Broccoli Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Jag får 444 på given i mitten pos och UTG bettar pot (som ofta görs). Jag byter 1 och fi 2st. Efter bytet bettar han pot igen och jag synar givetvis bara. Han visar upp KKK. Hade kunnat bli en mycket dyrbarare hand än vad det nu blev. Slog du om före bytet, för det tycker iaf jag är obligatoriskt. Om du gjorde det är det frågan om du verkligen ska syna bettet efter bytet, beroende på vad du har för reads förstås. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Broccoli Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Eller menar du att du inte slog om för att du hade på känn att du var slagen? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ceritus Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Tror du borde lira 0.25/0.50 till du fått upp en tillräckligt BR. Detta för att du ska undvika att gula. Av det jag läst verkar det som du spelar för högt och skottar lite väl ofta. Själv sitter jag på 0.25/0.50 och 0.50/1 under nicket pajy. Lycka till med ditt nya försök, ses vid borden Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Det finns ingen som helst möjlighet att ni slutar att misshandla ordet bankrulle till oigenkänlighet va? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Broccoli Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Kan du upplysa oss sämre vetande vari misshandlandet består? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Kan du upplysa oss sämre vetande vari misshandlandet består? Bankrulle = Mängden pengar du kan förlora innan du blir tvungen att sluta tjäna pengar på poker inom överskådlig tid. Fast det är så som använder det på det sättet att det antagligen är enklare om jag bara hittar på ett nytt ord. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Broccoli Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Jo du har ju rätt. I både mening 1 och mening 2 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AoZ Postad 16 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 När ska du börja med fulla inköp egentligen Lycka till med disciplinen. Lol Inse att det är väldigt sällan man ser folk hoppa in med full ainköp i 5cd. Ytterst sällan. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Broccoli Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Lol Inse att det är väldigt sällan man ser folk hoppa in med full ainköp i 5cd. Ytterst sällan. Eh, va? Skämtar du? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Eh, va? Skämtar du? Dito. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AoZ Postad 16 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Lol Inse att det är väldigt sällan man ser folk hoppa in med full ainköp i 5cd. Ytterst sällan. Eh, va? Skämtar du? du "Tjopodig" är en av FÅ som går in med fulla inköp. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Broccoli Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Ja ok, det är inte majoriteten, men särskilt på 1/2 är det rätt många som gör det. Och givetvis bör man göra det om man har rulle till det så att man täcker fisken. (Undantaget är förstås om en eller flera som är bättre än du själv också går in fullt.) Hoppas du reder ut svängningarna för övrigt. Hade själv en kall period och spelade nästan ingenting från slutet av augusti till början av december. Men nu är jag tillbaks... Håller med Ceritus om att det kan vara bra att gå ner i nivå lite, men inte till 0.25/0.5 för det är så tråkigt. Om du däremot skulle hålla dig till 1/2 och 0.5/1 borde svängningarna minska en hel del. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Om man tror sig själv vara en förlorande spelare spelar man förhoppningsvis inte, utan jag antar att du är ganska säker på din egen förmåga, och sålänge du tror att du slår dina motståndare vill du ju givetvis maximera vinsten(mao täcka dem så mkt som möjligt). Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Broccoli Postad 16 Januari , 2006 Rapport Share Postad 16 Januari , 2006 Man kan iofs vara en vinnande spelare och samtidigt vara sämre än någon enstaka på bordet. Då räcker det om man täcker de sämre spelarna. