Gå till innehåll

jaroiten är en feg liten micro-limit tomte


jaroiten

Recommended Posts

SPEL #4

Vad: Rennes (-1 AH) - Montpellier

Spel: Rennes att vinna med 2 mål eller mer, pengarna tillbaka vid 1 måls vinst.

Odds: 1.86

Insats: €40 (2%)

Bolag: Betfair

Kvartsfinal i franska cupen och "svensklaget" Rennes tar emot Montpellier. Rennes har en grym form just nu och håller på att sätta rekord i flest segrar på raken i Frankrike (8 för tillfället och rekordet ligger på 10). Man finner sig själva just nu på tredjeplats i franska ligan och strider om en Champions League plats. Ligaguldet har man dock gett upp för länge sen, för Lyon krossar allt och alla för tillfället och är överlägsna. Så vill man ha en buckla så är det i cupen den ska komma. Och mittenlaget från division 2, Montpellier, borde inte vara något problem på Isaks, Kims och Edmans (iofs är Erik skadad just nu men iaf) väg fram till semifinalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 586
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

SPEL #1

Vad: Portsmouth - Arsenal

Spel: Över 2.5 mål

Odds: 1.98

Insats: €40 (2%)

Bolag: Betfair

FEL, matchen sluta 1-1 och Adebayor i Arsenal anfallet brände två 100%are.

SPEL #2

Vad: Rapid Bucharest - Dinamo Bucharest

Spel: Över 2.5 mål

Odds: 2.10

Insats: €40 (2%)

Bolag: Gamebookers

RÄTT, Rapid vann med 3-0 och vadet satt efter 68 minuter.

SPEL #3

Vad: Sandvikens IF - Västerås SK FK

Spel: VSK

Odds: 1.55

Insats: €60 (3%)

Bolag: Unibet

RÄTT, VSK vann matchen med 3-0. Men Sandviken sägs ha dominerat första halvleken som sluta 0-0.

SPEL #4

Vad: Rennes (-1 AH) - Montpellier

Spel: Rennes att vinna med 2 mål eller mer, pengarna tillbaka vid 1 måls vinst.

Odds: 1.86

Insats: €40 (2%)

Bolag: Betfair

FEL, matchen sluta 1-1 efter fulltid. Men Rennes kruta på i förlängningen och vann matchen med 5-3 till slut efter mål av bland annat Källström.

 

Kommer i fortsättningen rätta 10 spel åt gången. Hur som helst så backa kassan med €3 pga dessa 4 spel. Men med lite marginaler på min sida hade nog minst en av mina missar suttit.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sticker iväg och firar påsk och blir väl borta ett tag så lägger in några spel nu.

SPEL #5

Vad: Halmstads BK - Djurgårdens IF FF

Spel: DIF

Odds: 2.10

Insats: €40 (2%)

Bolag: Nordicbet

Djurgår'n känns stabila och hade man fått straff istället för rött kort mot Bajen i derbyt hade saken varit biff. HBK inledde svagt och dåligt med 0-0 borta mot Häcken, nej denna ska blåränderna helt enkelt vinna! Iofs så kanske jag som djurgårdare är lite partisk, och därför är det lika bra att lämna insatsen vid 2%.

SPEL #6

Vad: Östers IF Växjö - IF Elfsborg

Spel: Elfsborg

Odds: 2.05

Insats: €40 (2%)

Bolag: Expekt

Öster fick storstryk hemma mot ett AIK som verkligen inte imponera i premiären hemma mot Gefle. Visserligen lyckades Öster kriga till sig ett kryss borta mot IFK Göteborg, men IFK har ju inte imponerat så här långt precis. Elfsborg har ett riktigt vasst mittfält och anfall och borde tämligen lätt kunna söndra Östers defensiv. Vet inte ifall målvakten Stringheim är tillbaka, men senast mot AIK fick han i alla fall bytas ut pga skada.

SPEL #7

Vad: IFK Göteborg - Helsingborgs IF

Spel: Under 2.5 mål

Odds: 1.75

Insats: €40 (2%)

Bolag: Nordibet

Luktar under rätt så lång väg här i min mening. Dålig gräsmatta och IFK på hemmaplan. Blir nog en massa grisfotboll där IFK vinner med ett-noll efter att ha petat in en boll i någon hörnkalabalik eller nått. Hur som helst målsnål historia..

