Gå till innehåll

jaroiten är en feg liten micro-limit tomte


jaroiten

Recommended Posts

Hade tidigare en dagbok här på forumet, och under den fyra månaders period som jag körde med den dagboken (September-December 2005) så drog jag in €8000 på nästan enbart spel på b2bs Texas No Limit Hold'em €0.25/€0.50 bord. Men testade även lite Prima och PartyPoker $0.25/$0.50 i början. Mot slutet var jag även uppe och testade på €0.50/€1.00. Jag lirade iofs också lite MTTs med buyin mellan €10-€75.

 

Startade att lira mekaniskt spel på fullbord (10-manna), för att gå ner till 8-manna bord när jag kom in på b2b, och för att slutligen börja lira short-handed. När jag börja lira short-handed så föbättrades också resultaten avsvärt, nästan +€4000 på fem veckor..

 

Hur som helst har jag bestämt mig för att starta en ny dagbok i och med att jag nu haft ett julbreak på lite över tre veckor från pokern och med tanke på att det är nytt år och så så känns det bra att starta om pånytt. Har nu lite pengar på mina bankkonton CSN + höstens vinster så skall väl kunna ha lite tid att bygga rulle nu och inte hela tiden plocka ut mina vinster som jag gjorde förr.

 

Kommer nästan uteslutande lira TNLHE, och till en början SH €0.25/€0.50 och några MTTs och SnGs. Skall som sagt försöka bygga en rulle och försöka följa följande schema:

 

__BANKRULLE_|___Limits___|_Buy-in till turneringar/sngs

€0000 - €1000 | €0.10/€0.20 | €10

€1001 - €3000 | €0.25/€0.50 | €20

€3001 - €6000 | €0.50/€1.00 | €40

€6001 - €9999 | €1.00/€2.00 | €75

 

När/om bankrullen kommer upp i €10k så får jag planera hur jag skall göra då..

 

Hur som helst har jag tänkt att försöka göra den här dagboken lite bättre än den förra då jag själv tycker att jag posta lite väl mycket HHs ibland. Skall försöka dra ner det till 1-2 per speldag, men kommer säkert få fnatt ibland och bryta mot den "regeln".. :roll:

 

Sen skall jag också försöka notera ner exakt hur länge varje session tar så att jag kan få en bättre överblick över hur stor/liten min timpenning från poker är. Sist men inte minst så har jag satt upp lite mål för mig själv fram till sommaren.

 

JANUARI: Komma tillbaka in i spelet och enbart visa ett grönt resultat för månaden.

FEBRUARI: Försöka närma mig en BR på €3k.

MARS: Passerat €3k sträcket och ligga runt €4.5k ungefär.

APRIL: Börja lira lite €1/€2 med en BR över €6k.

MAJ: Kommit upp till en bankrulle på €10 000.

 

Sen blir det sommar och mindre spel och förhoppningsvis ett mycket intressant/spännande fotbolls-vm. 8-)

 

Sist men inte minst så kommer jag även köra en sportsbetting fond, och så länge den kan visa ett positivt resultat så är jag nöjd. Drar igång lirandet snart, men har inte fått tillbaka det rätta pokersuget ännu, men det kommer väl får jag hoppas. :)

 

:heart::spade:Shuffle up and deal! :club::diamond:

Så där skrev jag till en början, nu kan jag dock konstatera att jag aldrig vågade ta steget upp till NL100 på allvar. :oops: Dock så har det inte precis varit något problem med plussandet. Har hittils plussat över €6k på dessa 2 1/2 månader jag har hållit på, trots att jag hållit uppe med pokern i sammanlagt 4 veckor under denna period. Alltså €1k per verklig spelvecka..

 

Så tills vidare kommer jag alltså att fortsätta nöta på NL50 och ser igentligen ingen ide att hasta upp till NL100. Förhoppningsvis så har jag tiden på min sida.

 

ÄNDRAT: 06-04-2006 :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 586
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Poker bankroll: €1 268

HeyPoker: €775

MartinsPoker: €493

 

Sportsbetting fond: €1 000

Expekt: €460

Unibet: €300

Bet24: 2250 SEK

 

Kommer att för det mesta hålla till på HeyPoker och MartinsPoker, men skall även cleara fina bonusar ifall de dyker upp på andra skins. Jag skall även publicera alla mina picks i sportsbettingfonden här i dagboken innan deadline för spel, helst minst 30 minuter innan deadline, men ibland blir det impuls spel.. ;) Skall försöka hålla mig till att satsa mellan 1-3% av fondens värde på varje spel och aldrig ha mer än 15% under risk på samma gång. Målet är som sagt att enbart plussa på sportsbettandet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startar aggressivt och kör in 3 spel redan nu inför helgen.