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chievo85 Postad 17 Januari , 2006 Rapport Share Postad 17 Januari , 2006 okej Aoz då vet jag vilket skin som gäller!! spelar på sportingbet o har inte satt in några cash men har 18 dollar där nu o har spelat på 0,25- 0,50 på lägsta nivån o fixed limit! men bank rullen är ALLDELLES för liten käner jag! men känner att 5 card draw är mitt spel iaf! har även testat på betandgame men där finns abar pot limit på lägsta nivån o har ej bankrulle för det heller! så det får väl till att sätta in lite stållar på nån av dom sidorna! känns som att det finns en del tomtar på 5 card iaf! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AoZ Postad 17 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 17 Januari , 2006 okej Aoz då vet jag vilket skin som gäller!! spelar på sportingbet o har inte satt in några cash men har 18 dollar där nu o har spelat på 0,25- 0,50 på lägsta nivån o fixed limit! men bank rullen är ALLDELLES för liten käner jag! men känner att 5 card draw är mitt spel iaf! har även testat på betandgame men där finns abar pot limit på lägsta nivån o har ej bankrulle för det heller! så det får väl till att sätta in lite stållar på nån av dom sidorna! känns som att det finns en del tomtar på 5 card iaf! Ser att betandgame är ett B2B skin. Fixed limit är väl att föredra med liten rulle men tänk på att FL och PL är helt olika att spela! Kan tillägga (för att ge dig lite hopp) så har jag börjat med en rulle på 20€ vid flera tillfällen. Har börjat på 0,25/0,50 (detta innan 0,1/0,20 fanns på b2b) och byggt upp rullen till 500-1000€ några gånger. Då gick jag alltid in med 6€ i inköp (det var tider det lol) och det var inte alltför ivanligt att jag lämnade bordet med 50€+... När du sedan börjar spela 5cd PL på b2b så kan du gärna pma mig så kan jag dela med mig lite av mina erfarenheter. Även om jag inte spelar 0,25/0,50 (vilket säkerligen Hjort dock gärna ser mig på med tanke på MoneyManagement) så vet jag vilka som är frekventa spelare där och som man bör se upp med lite grann. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chievo85 Postad 17 Januari , 2006 Rapport Share Postad 17 Januari , 2006 okej ja fixed får det bli till att börja med! vilken b2b site har 0,10-0,20 ? ja fick lite hopp om att bygga rulle iaf ja ska in o checka läget om en stund! komemr med rapport Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AoZ Postad 17 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 17 Januari , 2006 Korten ler inte mot mig idag. Jag torskar några gånger mot höga trissar och än värre är att jag torskar själv när jag har höga trissar eller till o med monsterhänder! Plockar upp en stege före bytet och reraisar, får med mig en fi som byter 2kort, tack för kaffet när han visar upp KKKK (!!!!) Dessutom var detta tvunget att hända på 2/4 looool Sedan på ett 1/2 bord lyckas jag få fulla händer innan bytet 2 gånger. BÅDA dessa gångerna så ser jag dessa händer bli slagen av samma motståndare båda gångerna! (ena gången lägger jag mig dock med lillstegen) Har dessutom en helt horribel HU match där fi snor 1 ½ inköp av mig. Ajajaj. Att dagsresultatet "endast" blev -207€ är nästan ett under. Fruktansvärt jobbigt och kostsamt att hela tiden ha bra händer men att torska ändå! Hoppas verkligen på bättre lycka i fortsättningen! Ska enbart hålla mig till 1/2 och lite på 0,5/1 Status: Start 15/1: 300€ (300€ pokerium) Rulle: 522€ VIP: 934 15/1 +115€ 16/1 +314€ 17/1 -207€ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AoZ Postad 18 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2006 Sitter i någon slags ständig förlorarposition nu. Det spelar ingen roll vad jag plockar upp för starthänder, vare sig jag får KK eller AAA så är det torsk. På ett bord får jag AAA och 4st fi går med varav samtliga byter 1 kort. Jag lägger handen efer att en av dem lägger på en reraise, givet att en träffar sitt drag... Ännu mer patetiskt blir det när en fi inte alls verkar ha några starthandskrav utan han går med i så gott som alla potter. Bra tänker jag då kan man få lite deg här då han dessutom satt med fullt inköp. Jag vinner en del av honom men en annan fi hinner tömma hon innan jag gör det tyvärr. Ser sedan denna tomtiga fi på 2/4 och känner att det kan vara bra värde att gå in på det bordet så jag gör det. Döm till min förvåning när jag ser att denna tomtiga fi som fortfarande spelar lika "dåligt" har plussat ganska bra på bordet. Nej ibland är inte världen rättvis. Även HU har gått kasst, jag ligger som hela tiden med "second best hands". Det är fruktansvärt frustrerande när spelet går som det gör för tillfället. Lägger ner spelet för idag och tar nya tag imorgon. har ca 850VIP kvar för att cleara pokeriums 300€ bonus. Status: Start 15/1: 300€ (300€ pokerium) Rulle: 301€ VIP: 1150 15/1 +115€ 16/1 +314€ 17/1 -207€ 18/1 -221€ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chievo85 Postad 18 Januari , 2006 Rapport Share Postad 18 Januari , 2006 Shiit du verkar ha det tungt nu Aoz har spelat en sng 5 card idag med vinst som resultat tyvär bara en liten sng men vann gjorde ja iaf! hoppas det vänder för dig imorn! håller tummarna! