Gå till innehåll

jaroiten är en feg liten micro-limit tomte


jaroiten

Recommended Posts

Tycker inte att du har oddsen att syna på floppen. Han betar runt pott och då får du ca 1/2 men att fånga din flush är ca 1/5. Men du kanske var ironisk?
Fånga min flush 20%? Det är faktiskt både turn och river kvar. Mot en hand som AK är det 60%-40% till AKs fördel där..

ok, tänkte på en gata i taget. Såg inte att Fi var så short stacked men då kunde du lika väl tryckt in degen på floppen för att få honom all in.

Ser igentligen ingen ide med att trycka in där. Ifall jag träffa min färg kommer han nog inte folda sina sista euro, men har jag tur så checkar han turn och jag får jaga färgen helt gratis..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 586
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker inte att du har oddsen att syna på floppen. Han betar runt pott och då får du ca 1/2 men att fånga din flush är ca 1/5. Men du kanske var ironisk?
Fånga min flush 20%? Det är faktiskt både turn och river kvar. Mot en hand som AK är det 60%-40% till AKs fördel där..

ok, tänkte på en gata i taget. Såg inte att Fi var så short stacked men då kunde du lika väl tryckt in degen på floppen för att få honom all in.

Ser igentligen ingen ide med att trycka in där. Ifall jag träffa min färg kommer han nog inte folda sina sista euro, men har jag tur så checkar han turn och jag får jaga färgen helt gratis..

 

Träffar du din färg och han mot förmodan lägger sig (inte så troligt som du säger men ändå) har du gjort en syn på floppen utan att ha oddsen på din sida. Du behöver hans extra 10€ för att synen på floppen ska vara ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att du har oddsen att syna på floppen. Han betar runt pott och då får du ca 1/2 men att fånga din flush är ca 1/5. Men du kanske var ironisk?
Fånga min flush 20%? Det är faktiskt både turn och river kvar. Mot en hand som AK är det 60%-40% till AKs fördel där..

ok, tänkte på en gata i taget. Såg inte att Fi var så short stacked men då kunde du lika väl tryckt in degen på floppen för att få honom all in.

Ser igentligen ingen ide med att trycka in där. Ifall jag träffa min färg kommer han nog inte folda sina sista euro, men har jag tur så checkar han turn och jag får jaga färgen helt gratis..

 

Träffar du din färg och han mot förmodan lägger sig (inte så troligt som du säger men ändå) har du gjort en syn på floppen utan att ha oddsen på din sida. Du behöver hans extra 10€ för att synen på floppen ska vara ok.

Ok, nåja spelet var kanske marginellt fel. Men i alla fall inget megatomtigt spel som mina utdragna bordskamrater ville få det till. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag tog ett brejk under slutet av OS som jag skrev tidigare i tråden och hann väl typ backa €400 innan dess. Och efter OS var klart stack jag på skidsemester till Åre. Och här har jag en jäkligt kass internet uppkoppling (snor grannens bredband, och bryts av lite då och då), men ändå lyckats tilta bort ungefär €200 till. Så ligger totalt €600 från BR topp, men ska hålla mig borta från spel tills jag är hemma igen. Man tiltar ju rejält när ens topset foldas med mycket redan investerat i potten..

 

Jaja, borde inte spela med så kasst internet och skall inte heller göra det. Och hoppas jag kan bli klar med HeyPoker reloaden så snabbt som möjligt. För HeyPoker är typ den enda sida jag backat på och det har jag gjort vid alla mina 3 gånger jag clearat bonus där.. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej nu är jag åter "hemma" i Vasa efter att ha spenderat lite tid hos föräldrarna i Sthlm och varit uppe i Åre och åkt skidor. Råkade dock läsa mitt horoskop i Expressen igår och stod att jag inte skulle ha någon tur med spel och dobbel så tyckte att det var onödigt att bränna stålar på pokern så väntar med comebacken tills imorgon.. 8-)

 

Har inte lirat mycket poker under den senaste månaden pga den skitiga internetuppkopplingen jag hade uppe i Åre. Lite lire blev det dock och backa väl ca €200 på B2B och lyckades få upp $50 som jag fått gratis av Party Poker till $220. Så imorgon inleder jag nog med att cleara €400/2k VIP bonusen på b2b och lirar $22 SnGs på Party..

 

Fick in ett skönt surebet på ishockey kvalserien under mitt pokeruppehåll dock.. :P

 

surebetuni5wi.th.gif

 

surebetnordic21vv.th.gif

 

surebetnordic6ge.th.gif

 

Fick alltså Leksand och Södertälja till 3.75 hos Unibet och MIF till 10, SAIK till 12, Rögle till 75 och Bofors till 150 hos NordicBet. Sammanlagt satsa jag ca €1370 och vinner hur det än slutar €1856 så blev nästan €490 gratis stålar.. :)

 

Drar som sagt igång pokerlirandet imorgon, är dock inte säker på att jag orkar bokföra allt som jag gjorde förrut..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick alltså Leksand och Södertälja till 3.75 hos Unibet och MIF till 10, SAIK till 12, Rögle till 75 och Bofors till 150 hos NordicBet. Sammanlagt satsa jag ca €1370 och vinner hur det än slutar €1856 så blev nästan €490 gratis stålar.. :)

 

Fan detta måste jag sätta mig in i lite bättre.Finfina pengar för helsike.

Måste börja bonushora lite poker också,aldrig kommit in i det.Har faktiskt bara tagit en bonus och den var inte max på 24h när jag signade där.

 

+ ett grattis förstås till party vinsten.Snyggt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...