SPEL #8

Vad: AIK Solna Stockholm - Örgryte IS

Spel: AIK

Odds: 1.95

Insats: €40 (2%)

Bolag: Nordibet

Det stod mellan AIK till 1.95 eller Gefle till 2.60 om vem som skulle få mitt sista bet. Nåja valet föll på Solna laget och jag tror att ÖIS blir en munsbit inför ett återigen välbesökt Råsunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Luktar under rätt så lång väg här i min mening. Dålig gräsmatta och IFK på hemmaplan. Blir nog en massa grisfotboll där IFK vinner med ett-noll efter att ha petat in en boll i någon hörnkalabalik eller nått. Hur som helst målsnål historia..

 

Ack så konstig fotbollen kan vara ibland, snygg klonk på Elfsborg dock :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Luktar under rätt så lång väg här i min mening. Dålig gräsmatta och IFK på hemmaplan. Blir nog en massa grisfotboll där IFK vinner med ett-noll efter att ha petat in en boll i någon hörnkalabalik eller nått. Hur som helst målsnål historia..

 

Ack så konstig fotbollen kan vara ibland, snygg klonk på Elfsborg dock :)

Jo, blev lite mycket HeIF mål där i början, nåja med Elfsborg klonken fick mig iaf till micropluss..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SPEL #10

Vad: Drava Ptuj - NK Maribor

Spel: NK Maribor

Odds: 2.10

Insats: €40 (2%)

Bolag: Gamebookers

Lokalderby i slovenska högsta ligan, förra storlaget NK Maribor gästar bottenlaget Drava Ptuj. Drava verkar dock ha sitt på det torra och undviker nog nedflyttning, medan NK strider för Europa spel igen. Denna tar dom! Eller det hoppas jag i alla fall på.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SPEL #11

Vad: Portsmouth - Middlesbrough

Spel: Portsmouth

Odds: 1.80

Insats: €40 (2%)

Bolag: Nordicbet

Pompey är indragna i nedflyttningsstriden medan Boro i princip inte har något kvar att spela för i ligan, och i och med att de är kvar i FA och UEFA cupen så bryr de sig i princip inte om dessa ligamatcher. Pompey dock har verkligen hittat glöden igen och radar upp fina resultat. Här missar man knappast och nu är dessutom Lua Lua tillbaka som fick bytas ut skadad i Arsenal matchen.

SPEL #12

Vad: Tampere United - IFK Mariehamn

Spel: Tampere Utd

Odds: 1.60

Insats: €60 (3%)

Bolag: Nordicbet

Tampere har värvat riktigt bra inför denna säsong och kommer in med stora ambitioner. De är en av huvudkandidaterna till seriesegern medan IFK som flyttades upp till Veikkausliiga förra säsongen då överraskade många i början. Men ju längre säsongen gick desto sämre blev resultaten och laget tappa placeringar i tabellen och sluta till sist i botten. Det är nog där man får infinna sig även denna säsong och en hemmaseger här känns mycket säker.

SPEL #13

Vad: Blackburn Rovers - Liverpool Football Club

Spel: LFC

Odds: 2.31

Insats: €40 (2%)

Bolag: Betfair

Kan inte hålla mig borta ifrån att lira på lag som jag gillar.. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SPEL #12

Vad: Paris Saint Germain (dnb) - Olympique Lyonnais

Spel: PSG

Odds: 1.75

Insats: €40 (2%)

Bolag: Expekt

PSG som för närvarande ligger sjua tar emot ettan Lyon hemma på Parc des Princes. PSG jagar europacup platser medan Lyon sen igår är 100% säkra ligavinnare och säkerligen firade lite inatt. Laget har inget att spela för och trots att de är obesegrade på bortaplan i ligan så här långt smäller det nog här. Motivation slår helt enkelt klass och PSG hänger på i UEFA jakten. Detta är ett draw-no-bet lir, vilket betyder att pengarna återbetalas vid X.

