Gå till innehåll

NLT - Mixa upp spelet med en onegapper från tidig position.


Recommended Posts

Saxar från dagboken då jag inte fått några svar där. Skulle faktiskt vilja veta om jag är helt fel ute i min egen analys av denna hand.

Grunden till att jag ens spelar 68s är att jag inte vill vara så förutsägbar vid bordet, dessutom tycker jag det är en intressant hand som ska vara lätt att dubbla på eller dumpa fort. Men men då händer detta....

 

 

En hand som jag verkligen skämms för. Det är det gamla vektighta spelet, spelade denna för några dagar sen och jag var helt villrådig då den utspelades.

 

 

Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Vadstena"

 

 

Players:

Blufftilt (EUR 48,90 in seat 1)

deneskeke (EUR 55,25 in seat 2)

Bonnen11 (EUR 46,30 in seat 3)

Farmand_06 (EUR 60,45 in seat 4)

Uhlmann (EUR 111,32 in seat 5)

weak_girl (EUR 91,40 in seat 6)

 

Dealer: Bonnen11

Small Blind: Farmand_06 (0,25)

Big Blind: Uhlmann (0,50)

 

weak_girl was dealt: 6c - 8c

 

weak_girl Raise (1,00)

Blufftilt Fold

deneskeke Fold

Bonnen11 Fold

Farmand_06 Raise (2,50)

Uhlmann Fold

weak_girl Call (1,75)

 

Flop 4c - 8s - 7h

 

Farmand_06 Bet (4,00)

weak_girl Call (4,00)

 

Turn 4c - 8s - 7h - Td

 

Farmand_06 Bet (7,00)

weak_girl Call (7,00)

 

River 4c - 8s - 7h - Td - 6s

 

Farmand_06 Bet (12,00)

weak_girl Call (12,00)

 

Mina tankar i efterhand. Höj 3-4 BB preflop/fold/limp. Att höja 2bb är nog det sämsta alternativet.

 

På floppen så tycker jag faktiskt att syn är ok, synen skulle vara upplägget till en reraise på turn om turnkortet inte är helt okoordinerat med resten av floppen. Jag har ändå toppar, hålstege och backdoor flushdrag. Kan mycket väl ha den bästa handen redan nu.

 

Turn T. 478T och jag har 68. Dubbel bellybuster + mellanpar. Här gör jag misstaget att bara syna. Visst borde jag reraisa till 20-30? Får jag omslag så är det bara att slänga eller syna ett ev överpar/set och dra ut.

Har han 2 överkort så måste han lägga sig, ev kan jag säkert få bort ett överpar.

 

River 6. Ojdå, tvåpar och han bettar rakt in i mig ännu en gång. Precis nu inser jag att jag ganska möjligtvis är slagen, tror att det är 30% på överpar, 40% att han är tom med 2 överkort och 40% att det är set. Steksynar då jag känner mig tvungen.

 

Hur borde jag spelat denna handen? Som jag ser det så borde jag raisat mer preflop, höjt tillbaks rejält på turn då jag har en bra hand och när det finns stor sannorlikhet att en preflop raiser inte alls gillar texturen på den brädan. Slutligen känns det som en given tvångssyn på rivern med tvåpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du mycket väl har den bästa handen på floppen som du skriver så är det väl bara å raisa 12 (minst 3ggr fi:s bet brukar jag ha som regel för att hålla två överkort borta). Är väl dumt att bara syna på floppen med "bästa handen" då ger du ju fi chansen att träffa eventuella överkort.

 

Blir du reraisad på floppen så vet du ju att du med stor sannolikhet är uppe mot ett överpar. Kostar det inte allt för mycket, syna och hoppas du drar ut på turn. Hjälper inte det hoppas att fi blivit lite spak av ditt flopraise och ger dig en billig river.

 

Har du blivit reraisad på floppen och sätter tvåparet på river som du nu gör skulle jag vara ganska säker på att jag är uppe mot ett överpar och därmed har bästa handen = In med degen.

 

Som du spelar handen så vet du ju inte vad fi har för hand förens på showdown.

 

Hade du spelat den som mig hade du nog haft dina aningar om vad fi sitter på betydligt tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs SS2 om hur du ska spela sådana händer.

 

Det ligger i planeringen för våren och boken står i hyllan. Du har inte lust att ge mig en snabb vink om hur du hade spelat den enligt SS2?

 

 

Skalman5; bra synpunkter att jag inte ens tänkte på reraise på floppen. Och yes, problemet är att jag genom mitt veka spel är helt lost och inte vet vad han har.

 

Det är därför som jag vill veta hur folk hade spelat min hand.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs SS2 om hur du ska spela sådana händer.

 

Det ligger i planeringen för våren och boken står i hyllan. Du har inte lust att ge mig en snabb vink om hur du hade spelat den enligt SS2?

Enligt SS (inte tvåan mao) så betta på turn höjer han tillbaka så in med degen.

 

Hade du höjt mer pre så och fått höjning tillbaka så kan du ju sätta fi på antingen ett starkt A eller högt PP då "måste" du leda på rivern, enda vettiga handen som slår dig där är TT (ev 88/77 om fi är lösare), så höj på rivern, du har ju visat svaghet handen igenom så bara att köra på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs SS2 om hur du ska spela sådana händer.

 

Det ligger i planeringen för våren och boken står i hyllan. Du har inte lust att ge mig en snabb vink om hur du hade spelat den enligt SS2?

Enligt SS (inte tvåan mao) så betta på turn höjer han tillbaka så in med degen.

 

Hade du höjt mer pre så och fått höjning tillbaka så kan du ju sätta fi på antingen ett starkt A eller högt PP då "måste" du leda på rivern, enda vettiga handen som slår dig där är TT (ev 88/77 om fi är lösare), så höj på rivern, du har ju visat svaghet handen igenom så bara att köra på.

 

NL delen är väl samma i SS com SS2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...