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rictur Postad 19 Januari , 2006 Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 Sitter i någon slags ständig förlorarposition nu. Det spelar ingen roll vad jag plockar upp för starthänder, vare sig jag får KK eller AAA så är det torsk. På ett bord får jag AAA och 4st fi går med varav samtliga byter 1 kort. Jag lägger handen efer att en av dem lägger på en reraise, givet att en träffar sitt drag... Ännu mer patetiskt blir det när en fi inte alls verkar ha några starthandskrav utan han går med i så gott som alla potter. Bra tänker jag då kan man få lite deg här då han dessutom satt med fullt inköp. Jag vinner en del av honom men en annan fi hinner tömma hon innan jag gör det tyvärr. Ser sedan denna tomtiga fi på 2/4 och känner att det kan vara bra värde att gå in på det bordet så jag gör det. Döm till min förvåning när jag ser att denna tomtiga fi som fortfarande spelar lika "dåligt" har plussat ganska bra på bordet. Nej ibland är inte världen rättvis. Även HU har gått kasst, jag ligger som hela tiden med "second best hands". Det är fruktansvärt frustrerande när spelet går som det gör för tillfället. Lägger ner spelet för idag och tar nya tag imorgon. har ca 850VIP kvar för att cleara pokeriums 300€ bonus. Status: Start 15/1: 300€ (300€ pokerium) Rulle: 301€ VIP: 1150 15/1 +115€ 16/1 +314€ 17/1 -207€ 18/1 -221€ Vem var denna tomte? Slavko? Lol Ärligt? Nyfiken, för jag har hittat en jättetomte! Den heter Kaiseer nånting. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AoZ Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 Vem var denna tomte? Slavko? Lol Ärligt? Nyfiken, för jag har hittat en jättetomte! Den heter Kaiseer nånting. Slavko var det inte, han är verkligen ingen tomte. Han är en av de bättre 5cd spelarna. (jag vet att han försöjer sig på 5cd pokern på b2b). Visst han är tight som få är, men han får in degen! Flow eller Flowen hette tomten jag syftar på men som jag ä'ndå ej lyckades få nån större del av. Kaiseer lol, han spelade jag HU mot idag. Tömde han helt och hållet. Dock så hade jag lite flyt. Jag foldade flera händer direkt när jag hade SB och då hade han tydligen trissar och på sista handen slår jag honom med en högre triss. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AoZ Postad 19 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 Januari , 2006 Tack Chievo för lyckönkningarna! Det kanske var det som gjorde susen?! För idag var korten mer humana mot mig. Visst jag torskar än en gång en stand pat men det händer ibland. Torskar även ett inköp då jag får QQQ och fi stand pat:ar. *typiskt*. Men trots dessa 2 händer så plussar jag och det ganska bra. Jag hoppar in på ett 0,5/1 med 20€ (lika mycket som fi) bord för en HU match och lyckas tömma honom med en högre triss än hans. Det hoppar in en ny fi och jag tömmer honom oxå sedan är vi 4st bid bordet. Nör jag lämnar bordet har jag ca 160€. 1/2 går oxå bra där jag lämnar ett bord med dubbla maxinköp. Avslutar sessionen med HU 2/4 där jag snabbt hammnar i underläge men får in en jättepott när jag tror han bluffar en standpat samtidigt som jag får in kåken varav han foldar blixtsnabbt när jag reraisar. Blir nog inget mer spel idag. Status: Start 15/1: 300€ (300€ pokerium) Rulle: 583€ VIP: 1492 15/1 +115€ 16/1 +314€ 17/1 -207€ 18/1 -221€ 19/1 +282€ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chievo85 Postad 20 Januari , 2006 Rapport Share Postad 20 Januari , 2006 Va gött atyt det vände! hur har dagen gått då? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
*Hades* Postad 12 Mars , 2006 Rapport Share Postad 12 Mars , 2006 Oj, dagbok där mörkpoker diskuteras kul Har vi möts på på b2b? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts