tanke var att det hela va HU men sedan ser jag att det inte är det. Den här HH kan knappast uppfylla kraven för att få postas som HH.

 

Ang handen, juppie, jag träffar monster dax att slowspela efter att vart LAG bravo när du äntligen har något lägger du i backen och jäklar vad det kostar dig då. Fortsätt va aggro du är ju LAG just för att få action när du floppar såhär!! Nej handen var grymt dålig spelad, betta floppen höjer han så in med degen, lite beroende på hur mycket han höjer. Synar du bara på floppen så in med degen på turn alt c/r all-in. Jag sätter han på A9 eller överpar. Sedan är det ju en fråga vad du har för read på spelaren, står inget om det i posten, limpar han låga PP? Skulle han återhöjt med ett medelhögt PP (77-TT) hur skulle han spelat AA/KK pre mot dig som är LAG?

 

Om du är LAG eller inte spelar ingen roll just nu utan det viktiga är att fi tror det och det är det du ska spela på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du MÅSTE ha med dom andra spelarna vid bordet i början oxå, grymt svårt att hålla på att räkna ut själv var alla sitter!

 

Varför tog du bort det öht? Min första tanke var att det hela va HU men sedan ser jag att det inte är det. Den här HH kan knappast uppfylla kraven för att få postas som HH.

 

Ang handen, juppie, jag träffar monster dax att slowspela efter att vart LAG bravo när du äntligen har något lägger du i backen och jäklar vad det kostar dig då. Fortsätt va aggro du är ju LAG just för att få action när du floppar såhär!! Nej handen var grymt dålig spelad, betta floppen höjer han så in med degen, lite beroende på hur mycket han höjer. Synar du bara på floppen så in med degen på turn alt c/r all-in. Jag sätter han på A9 eller överpar. Sedan är det ju en fråga vad du har för read på spelaren, står inget om det i posten, limpar han låga PP? Skulle han återhöjt med ett medelhögt PP (77-TT) hur skulle han spelat AA/KK pre mot dig som är LAG?

 

riosat1y Raise (8)

// Jag sitter på CO och får A7s inga limpers så jag höjjer till 8 , rätt fel? så brukar ja spela iaf

KRUX Call (8)

// button synar inga konstigheter, jag får inte sån stor respekt alls på bordet längre och han har position så han kan ha vad som helst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Om du har den imagen du beskriver ska du garanterat bomba på floppen för du FÅR action av: par, tvåpar, triss, nån form av par med spader osv osv....

 

2. visst, det är inte många kort som kan förstöra DIN hand på turnen men däremot är det FEL att slowplaya eftersom om han har triss eller två par kommer han för det första till 90% säkerhet ge dig action ändå, och om han har det kan det komma typ 24 kort på turnen som saktar ner action från triss och tvåpar (jag talar om stegkort och färgkort)

 

3. På rivern är det bara ge upp. Bettar du får du syn av alla par, checkar du och han bettar slår du bara en jättebluff. jobbigt o göra den synen. skriv adfasfafdfsa i chatten några gånger, folda och spela nästa pot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riosat1y Raise (8)

// Jag sitter på CO och får A7s inga limpers så jag höjjer till 8 , rätt fel? så brukar ja spela iaf

KRUX Call (8)

// button synar inga konstigheter, jag får inte sån stor respekt alls på bordet längre och han har position så han kan ha vad som helst

 

Jag vil oxå veta hur stora stackar SB/BB har kan ha ett avgörande för knappens beslut. När man presenterar en HH ska man ge all information som kan hjälpa oss att analysera att då utelämna så viktigt info som blindsen stackar är viktigt. Kanske är lite petig men sitter SB/BB med en liten stack så kan det finnas risken att någon av dom ställer pre och det kan knappen vara rädd för och då bara syna med stark hand som han kan/vill syna blindsen med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anlednignen att jag tog bort det är att jag inte tyckte det var relevant för denna han och försökte göra HHn så tydlig som möjligt.. vet själv hur kladdigt det kan vara att leta alla nicks och stackar osv.

 

men om du nu måste veta så hade dem runt inköp +- 30

 

angående flop så håller jag med om att jag kanske borde betat. men jag menar det är en hand att slöspela. och om ni inte hade sett hur handen utvecklat sig så tror jag många hade sagt check här faktiskt... nu i efterhand så kommer ju varenda människa säga att man ska betta på flop.. förhoppningarna med checksyn är ju att få ut mer värde på turn helst att han ska träffa en bra hand på turn så som lägre färg eller 2par / triss...

 

när 9an kommer bettar jag ut inte bara för att det är dags utan att jag hoppas på att han har just A9 eller liknande och kommer då höja tillbaka..

om han gör det vet jag även att han inte har träffat kåken redan . och kan go over the top tillbaka på honom. problemet med checkraise här är att man inte får så mycket information tycker jag .. han kommer troligtvis betta ut med vilken hand som helst. samt när min raise kommer så kommer han antagligen bara syna även om han har en färdig kåk och då blir det väldigt svårt för mig på river.

 

 

jag anser att jag spelade handen fel på något sätt.. annars hade jag aldrig postat den här.. onödigt att posta händer man spelar helt korrekt? så spyse dina kommentarer om hur dumt jag spelade är helt onödiga.

anledningen var väl att höra vad folk tycker var fel och hur man skulle gjort istället.. är tacksam för svaren jag fått hittils även dina spyse ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag anser att jag spelade handen fel på något sätt.. annars hade jag aldrig postat den här.. onödigt att posta händer man spelar helt korrekt? så spyse dina kommentarer om hur dumt jag spelade är helt onödiga.

anledningen var väl att höra vad folk tycker var fel och hur man skulle gjort istället.. är tacksam för svaren jag fått hittils även dina spyse ;)

 

Och jag håller med om du spelade den fel :P Helt plötsligt fick jag dock känslan av att du leder här mot en lägre färg, du lägger dig och han visar upp KTs, eller ett missat AhKs. Usch känns verkligen som om han hade det såhär helt plötsligt, vart riktigt sugen på att veta vad han har, sjukt egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående flop så håller jag med om att jag kanske borde betat. men jag menar det är en hand att slöspela. och om ni inte hade sett hur handen utvecklat sig så tror jag många hade sagt check här faktiskt... nu i efterhand så kommer ju varenda människa säga att man ska betta på flop.. förhoppningarna med checksyn är ju att få ut mer värde på turn helst att han ska träffa en bra hand på turn så som lägre färg eller 2par / triss...

 

Låt mig återigen poängtera varför du inte ska slowspela där.

 

För det första kommer ett bet från dig inte skrika styrka och skrämma honom framföralllt inte om du som du anger har en loose agressive image vid bordet.

 

Om han har en av följande händer kommer han nästan till 100% ge dig action: ett par med nånform av drag till, två par, triss, lägre färg, floppad stege, överpar.

 

Om han har någon av dessa händer kan följande kort döda din action på turn: alla spader, alla sjuor, alla tior, alla femmor, om han har 8,6 så kommer en nia döda action osv... finns så sjukt många kort som förstör inte just DIN hand, men DIN action från motståndaren. Och för övrigt så är det en bra idé att få upp potten lite så ni har nåt att slåss om på senare gator.

 

Enda riktiga sättet jag tycker du kan spela på om du vill slowspela är att betta ut på floppen och sen checkraisa honom på turn om han reraisar dig på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...