 

Lägger också in detta som spel #12 i och med att Tampere United - IFK Mariehamn som jag hade där tidigare blivit uppskjuten och jag fått tillbaka min insats på mitt nordicbet konto, så detta får bli #12 istället. Uppdaterar även med lite resultat efter denna ikväll i och med att mina första 10 spel är klara då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara tacka för en underhållande dagbok. Inte orkat läsa hela, men hur mycket ligger du plus/minus sedan du startade boken?

Tack, har varit lite lat med resultat uppdaterandet från pokern senaste tiden. Men så fort jag kommer igång med pokern igen så skall jag ta tag i det där pånytt. Blir om cirka en vecka då jag nu är med släkten och firar påsk utan ordentlig internet uppkoppling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SPEL #14

Vad: Coria - Youzhny

Spel: Coria

Odds: 1.33

Insats: €60 (3%)

Bolag: Betfair

Lirar den lille argentinaren här, han har ett grymt facit i Monte Carlo och har klarat semifinal i de 4/5 senaste årens turnering och 3 utav dessa semifinaler har han dessutom vunnit. Han är enorm på grus som är underlaget här i Monte Carlo och denna borde han ta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SPEL #1

Vad: Portsmouth - Arsenal

Spel: Över 2.5 mål

Odds: 1.98

Insats: €40 (2%)

Bolag: Betfair

FEL, matchen sluta 1-1 och Adebayor i Arsenal anfallet brände två 100%are.

SPEL #2

Vad: Rapid Bucharest - Dinamo Bucharest

Spel: Över 2.5 mål

Odds: 2.10

Insats: €40 (2%)

Bolag: Gamebookers

RÄTT, Rapid vann med 3-0 och vadet satt efter 68 minuter.

SPEL #3

Vad: Sandvikens IF - Västerås SK FK

Spel: VSK

Odds: 1.55

Insats: €60 (3%)

Bolag: Unibet

RÄTT, VSK vann matchen med 3-0. Men Sandviken sägs ha dominerat första halvleken som sluta 0-0.

SPEL #4

Vad: Rennes (-1 AH) - Montpellier

Spel: Rennes att vinna med 2 mål eller mer, pengarna tillbaka vid 1 måls vinst.

Odds: 1.86

Insats: €40 (2%)

Bolag: Betfair

FEL, matchen sluta 1-1 efter fulltid. Men Rennes kruta på i förlängningen och vann matchen med 5-3 till slut efter mål av bland annat Källström.

SPEL #6

Vad: Östers IF Växjö - IF Elfsborg

Spel: Elfsborg

Odds: 2.05

Insats: €40 (2%)

Bolag: Expekt

RÄTT, Elfsborg gjorde 0-1, 1-2 och 2-3 men Öster kom hela tiden tillbaka tills planens gigant Holmen i slutet fixa en straff och Anders Svensson avgjorde tillslut.

SPEL #7

Vad: IFK Göteborg - Helsingborgs IF

Spel: Under 2.5 mål

Odds: 1.75

Insats: €40 (2%)

Bolag: Nordibet

FEL, Helsingborg gjorde två snabba och sen jobba sig IFK tillbaka in i matchen och den sluta 2-2.

SPEL #10

Vad: Drava Ptuj - NK Maribor

Spel: NK Maribor

Odds: 2.10

Insats: €40 (2%)

Bolag: Gamebookers

FEL, Drava vann med 3-2.

SPEL #11

Vad: Portsmouth - Middlesbrough

Spel: Portsmouth

Odds: 1.80

Insats: €40 (2%)

Bolag: Nordicbet

RÄTT, Pompey fixa 3 poäng trots att Boro sägs ha dominerat matchen!

