crillux Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Kunde/borde jag spelat den här på något annat sätt? Party Poker 0.50/1 Hold'em (8 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is Button with K:spade:, 9:diamond:. UTG calls, UTG+1 calls, 2 folds, CO calls, Hero calls, 1 fold, BB checks. Flop: (5.50 SB) 3:diamond:, A:spade:, K:heart: (5 players) BB checks, UTG checks, UTG+1 bets, CO calls, Hero calls, BB calls, UTG folds. Dumt att syna här med mellanpar och dålig kicker? Turn: (4.75 BB) 9:club: (4 players) BB checks, UTG+1 bets, CO calls, Hero raises, BB folds, UTG+1 calls, CO folds. Träffar tvåparet och höjer. Det känns rätt... River: (9.75 BB) J:diamond: (2 players) UTG+1 bets, Hero calls. Känns som att jag får stryk av ganska många händer på den här brädan. Men jag kan väl ändå inte lägga tvåparet här? Final Pot: 11.75 BB Citera
kfluffie Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Funderar lite på synen på FLopp till Turn. Du är inte rädd för Ässet? (Inte så mycket FL-spelare) Sen på River skulle jag raisa igen och vid reraise bara syna ner. Han syna bara turn så jag skulle tro att han sitter på ett Svagt Äss. QT är väl möjligt men ... =/ Som sagt ingen FL-spelare =/ Citera
Bjorn_ Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Preflop: Hero is Button with K:spade:, 9:diamond:. UTG calls, UTG+1 calls, 2 folds, CO calls, Hero calls, 1 fold, BB checks. Tycker att man ska slänga K9o här med tre limpare redan i handen. Svaga offsuithänder spelar rejält dåligt i flervägspotter och det finns stor risk att få näst bästa handen. Det enda positiva jag kan säga här är att du har knappen och det tillåter vissa utsvävningar men jag tycker inte att det räcker. Hade handen däremot varit suited är det ju blixtsyn. Flop: (5.50 SB) 3:diamond:, A:spade:, K:heart: (5 players) BB checks, UTG checks, UTG+1 bets, CO calls, Hero calls, BB calls, UTG folds. Dumt att syna här med mellanpar och dålig kicker? Ja det är marginellt fel, det är ungefär 1-8 att förbättra till tvåpar/trips (vilka är långt ifrån oslagbara) på turn och du har inga bakdörrsdrag. Sedan beror det lite på hur bra betalt man kan få de gånger man förbättrar. Även här kan man se värdet av att vara suited, K 9 eller K 9 hade varit solklar syn. /Bjorn Citera
crillux Postad 14 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2006 Tycker att man ska slänga K9o här med tre limpare redan i handen. Svaga offsuithänder spelar rejält dåligt i flervägspotter och det finns stor risk att få näst bästa handen. Huvudet på spiken. Kära Fi satt på A9o. Citera
Saint_Bjorn Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Nä fan bättre kan du. Limpa med K9 på knappen är riktigt dåligt spel faktiskt. Enda skälet man kan ha att spela den handen är om man tror man kan sno potten från mörkarna. Citera
crillux Postad 14 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2006 Nä fan bättre kan du. Jadå! Numera... Citera
MacDaddy Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 En har bettat en A K X flopp o en callat. Du har medelpar med skitig kicker. Du kan va 100% säker på att nån har ett A i handen lr en kung med bättre kicker o du har 10% att förbättra dig på turnen för du kommer inte calla ett bett där om du inte förbättrar dig. Att sen göra en självklar syn om man har 3 kort till flushen ä lite loose. Det ger dig 4 xtra procent o vinna handen. Kan lika gärna spela lotto. Jag skulle kunna tänka mig göra denna callen med 3 flushkort o i sen poss, annars inte. Hade däremot 9an varit en T så du även haft en backdoor str så hade det nog varit en solklar syn i den possen då floppen är billig i FL. Sen K9 på button är en ok hand o limpa in med i position i FL men kan lika gärna lr hellre foldas. Frågan är vad man vill med en sån hand. Vill man träffa kungen? Vill man träffa 9an som toppar? Vill man sätta en mkt svårsatt straight? Tänk på att du med K9 inte kan få en open/end stra drag där du använder båda korten och en syn på turn är inte försvarsbart med hålstegdrag så du måste egentligen sätta din stege redan på turnen. Vad man än sätter så kan man va slagen o det kommer bli en nervös hand o lira. Citera
Recommended Posts