Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här är en hand som inträffar när en kille är helt ny vid bordet så inga read. Jag vill sätta honom på plats direkt. Att jag synar med Q5s har två fördelar; 1. om jag träffar bra och vinner en stor pott och fi är en bra spelare så ser han mig som tomtig. 2. Jag ges fina odds. Sedan känns ju synen solklar eftersom han kanske vill försvara sin investering så långt.

Får precis den floppen jag ville ha, TP med ett drag, eftersom jag inte bettade pre så vill jag inte ta kommandot direkt, vill även se om fi CB då det kan vara bra att veta till senare, dessutom gör en c/r det möjligt för mig att ev se en gratis turn i en annan hand mot honom där han har pos.

På turn kommer ett för mig ofarligt kort, hade såklart sett en spader så jag ev kan låta honom bluffa färgen och ta alla hans chips. Nu vill jag inte låta honom få ytterligare ett kort om han sitter med tex QT eftersom det blir svårt (utgår från standard spelaren på den här nivån) att få honom att släppa ett tvåpar om han träffar det. Bettar således ut på turn är min bet här bra? Ligger $6.6 i potten och jag bettar $4 ca 2/3 pott.

Kan tillägas att jag inte oftar c/r gör det mest i stora potter där jag inte har tagit kommandot pre eller mot någon som bettar för mycket bakom mig när jag checkar.

** Game ID 645306397 starting - 2006-01-12 22:05:48

** Richmond [Hold em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

- bauwerk sitting in seat 1 with $19.80 [Dealer]

- Acedad sitting in seat 2 with $9.05

- spyse sitting in seat 4 with $18.20

- potte10 sitting in seat 5 with $15.68

- Bosmann sitting in seat 6 with $9.80

Acedad posted the small blind - $0.10

spyse posted the big blind - $0.20

Bosmann posted to play - $0.20

** Dealing card to spyse: Queen of Spades, 5 of Spades

potte10 called - $0.20

Bosmann bet - $0.40

bauwerk folded

Acedad called - $0.40

spyse called - $0.40

potte10 called - $0.40

** Dealing the flop: 2 of Spades, Queen of Diamonds, 8 of Spades

Acedad checked

spyse checked

potte10 checked

Bosmann bet - $0.80

Acedad folded

spyse raised - $2.50

potte10 folded

Bosmann called - $2.50

** Dealing the turn: 9 of Clubs

spyse bet - $4.00

Postad
Var det inte du som la ner AQ mot en höjning ? ;)

Jag har lagt AQ mot höjningar pre, på flopp, turn och river så vet inte riktigt vart du vill komma ;)

Menar du den här handen kanske NLT: SH - TP får motstånd?

Man måste kunna lägga sig ibland vettu. I handen ovan la jag mig även om det var svårt men tror faktiskt han hade set så då drar jag dött. Fast du kanske synar med allt?