SPEL #12

Vad: Paris Saint Germain (dnb) - Olympique Lyonnais

Spel: PSG

Odds: 1.75

Insats: €40 (2%)

Bolag: Expekt

FEL, Lyon vann med 1-0. :/

SPEL #13

Vad: Blackburn Rovers - Liverpool Football Club

Spel: LFC

Odds: 2.31

Insats: €40 (2%)

Bolag: Betfair

RÄTT, ROVERS - GOD 0-1! 8-)

 

Så här ser det alltså ut efter 10 spel, med 4 spel vid liv:

Antal spel: 10

Omsättning: €420

Netto: +€3.4

Träffprocent: 50% (5/10)

ROI: 100.8%

Medelodds: 1.9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SPEL #15

Vad: FC Honka - VPS

Spel: FC Honka

Odds: 1.80

Insats: €60 (3%)

Bolag: Nordicbet

Duell mellan de två nykomlingarna på direkten i premiären av finska fotbollsligan. Honka sluta etta och VPS tvåa i division ett förra säsongen och sen dess har inte mycket hänt med VPS trupp. Honka därremot har värvat frisk och många intressanta namn har anslutit till truppen. Denna känns mycket bra och jag väljer att lira 3% trots att jag själv bor i VPS hemstad, Vasa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SPEL #16

Vad: FC Lahti - FC Inter

Spel: FC Lahti

Odds: 2.00

Insats: €40 (2%)

Bolag: Nordicbet

Inter har tappat en massa viktiga spelare sen senast och hemma starka Lahti bör ha goda chanser till en hemmavinst i premiären.

SPEL #17

Vad: FC KooTeePee - HJK

Spel: HJK

Odds: 2.50

Insats: €40 (2%)

Bolag: Nordicbet

KTP är i min mening ett av de sämre lagen i ligan medan HJK är en av de tre guldkandidaterna (tillsammans med MyPA och Tampere United.) Rätt så bra odds i min mening här, det enda som oroar är väl hur planen i Kotka ser ut..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SPEL #18

Vad: Washington Capitals - Atlanta Thrashers

Spel: Atlanta

Odds: 1.85

Insats: €40 (2%)

Bolag: Betfair

Atlanta jagar fortfarande slutspelsplats medan Captilas inte har något att spela för i och med att de redan är utan chanser att nå slutspel.

 

Hade lite otur i Allsvenskan idag med underspelet i Gefle-Häcken. Var ju 0-0 i halvtid, men sen kruta Häcken på ordentligt och vann med 0-4. AIK satte jag, men DIFs kryss körde ner fonden på ett minus runt €40 nu.

 

För övrigt hatar jag att inte spela vad som man tänkt på och sen se hur de går in.. exempel på det idag är Newcastle, men men det jämnar ju ut sig i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SPEL #19

Vad: San Jose Sharks - Los Angeles Kings

Spel: Sharks

Odds: 1.80

Insats: €60 (3%)

Bolag: Expekt

Sharks är i kanonform och radar upp segrar inför det stundande slutspelet, medan Kings å andra sidan inte har någon chans på slutspel och saknar all motivation och senaste resultaten speglar också det. Visserligen fick man en straffvinst mot Calgary senast men innan dess var det en massa förluster på raken. Sharks liras till 3% här!

 

Känns som jag lirar allt för många vad. :roll: Men sen när jag kommer igång med pokern igen ska jag försöka vara lite mer selektiv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SPEL #22

Vad: Arsenal - Villareal

Spel: Villareal

Odds: 7.08

Insats: €40 (2%)

Bolag: Betfair

Långskott, men oddset är helt enkelt för bra imo. Det är ju trotsallt semifinal nu och Arsenal har visserligen lirat bra på slutet. Men faktum är ju att laget inte ens har koll på en ny Champions League plats till nästa säsong..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SPEL #23

Vad: Färjestad BK - Västra Frölunda

Spel: FBK

Odds: 2.00

Insats: €40 (2%)

Bolag: Nordicbet

FBK har varit det bättre laget rakt igenom matchserien och nu när man får 2 gånger degen för seger på hemmaplan inför guldhungriga fans så backar jag inte. FBK säkrar guldet här!

 

SPEL #24

Vad: AC Milan - FC Barcelona

Spel: Milan (Draw no bet)

Odds: 1.73

Insats: €40 (2%)

Bolag: Betfair

Deco avstängd och både Messi och Larsson borta. Känns som Ronnie och co kommer nöja sig med ett kryss eller kanske till och med uddamålsseger för Milan. Hur som helst tror jag att Milan ger allt för att skaffa sig ett litet försprång inför Camp Nou duellen.

 

SLAAAAAASK!

Jag måste skärpa mig, har just nu 24% av kassan levande.. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...