 

SPEL 1:

Match: Real Madrid - Sevilla

Tävling: Spanska Primera Division (fotboll)

Bolag: Unibet

Vinnare: Real Madrid (1X2)

Odds: 1.70

Insats: €10 (1%)

SPEL 2:

Match: Liverpool - Tottenham

Tävling: Engelska Premier League (fotboll)

Bolag: Bet24

Vinnare: Liverpool (1X2)

Odds: 1.70

Insats: 100 SEK (1%)

SPEL 3:

Match: Manchester City - Manchester United

Tävling: Engelska Premier League (fotboll)

Bolag: Bet24

Vinnare: Manchester United (1X2)

Odds: 1.83

Insats: 100 SEK (1%)

 

Jag vet jag vet, inga spektakulära vad precis.. Och visst kan man argumentera för att man inte skall tippa på storlagen, men jag tror att minst 2/3 gör sitt jobb denna vecka och i så fall går jag på plus. Kommer kanske över lite info som leder till lite mer intressanta spel sen senare, dessa var mest satta för att få igång fonden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför spelar du inte på Betfair eller Betson istället för på Expekt/Unibet/Bet24? Finns ju en massa sajter som är mycket bättre.
Visst såna där exchanges har lite bättre odds, men sen måste man ju också betala en del i comission så vet väl inte direkt ifall det är något mycket bättre..

 

Fyra spel till:

 

SPEL 4:

Match: Atlanta Thrashers - St. Louis Blues

Tävling: NHL (ishockey)

Bolag: Expekt

Vinnare: Atlanta (1X2)

Odds: 1.40

Insats: €10 (1%)

 

SPEL 5:

Match: Cardiff - Burnley

Tävling: Engelska The Championship (fotboll)

Bolag: Expekt

Vinnare: Burnley (1X2)

Odds: 3.30

Insats: €10 (1%)

Två lag i strid om en av de fyra play-off platserna, Burnleys form är visserligen inte toppad, men å andra sidan gäller det även Cardiff. Hur som helst så får Burnley tillbaka två viktiga spelare från skador.

 

SPEL 6:

Match: Hibernian - Aberdeen

Tävling: Skottska Premier League (fotboll)

Bolag: Expekt

Vinnare: Hibernian (1X2)

Odds: 1.65

Insats: €10 (1%)

Hibernian ligger trea i skottska ligan (för bland annat CL involverade Rangers) medan Aberdeen sladdar på en åttonde plats. Aberdeen behöver visserligen tre poäng här för att hänga på striden om en topp6 plats. Men Hibernian vill knappast låta Rangers från sin fjärde plats komma ikapp heller.

 

SPEL 7:

Match: Blackburn - Bolton

Tävling: Engelska Premier League (fotboll)

Bolag: Bet24

Vinnare: Blackburn (1X2)

Odds: 2.25

Insats: 100 SEK (1%)

Blackburn är inne i en formtopp just nu, mendan Bolton har en massa spelare borta på landslagsuppdrag i African Nations Cup.

 

// Atlanta stänger om 3 min..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger in tre till nu så får jag 10 spel vilket blir en fin summa. :) Fast i framtiden kommer det nog inte vara så här många spel, utan snarare ett fåtal med lite högre insats på varje istället. Hur som helst så satt i alla fall Atlanta till 1.45 (skrev fel med 1.4 tidigare) inatt. Så 1/1 så här långt..

 

SPEL 8:

Match: Plymouth - Norwich

Tävling: Engelska The Championship (fotboll)

Bolag: Expekt

Vinnare: Plymouth (1X2)

Odds: 2.55

Insats: €10 (1%)

Båda lagen är i bra form, men hemmalaget måste hålla uppe tempot för att undvika bottenstiden. Dessutom saknar Norwich en del spelare pga skador och ANC.

 

SPEL 9:

Match: Halvard Hanevold - Sergei Tchepikov

Tävling: 10km sprint, Ruhpolding M

International (skidskytte)

Bolag: Bet24

Vinnare: Hanevold (1X2)

Odds: 1.80

Insats: 100 SEK (1%)

 

SPEL 10:

Match: Sergei Tchepikov - Vincent Defrasne

Tävling: 10km sprint, Ruhpolding M

International (skidskytte)

Bolag: Expekt

Vinnare: Defrasne (1X2)

Odds: 1.55

Insats: €10 (1%)

 

Tror inte så mycket på gamle Tchepikov, men lägger skidskytte spelen mest pga att jag tänkt följa tävlingen och det kan vara kul att ha lite bets iom att svenskarna knappast lyckas..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vill jag se lite resultat på sportsbettingen (Den som är färdigspelad d.v.s)

 

Jag vet ju att Pool vann och Man U förlora så dom tog väl nästan ut varandra dom spelen ;)

Kommer gå ganska fint med minus denna första omgång, men väntar tills alla matcher är färdiga innan jag summerar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redovisar som sagt sportsbetting resultaten när alla mina 10 matcher är klara (är väl bara Real Madrid kvar.) Hur som helst har det inte gått särskillt bra, ligger nog på 3/9 hittils och då är det dessutom lågoddsarna som suttit..

