Scherdin Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Tycker ni att det är rätt att folda A,Ks preflop om man sätts all-in. Vi tar ett påhittat exempel, jag har A,Ks och fi vet jag inte vad han har. Jag höjer 3x bb, han höjjer mig all-in. Är det rätt att syna även om man tror han har pockets? Vet inte om det är nybörjarmisstag att syna bigslick... Citera
Juster Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Tycker det beror på hur mkt du har i stacken. Sitter jag med fullt inköp eller tom halvt inköp hade jag inte synat med AK. Alternativt om man hittar samma kille som jag just gjorde.. han gick all-in precis varje hand, han fick syn av AK Citera
Scherdin Postad 13 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2006 Jag menar bara rent allmänt, säg att du ligger average och möter en med lika mycket. A,K vill man ju Väldigt gärna se flopp med... Citera
Juster Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Japp, o rent allmänt hade jag inte synat med AK om jag inte var väldigt shortstacked eller hade en tokigt bra read. Turneringar kan jag spela lite annorlunda men föredrar att själv gå all-in först då. Citera
kfluffie Postad 13 Januari , 2006 Rapport Postad 13 Januari , 2006 Om du har en slaskig read på honom kan jag tänkas syna eller i Shorthanded med mycket slaskighet! Men det är ju som ovan talare sa en hand man gärna vill se floppen innan man stoppar in en stor del med slantar. Kanske - Beror på motståndaren, slaskigheten på bordet och antal spelare vid bordet! Du skulle nog ha höjt mera Preflop också. AKs mot en random hand: equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 67.0446 % 66.22% 00.83% { AsKs } Hand 2: 32.9554 % 32.13% 00.83% { random } equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 50.0842 % 49.77% 00.31% { AsKs } Hand 2: 49.9158 % 49.60% 00.31% { 2c2d } AKs ligger ju under sen i stort set mot alla par. Folda istället och spara lite pengar enligt mig ... Big Slick är ju inget mer än Två Överkort som jag tror många överspelar ... (inkl. mig men börjat göra det mindre på senare tid) Citera
PhantomJoker Postad 21 Januari , 2006 Rapport Postad 21 Januari , 2006 Big slick överspelas ju gärna, sätter man honom på ett pocket har man ju 48/52 ca så då synar inte jag såvida inte min stack mot hans är typ 80/20. Har man kass read på spelaren dessutom kan man ju vara uppe mot A-A, K-K vad tusan som helst, så då är det ju bara att kasta korten och vänta på nästa hand, för det kommer ju en sån också.. =) Citera
Recommended Posts