 

Hur som helst lirade lite poker idag igen. Cleara bonus på bestpoker var missionen så sköt in €420 och börja grinda. Klara en timme mitt på dagen med +€30 och har just lirat klart 2 timmar med +€80 som resultat.

 

När jag är klar med bonusen så cashar jag ut de €420 jag satte in, och för över de tillbaka in på banken. Men det förväntade plusresultatet flyttas över till Martinsrullen. Hur jag skall göra med bonusar och cashbacks har jag inte bestämt än, alltså angående ifall de skall gå till rullen eller banken.

 

Låg nästan på +€170 för några minuter sen men torska först €25 allin pre med KK mot KQ som klonka triss, och sen i handen efter allin pre för €50 med JJ mot AA mot exakt samma snubbe. Tog synen delvis för att jag var lite tiltade men också för att tomten hade en röd luva på sig.. Hur som helst helt okej start tillbaka från brejket.

 

14/1: +€113 3h
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej som sagt inte särskillt bra start på sportsbettandet. Här kommer i alla fall första uppdateringen efter 10 spel.

 

SPEL 1: V - €7

SPEL 2: V - €7

SPEL 3: F - 100 SEK

SPEL 4: V - €4.5

SPEL 5: F - €10

SPEL 6: F - €10

SPEL 7: F - 100 SEK

SPEL 8: F - €10

SPEL 9: F - 100 SEK

SPEL 10: V - €5.5

 

Total insats: €100

Träffprocent: 40% (4/10)

RIO: 64%

Netto vinst/förlust: -€36

Total insats: €100

Träffprocent: 40% (4/10)

RIO: 64%

Netto vinst/förlust: -€36

Total insats: €0

Träffprocent: XX% (0/0)

RIO: XX%

Netto vinst/förlust:

Total insats: €0

Träffprocent: XX% (0/0)

RIO: XX%

Netto vinst/förlust:

 

Kommer för enkelhetens skull i fortsättningen att räkna 10 SEK = €1. Och skall ändra min strategi till tight/aggressive istället för loose/passive, med andra ord inte lika många spel, men hårdare satsning. :) Kommer försöka göra en update lik denna efter varje 10:e spel. Har för övrigt inte lirat någon poker idag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget flyt med sportsbettandet, halvtidskrysset sprack med 5 min kvar och matchen sluta sen 0-2 så blev inget fulltids kryss heller. Lira istället 1 timmes poker för att täcka upp förlusten, och lyckades väl dessutom dra någon extra euro i vinst..

 

16/1: €31 1h

 

Var uppe i €70 efter typ en halvtimme men tappade på slutet, mest pga bad beats såklart.. 8-)

 

Går fortfarande lite trögt med att hitta motivation till pokerspel, men jobbar på det. 3h per dag är målet innan månadens slut.

 

EDIT: fel på färgtaggarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu ett usch, var uppe på breakeven innan denna:

 

Dealer: Gangzta

Small Blind: bajsaetare (0,25)

Big Blind: qazqaz (0,50)

 

hero was dealt: :Ac: - :Ah:

 

simme Call (0,50)

kvikkegutt Fold

reroby Raise (3,00)

Gangzta Fold

hero Raise (8,00)

qazqaz All-In (9,50)

simme Fold

reroby Call (7,00)

hero Call (1,75)

 

Flop :8d: - :9d: - :5s:

 

hero Check

reroby Bet (12,00)

hero Raise (90,00)

reroby All-In (25,50)

hero Payback (52,50)

 

Turn :8d: - :9d: - :5s: - :6d:

River :8d: - :9d: - :5s: - :6d: - :2h:

 

hero shows: Ac - Ah (a pair of aces)

reroby shows: 7s - Tc (a straight, ten high)

 

reroby wins: EUR 73,50 side pot (with a straight, ten high)

qazqaz shows: Js - Jd (a pair of jacks)

reroby wins: EUR 29,00 main pot (with a straight, ten high)

Rake: EUR 3,00

 

-1 inköp nu, äckligt att hålla på att grinda för att förlora allt i enstaka potter..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade sessionen efter nästan två timmar med -€90, njet bra.. :x

 

Nåja här kommer lite picks för er som är intresserade av att slösa lite stålar:

 

SPEL 13:

Match: Atalanta - Piacenza

Tävling: Italienska Serie B (fotboll)

Bolag: Unibet

Vinnare: 1 (1X2)

Odds: 1.60

Insats: €19.24 (2%)

SPEL 14:

Match: Djurgårdens IF - Timrå IK

Tävling: Svenska Elitserien (ishockey)

Bolag: Unibet

Vinnare: 1 (1X2)

Odds: 1.80

Insats: €19.24 (2%)

SPEL 15:

Match: FPS - Haukat

Tävling: Finska Mestis (ishockey)

Bolag: Bet24

Vinnare: 1 (1X2)

Odds: 1.64

Insats: 192.4 SEK (2%)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...